Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#1245
Näin on käynyt tosimonelle,  alkuperäiset saasteenesto laitteistot kun vanhenee ja lakkaa toimimasta, mitenköhän käy sen saastutuksen kanssa ??
Tehokkain saastutuksen estolaitteisto toimii parhaimmillaan kun mopo ei ollenkaan käy.
Ei ehkä meillä täällä suomen niemimaalla 50cc moposkotujen  saaste ole ollenkaan ongelma.
Suomi on sitoutunut kansainvälisiin sopimuksiin, joten muumeilla ei suomessa edelleenkään saa olla persereikää 8)

Ja siitä muuten oivallinen vinkki seuraavalle skootterini.com tarralle.
Skootteri on "muumi" jota joka päivä käytetään ja tarvitaan hyötyliikenteessä mutta sillä ei saa olla "persereikää"  8)
Ilmastointilaitteilla varustettu citymaasturi saa käydä parkkiksella jos ajoneuvossa on lapsia tai kotieläimiä.
Samoin ajoneuvon  eberit ja webastot saa käydä parkkiksilla
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

Mä oon oman osuuteni korteen kantanu. Puhtaalla ydinsähköllä lataan akkuja ja säästeliäästi ajelen alamäet muna-asennossa ;D

konenikkari

#1247
"mitä ihmeen ydinsähköä meille sähkö tulee töpselistä"
(hannele lauri)
Oletkos varmistanut ettei vaan joukossa ole hippunen aurinko tai tuulisähköä  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

Ei tiedä ei tiedä.. :D Jos on vaikka lirahtanu vähän joukkoon ;D

JakkeVaan

#1249
Lainaus käyttäjältä: tommi - 11.09.14 - klo:12:05
Olisi mielenkiintoista tietää miten 90cc pytty pelittää nelivenaisen kannen kanssa. Kaksivenaisen vakiokannen kanssahan yhtälö on jokseenkin toivoton, johtuen huonosta hengittävyydestä. Mutta nelivenakannen kanssa saattaa hyvinkin toimia, sehän on selvästi parempi virtaavuudeltaan. Täällä taitaa olla vain yksi käyttäjä, jolla on kyseinen kokoonpano, elikkä janilini. Miten on pelannut, kuuluuko pytystä kirskuntaa, kun painaa kaasun pohjaan ylämäessä? Eli nakuttaako?

Itselläni moinen solikan ärrässä, tosin kannen avarsin niin kanavista kuin palotilastakin paljetilaa 52mm männän päälle sopivammaksi. imuaukko kannessa 24mm pakopuoli 20mm, siis mitat on sisään ja ulostulo aukkojen mittoja ennen kanavien haarautumista jotka myös "hieman" avarrettu. Lisäksi tein uuden imukaulan kaasarille teräksestä johon kaasutin liitetty lyhyellä kumi liitoksella.
sylinterin alle tein 3mm kuparitiivisteen jolla sain "hieman" pudotettua puristussuhdetta ja sitä kautta ilmeisen huomattavasti nakutus herkkyyttä.
Variaattoriin 7g rullat, perässä pisimmät välit mitkä löysin tähän mennessä 17/49 ja takarenkaaksi 130/70 ja helposti matka nopeus noin 70-80 kmh välillä ja satulassa istuu kaikkea muuta kuin 40-50 kg kukkakeppi... (seuraavaksi kaiketi kokeiltava 110/90 rengasta, mutta sen kantavuus ?)

Kiinasta olen edullisesti tilannut viime aikoina kaiken skootteriini. Ja niin teen jatkossakin, ihan vain jo hinnankin tähden. Laatu ja osat kun samoja mitä suomessakin myydään jopa +100% kalliimmalla.
26 tilausta tehty ja kaikki tuotu TNT:n tai UPS:n kuriirin tuomana kotiovelle käteen

Viimeisin saapunut tilaus kiinasta ja hintakin kohdallaan ainakin minun mielestäni
http://www.aliexpress.com/store/product/4-stroke-Scooter-139QMB-GY6-50-60-80-cc-performance-transmission-gear-set-17-49T/436449_1318806025.html
BT49QT-20B
BT50QT-6B
BT50QT-26

DonJuhan

#1250
Lainaus käyttäjältä: JakkeVaan - 28.09.14 - klo:15:01
Lainaus käyttäjältä: tommi - 11.09.14 - klo:12:05
Kiinasta olen edullisesti tilannut viime aikoina kaiken skootteriini. Ja niin teen jatkossakin, ihan vain jo hinnankin tähden. Laatu ja osat kun samoja mitä suomessakin myydään jopa +100% kalliimmalla.
26 tilausta tehty ja kaikki tuotu TNT:n tai UPS:n kuriirin tuomana kotiovelle käteen

Viimeisin saapunut tilaus kiinasta ja hintakin kohdallaan ainakin minun mielestäni
http://www.aliexpress.com/store/product/4-stroke-Scooter-139QMB-GY6-50-60-80-cc-performance-transmission-gear-set-17-49T/436449_1318806025.html

Tuolta olen itsekin ajatellut tilata, ja tuo Ali Baba:han kirjautui hiljattain pörssiinkin "aika" hyvällä menestyksellä.
Tilaukseeni tulee mm. Iridium tulppa ja uudet liuku rullat (suosittelen). Tällä hetkellä on 6gr. liukurullat orkkiskoneessa ja ero on valtava sekä kiihtyvyydessä että loppunopeudessa.
Nuo kinkin postitus hinnat ovat aivan eri luokkaa Jenkkeihin verrattuna. Kinkki on siis tosi edullinen.
Miten sinulla on toiminut lähetykset tullin suhteen, ja miten kauan on paketin tulo kestänyt?
Tuo kioski aukeaa vasta 8.10 (Juhlapyhiä), joten pitää vaan malttaa. :P . Ongelmana on jo pitkän ostoslistan kanssa... vielä pidempi.
"Hevosvoimat on, miten nopeasti osut seinään. Vääntö on, miten pitkälle viet seinän mukanasi!"
Solifer Export XTR50 -07, Solifer Export XTR50 -09, Solifer Export XTR50 -12, Zoner QM50QT-6,  50cc MiniMoto

tohveli

Käykö 152qmi:n (125cc) kansi 80cc (ja pienempien) sylinterin pariksi?

Vai onkohan rakenteeltaan liian erilainen, venat näytti olleen 21mm ja 23mm.

-Zone-

Pinnapulttien reijät on eri kohdassa ja mm. kannen korkeus eri joka vaikuttaa nokkaketjun pituuteenkin. Muutama on alkanut tollasesta muokkaamaan, mutta ainakin 2 on jättänyt leikin lopulta kesken. En tiedä onko joku kunnialla saanut homman toteutettua. Kaikkein helpommalla pääsee kun ostaa vaan sopivan isovenakannen.

Coastside

Löysin kerran mittoja 152 koneesta ja vaarnoissa on pieni ero joka ratkeaisi poraamalla reijät suuremmaksi. Kannen korkeudessa on eroa ja se vaatii ketjun jatkamista. Sen linjauksen eroa en tiedä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Noin reilu sentin ero pinnapulttien väleissä on..
Sylinteriputki (125cc) on jo niin iso ulkohalkaisijaltaan ettei mahdu mopon pinnapulttien väliin, eli pinnapulttisiirto pitäisi tehdä lohkossa.
Eikä välttis mahdu tuo sylinteriputki lohkoon ellei sitä koneista ulkopuolelta, mopon lohkosta kun loppuu koneistusvara..
Samalla öljykanavaa joutuisi pikkasen siirtämään, eli kaivertamaan lisää, jotta menisi ööliä nokkaakselille.

Koska mulla on pöllö scotin pajalla työn alla, voisin ottaa kuvia rinnakkain mopon vakiopytty ja 125cc vakiopytty..
Kunhan vain muistais ottaa kameran mukaan.. Ja yleensäkin napata niitä kuvia..
Muisti kun on mitä on..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Ne mitat mitä näin oli luokkaa +5 mm vaarnojen välille. 139 koneen vaarnojen väli on 50 mm (diakonaali on eri) joten siihen väliin pitää mahtua mutta nyt oli kyse kannen sovittamisesta, ei pytyn.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

No katoppas perkula..   ::)
Niin onkii kyse kannen sovituksesta..
No, nekin löytyy ja voisin tehdä saman tempun kuin pytyllekin..
Eli muistaessani laittaa rinnakkain ja ottaa kuvei eri suunnista..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

DonJuhan

Luin jostain aiemmin, että Zone oli kokeilemalla raottanut jäähdytysilmaa ohjaavat suojat, ja saanut paremman jäähdytyksen. Tokkopa tuo toimenpide on lähikuukausina tarpeen, mutta tuumasin jo ensi kesää varten, jos poraisi pari kolme n. 10mm reikää muoveihin. Pytty on 82cc, ja eikös nuo suojat, ja koko jäähdytys, ole suunniteltu 50cc varten? Peräkärryn kanssa tuo pytty taitaa käydä aika kuumana.
Kinkun paiston jälkeen taidan pihistää tuon lihanpaistomittarin (digin), ja lykätä sen anturin sinne muovin sisään, kun en keksi parempaakaan keinoa lämmön mittailuun 8). Seuraavaan paistiin saattaa tulla pikantti motoristin lisämaku. Noh, uusi kustantaa Ikeassa n. femman.
Niin, kysymykseni kuuluukin, jotta onko siitä mitään hyötyä / haittaa, ja onko mitään väliä kummalle puolelle ne reijät tekee :-\?
"Hevosvoimat on, miten nopeasti osut seinään. Vääntö on, miten pitkälle viet seinän mukanasi!"
Solifer Export XTR50 -07, Solifer Export XTR50 -09, Solifer Export XTR50 -12, Zoner QM50QT-6,  50cc MiniMoto

joni_k

sitä en tiedä mihin kohtaan ne kannattaa tehdä. ite sattumalta vaan vetäsin sellasen palan irti että sen alamuovin saa paikoilleen ja pois vaikka pakoputki on kiinni.  tuntee kun puhaltaa.

openflow

Varmin ja helpoin tapa on mitata öljyn lämpötilaa. Öljytikun tilalle saa sellaisia missä on lämpömittari. Enemmän lämpöongelmat kiusaavat variaattorissa ei niinkään koneessa.

Kannattaa ensin mitata lämpötilat ja sen jälkeen miettiä tarvitseeko sitä lisä jäähdytystä vai ei...