Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Virtalukko temppuilee?

Aloittaja Eki, 10.04.12 - klo:21:01

« edellinen - seuraava »

pekpel

Varmasti on kunnollinen liitin ja kunnolla tehty.. En sitä epäile Eki kohdallasi..

Oma kokemus on vaan että vaikka liitin on juotettu piuhaan ja on tiukasti pultin tai mutterin alla niin eipäs vaan olekaan ohmisesti kunnossa vuoden ajojen jälkeen..
Ruoste ja oksidoituminen huonontaa kontaktipintaa ja aiheuttaa virtahäviöitä ihan huomaamatta ja pikkuhiljaa..

Nääkin on hieman henkimaailman hommia,, toisilla ei koskaan ole vikaa, joku on kuullut ja joillan brakaa joka toinen viikko.
Itse ainakin katson maajohtojen kontaktit pari kertaa vuodessa, ihan ottamalla irti ja putsaamalla ja uudestaan kiinni sopivan suojavoiteen kanssa ja uusilla tähtiprikoilla.

SähköGalvaanisesti katsottuna miinusnapahan on se joka kerää oikein paskaa itseensä ja pinnoittaa itseään uudestaan kokoajan sopivan elektrolyytin ollessa mukana, joksi kelpaa ihan vaan sadevesi.
Plusnavassahan on harvemmin vikaa, koska se vastaavassa tapauksessa luovuttaa metallia ja siten pitää itsensä puhtaampana.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

Lähettäjä: Huolto - Smartia Oy
Lähetetty: 12. huhtikuuta 2012 8:10
Vastaanottaja: 'Erkki Mynttinen'
Aihe: VS: hei



Terve
Kyselyysi on vastattu 10.4 klo 10.25, seuraavalla viestillä:

" Terve

Virtalukkoa ei itsessään ole erikseen saatavana, mutta lukkosarjaa kylläkin.

Hinta 85,90€/srj + toim.kulut  tuote löytyy varastosta.

Mikäli ajoneuvon huollot on suoritettu huoltoliikkeessä, ja niistä on dokumentoinnit olemassa, on lukkosarjan vaihtaminen takuuseen mahdollista.

Takuu osat tosin voi tilata vain huoltoliike."

Terveisin

Smartia Oy

Jussi Alatalo

Huolto-ja varaosapalvelut

varaosat ja lisävarusteet

Moottorikelkka, ATV

Skootterit, mopot ja crossit

huolto@smartia.fi

p. 010 277 7117









Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 14.04.12 - klo:01:07
Varmasti on kunnollinen liitin ja kunnolla tehty.. En sitä epäile Eki kohdallasi..

Oma kokemus on vaan että vaikka liitin on juotettu piuhaan ja on tiukasti pultin tai mutterin alla niin eipäs vaan olekaan ohmisesti kunnossa vuoden ajojen jälkeen..
Ruoste ja oksidoituminen huonontaa kontaktipintaa ja aiheuttaa virtahäviöitä ihan huomaamatta ja pikkuhiljaa..

Nääkin on hieman henkimaailman hommia,, toisilla ei koskaan ole vikaa, joku on kuullut ja joillan brakaa joka toinen viikko.
Itse ainakin katson maajohtojen kontaktit pari kertaa vuodessa, ihan ottamalla irti ja putsaamalla ja uudestaan kiinni sopivan suojavoiteen kanssa ja uusilla tähtiprikoilla.

SähköGalvaanisesti katsottuna miinusnapahan on se joka kerää oikein paskaa itseensä ja pinnoittaa itseään uudestaan kokoajan sopivan elektrolyytin ollessa mukana, joksi kelpaa ihan vaan sadevesi.
Plusnavassahan on harvemmin vikaa, koska se vastaavassa tapauksessa luovuttaa metallia ja siten pitää itsensä puhtaampana.
Ok, täytyy huomenna laittaa uusi apicon sekä putsata kiinnityskohta ja kunnon rikka siihen kuten nytkin, mikä on tietysti hapettunut jne! Eki :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pekpel

#48
Nuohan tarjoaa lukkosarjaa joka on sulla ehjä..
Eivät vain virtalukkoa, jossa on jossain kohtaa vikaa, joko lukon kontakteissa tai sitten johtosarjan liittimissä tai maakontakteissa..
Ihme touhua,, mutta samaanhan on totuttu, viestiin vastaa joku joka ei ymmärrä asiasta mitään ja lukee vaan tietokantaa ja ohjeistuksia..
Olisi kiva jos saisi huoltomiehen puhelimen päähän niin voisi tulla vastaus kuin apteekin hyllyltä mikä mättää..

EDIT:
Toi automaattilause "mikäli huollot on suoritettu..." on shittiä..
Jos on takuuta jäljellä niin pitäähän niiden korjata.. tai jotenkin korvata..
Huono puoli on että aikaa kuluu ja kuluu ja kuluu.. Vaikka saisi kuluttajasuojankin soittamaan sinne niin aikaa kuluu.. ja . lisää

EDIT:
Voithan kokeilla ruikkia sinne virtalukon sisään takaapäin jotain kontakti öljyäkin,, wd-40 tai crc-556 ym..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 14.04.12 - klo:01:26
Nuohan tarjoaa lukkosarjaa joka on sulla ehjä..
Eivät vain virtalukkoa, jossa on jossain kohtaa vikaa, joko lukon kontakteissa tai sitten johtosarjan liittimissä tai maakontakteissa..
Ihme touhua,, mutta samaanhan on totuttu, viestiin vastaa joku joka ei ymmärrä asiasta mitään ja lukee vaan tietokantaa ja ohjeistuksia..
Olisi kiva jos saisi huoltomiehen puhelimen päähän niin voisi tulla vastaus kuin apteekin hyllyltä mikä mättää..

EDIT:
Toi automaattilause "mikäli huollot on suoritettu..." on shittiä..
Jos on takuuta jäljellä niin pitäähän niiden korjata.. tai jotenkin korvata..
Huono puoli on että aikaa kuluu ja kuluu ja kuluu.. Vaikka saisi kuluttajasuojankin soittamaan sinne niin aikaa kuluu.. ja . lisää

EDIT:
Voithan kokeilla ruikkia sinne virtalukon sisään takaapäin jotain kontakti öljyäkin,, wd-40 tai crc-556 ym..
Niinkuin aiemmin totesin on CRC:n kontaktiöljyllä voideltu lukot tasaisin väliajoin, niistä ongelma ei voi johtua ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#50
Nyt täytyy antaa Kanille suurkiitokset, häneltä löytyy sitä kaverihenkeä, mitä meillä radioamatööripuolella sanotaan (hamspiritiksi, elikä suomennettuna suunnilleen: auttaa harrastekaveria), oli hienoa yhdessä tutkailla ja laitella mm. maajohdot uusiksi hyvin moniin paikkoihin sekä tärkeimmät apiconliitokset magneetolta tulevat juottaa ja kutistesukkaa päälle! Ette ikinä arvaa mistä tuo virtalukko-ongelma löytyi, elikä teki sitä että startilla ei juurikaan saanut käyntiin ja kun yleensä aina jo pitemmän aikaa potkimalla käyntiin, ei sitten sammunut kuin sivuseisontajalan tappokytkimellä. Kokeiltiin Kanin upeasta skodesta erästä osaa omaani ja kyllähän toimi heti ekasta startista sekä sammui virta-avaimella välittömästi ... no en arvuuttele enempää vaan ilmoitellaan että CDI BOXI:ssa on se vika ja uusi on jo tilattu. Ai niin: kiitokset tälle mahtavalle nuorelle isännälle monien tuntien kärsivällisyydestä, mukavasta kaveruudesta sekä upeista maalausjutuista, harva ikäisesi kaveri yhtä siistiin työhön pystyy, nähdään! Eki  :) :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

#51
Hieno juttu kun saitte porukalla kuntoon. Vaikuttiko se maadoitusten korjaaminen lataukseen/valoihin?

Edit: Piti jo aikaisemmin sanoa että huomattavasti vastus/johtavuus mittausta parempi tapa tutkia maadoitusjohtoja on mitata jännite-eroja maadoituspisteiden välillä. Siis skodu käyntiin ja yleismittari vaikka 1 Voltin alueelle. Erot ei sais olla kuin max joku voltin kymmenys, mieluummin eimitään..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

#52
Maadoitus vaikutti ainakin digitaalisen bensamittarin oikeaan toimintaan, valohommeli selviää kun saa uuden boxin, että onko se valojen latausjännitteenseenkin syypää, niin ja kulkeehan nyt tärkeimmät maat kunnon johdoissa ja "kullitetuissa" liittimissä, mikäli ei ole juotettu ja kutistesukalla eristetty (piti naurattaa kun olin jo jotenkin pihalla pitkän ihmettelyn jälkeen, niin kyselin Kanilta että missäs sitä kuristesukkaa on)?  Tämmöinen yhteishenki on monella tapaa upeaa, kun itselläni ei ole kuin kylmä pieni koppi roskakatoksen kyljessä aikoinaan kerrostalomme asukkaitten nuorille tehty, hätäisesti mahtuu kolme skootteria eikä saa valoja kun kaikki on hämäräkytkimen takana, eikä ole edes pistorasiaa, jos olisi sekin olisi saman pihavalojen hämäräkytkimen takana!:)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

Joo hauskahan se oli tutkailla ja parantaa maadotuksia. Samalla selvis itelle että sen etukatteen yläosan saa näemmä irti ilman että koko katteen purkaa  ;D. Näin sitä oppii uutta ja ihmeellistä. Ropailu sisällä valossa ja lämmössä musiikin soidessa on hyvässä seurassa ihan mukavaa pientä pähkäilyä -usein oppii jotain joka kerralla. Ja jännä oli mittailla CDI:tä joka koneen käydessä maadottaa itse sammutinjohdon (musta-valkonen) ;D. Ja löytyi Ekinkin skopastakin katteiden alta se liitin missä sammutinjohdon lenkki. Oli tippunut alemmas ja kastunut enemmän tai vähemmän useasti -> liitin oli ihan hapettunut, sai putsattua siistiksi ja varoiksi wd40tä pitämään hapettumat loitolla. Samoin sieltä akkukotelon etupuolelta löytyi johto missä oli turha liitin jossa oli yksi kontakti hapettunut, kolvattiin piuhat toisiinsa ja kutistesukkaa päälle.

konenikkari

#54
Tuo sivu kertoo paljon tai....vähän
http://www.motoland.fi/pages/info.php
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kani

Mitä tuo kertoo, että on mieltälämmittävää käydä sivustolla jossa hehkutetaan vuoden 2010 skootteriuutuutta titan t4? :)