Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco nykii, hiipuu ja sammuilee lämmettyään

Aloittaja Minsku, 25.09.11 - klo:15:23

« edellinen - seuraava »

Minsku

Olisin kiitollinen jos joku osaisi antaa vähän neuvoa...
Ostettiin eilen käytettynä Kymco Agility 50cc -07. Ajettu 2500km, huollettu muutama kilometri sitten.
Nyt sitten todettiin, että kun kone lämpiää alkaa vehje nykimään, vauhti hiipuu, ja lievässä ylämäessä ei jaksa kulkea vaan sammuu. Kylmänä toimii hyvin, käynnistyy hienosti. Missähän voisi olla vika?

Kiitos etukäteen vastauksista!

pena

tarkista bensaletkut että saa hyvin bensaa,ei noilla kilometreillä pitäis paljoa vikoja vielä olla

Samppa

Ja bensanahan meillä on ysikasia eikä ysivitosta. Vaihtoehtoja on muutamia.

Yksi on, ettei automaattiryyppy mene pois päältä.

http://www.skootterini.com/web/vianhaku-ja-korjaus/94-automaattiryypyssae-vikaa.html

Toimii kylmänä hyvin, mutta lämmettyään tulee tehoton, meinaa sammua jos ei anna kaasua ja savuttaa. Jos sammuu, niin ei tyypillisesti lähde käyntiin lämpimänä ilman kaasua. Kylmänä käynnistyy taas hyvin. Tulppa on tsekattaessa nokisen musta:

http://www.skootterini.com/web/perushuolto-ja-kunnossapito/67-mitae-tulpan-vaeri-kertoo.html

EDIT: Muita vaihtoehtoja:
- Ongelmat bensansaannissa (letkut ok, alipainehana ok, bensansuodatin ok, väärä bensa, lika, vesi)
- liian pieni pääsuutin (ei jaksa käydä ryypyn lakattua vaikuttamasta, usein kyllä booailee jo pahasti ryypynkin kanssa)
- cdi-boksi tai puola hajoamassa (katkoo lämpimänä kipinää, toimii taas jäähdyttyään)

Sähkövioissa nykiminen on tyypillisesti terävää ja polttoainepuolen ongelmissa pehmeää, lähinnä hyytymistä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#3
Pieni testiruljanssa vian määrittelyyn: Jos käynnistyy hyvin on tyhjäkäynti ja ryyppypiiri kunnossa (ryyppy voi silti jäädä päälle). Pääsuutinpiirin tarkistaa niin että  keskijalalla kaasutellen ottaa kierroksia (voi pooata silloinkin) mutta ajossa hyytyy, ei pääsuutinpiiri toimi joko tukoksen tai kalvoluistin toimimattomuuden vuoksi. Jos hyytyy jonkin lyhyen ajomatkan jälkeen, se ei saa riittävästi bensaa kaasuttimeen saakka joko tukoksen tai automaattihanan toimimattomuudesta johtuen. Se selviää letkut irroittaen ja valuttaen astiaan, avaten hana imemällä alipaineletkusta hana auki. Ryypyn päälle jäänti ilmenee tehon laskuna ja tulpan nokisuutena.
Poikkeava moottorin käytös samoissa olosuhteissa juoruaa useimmiten kaasuttimen ongelmista ja harvemmin sähkövioista tai säädöistä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

Itsellä oli joskus kymcossa tulppa/tulpanhattu sökönä ja aiheutti juuri tälläisiä oireita..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

lempi

 :Dmul o taas sama vika ei kulje sammuu 20 menee ei mee vaik kaasuttaalujempaa nykii keeway otan osaa sama homma joku kattoo sitä nyt

Kapa64

Saako korvaavaa ilmaa. Kun hyytyy, niin raota bensakorkkia. Jos kuuluu " huokaus"' on korkin ilmareikä tukossa. Semmoine oli joskus minulla vika. Oireet samat
Kymco Agility
MBK Thunder 125
Honda Foresight 250

helkama sc-r

Suutin voi olla tukossa, tuki ilmanputsarin ilmanottoaukko koneen käydessä, alipaine imaisee roskat suuttimista joskus.