Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

FlatLander

Saakohan mistään tohon pd19j-kaasuttimeen varaosia? Ei huvittais ostaa toista kaasutinta. Se muovi/kumi koho olis hakusessa ja miksei muitakin osia.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

VariJari

Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 22.08.11 - klo:05:35
Saakohan mistään tohon pd19j-kaasuttimeen varaosia? Ei huvittais ostaa toista kaasutinta. Se muovi/kumi koho olis hakusessa ja miksei muitakin osia.

Onhan noihin ns. "kiinamopokaasuttimiin" korjaus satseja mutta on arpapeliä että mihin ne käy... ostin itse jonkun ja eihän siitä käynyt kaikki osat juuri omaan "alkuperäis kaasariin".. voisi olla että tuostakin satsista käy jokunen osa pd19j:iin.
Muutaman kuluva osahan noissa on: koho/neulaventtiili, AC kalvo, kiihdytyspumpun kalvo, luistikalvo ja kohokammion tiiviste.
Jos on kohosta tarkoja strategisia mittoja niin voin vilkaista että täsmääkö..
Harrastelussa: bt49qt-12

Coastside

Näissä on eri variaatioita noin tusina, joten varaosan saanti on tuurin kauppaa. Jos mopo on hyötykäytössä, on toinen kaasari hyvä olla. Sen vaihtaa vartissa jos kiire tulee ja toista voi rauhassa huoltaa. Vian haussakin se joskus auttaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Heh, tulipa eilen sitten tehtyä hölmösti. Ei uni tullut niin rupesin kiinanihmeen kaasaria putsaamaan, enkä ottanut kuvia muistiksi (=epic fail). No se meni tosi hyvin, alkoi unettamaankin ja menin nukkumaan. Mutta kun yömyöhällä purin kaasarin en siitä tänään enää muista juuri mitään eli kasatessa jäi muutama osanen askarruttamaan.

Osaisiko joku neuvoa minnepäin laitetaan pienenpieni kuula, prikka ja jousi? Mun muistini sanoo että kaasarin pohjaan koloon mikä johtaa kiihdytyspumpulle, järjestyksessä pohjalle kuula, päälle prikka ja jousi, mutta olenko ihan väärässä kun prikka ei ainakaan siihen koloon uppoa :-\. Onpa jännä kapistus muuten weberin ja dellorton jälkeen ihmeellisine osineen ja luisteineen. Niin selkeetä kuvaa en heti googlella löytänyt mistä olisin keksinyt mihin osat menee.

Coastside

http://www.youtube.com/watch?v=YnzzUOcXqLY

Hyvä filkka lähes samanlaisen purkamisesta. Pikkueroja.

Älkää tehkö koskaan näin, ilman pöytää. http://www.youtube.com/watch?v=4ReurNZ0U_M&feature=related
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Mulla on Tyscon syönyt vain 2L sataselle koko kesän ja nyt viime aikoina on yhtäkkiä mennyt 4L? Mietin ensin että voiko kylmenevät ilmat tehdä noin ison eron mutta päädyin siihen ettei millään voi kulutus nousta 100% jos lämpötila laskee 50%. Aikani etsin vikaa kunnes löysin sen, oli nimittäin luistimen neula irronnut kaasarista. Lukituslevy, ruuvi ja lukkoprikka olivat ihan irtonaisena kohon sisällä, helinä vaan kuului kun kaasaria pyöritteli kädessä.

Aika jännä juttu ettei oireillut juuri lainkaan, ehkä pikkasen röpötti risteyksissä. En kiinnittänyt siihen juurikaan huomiota kun on joskus tehnyt sitä ennenkin. Nyt pääsee taas parilla litralla sataselle kun laitoin neulan kiinni. Että tämmönen tapaus  ::)

-Zone-

Tommin tapaus tuo hyvin esille sen, kuinka epätarkka laite näiden kaasari on. Kyllähän lähes mikä tahansa muu kaasari olisi oireillut tuollaisessa huomattavasti / jos koko moottori olisi ylipäätään nyt käyntiin lähtenyt. Ei ole mikään ihme ettei näitä kunnon säätöihin saa, kun noinkin suuri muutos neulassa voi vaikuttaa noin "paljon"  ;)

tommi

Joo, sanos muuta. Saattaa tosin olla että vakiopytyllä ja kannella ei ois lähteny edes käyntiin. Sen verran ehkä auttoi toi isovenakansi ja pytty. On tosi hyvä lähtemään tulille, aina laakista.

Tulppa oli ihan mustana noesta, sen kyllä panin merkille.

pettynyt

Lainaus käyttäjältä: tommi - 03.09.11 - klo:17:20
Lukituslevy, ruuvi ja lukkoprikka olivat ihan irtonaisena kohon sisällä, helinä vaan kuului kun kaasaria pyöritteli kädessä  ::)
Miten ihmeessä ne oli sinne kohon sisään päässeet? :-\

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 03.09.11 - klo:22:39
Lainaus käyttäjältä: tommi - 03.09.11 - klo:17:20
Lukituslevy, ruuvi ja lukkoprikka olivat ihan irtonaisena kohon sisällä, helinä vaan kuului kun kaasaria pyöritteli kädessä  ::)
Miten ihmeessä ne oli sinne kohon sisään päässeet? :-\
Ja seuraava epäkohta kanssa ihmetyttää? Kun neula tukkii suuttimen niin seos menee keskialueella laihalle, joten loppupeleissä tuommoisen tapahtumaketjun aikaansaannokset olisivat, pienentynyt polttoaineenkulutus ja keskialueen tehottomuus? Tyhjäkäyntisuutin hoitaa alarekisterin ja neula keskirekisterin ja pääsuutin täysikaasun.

Ja eihän sinne kohoon mitään voi mennä "umpio kun on" vaan neulahan jää suuttimeen pystyyn, estäen keskialueen polttoaineensaannin. Sekin ihmetyttää, mikä ihmeen ruuvi siellä on kummitellut? Onko neula ollut lukittuna ruuvilla kalvoon vai luistiin?

Kaiken kaikkiaan niin epäselvästi ja sekavasti selostettu ongelma, että voi olla että kyse on ihan jostain muusta, kuin luistin neulasta?

-Zone-

#880
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 04.09.11 - klo:00:10
Ja eihän sinne kohoon mitään voi mennä "umpio kun on" vaan neulahan jää suuttimeen pystyyn
Muutamissa malleissa neula lukitaan pienellä ruuvilla. Itselläkin on tollanen luisti. Joka tapauksessa.. Kun ruuvi löystyy ja irtoaa pääsee neula nousemaan luistin sisään. Kun luisti nousee aivan ylös, monissa kinkin kaasareissa neula tulee pois suutinputkesta kokokaan.

Kun luisti sitten taas laskeutuu ja jos neula ei osukkaan takaisin suutinputkeen se työntyy luistin sisään luistin laskeutuessa. Usein se samalla jää kiinni yläpäästään luostin palautinjouseen ja siellä se nyt on miltein kokonaan luistin sisällä. Se ei siis välttämättä aina putoa suutinputkeen tukimaan sitä. Neulan sokkakin voi irrota myös vasta kun neula on jo luistin sisällä.

Itsellä on neula pudonnut suutinputkeen ja se esti jo ajamisen, kun polttoainetta voi virrata oikeastaan ainoastaan tyhjäkäyntisuuttimen kautta. Käyntiin lähti mutta ei sietänyt lainkaan kaasua.

Ps. Olen muutoinkin sitä mieltä, että koho -termin voisi unohtaa luistista puhuttaessa. Kyllä kaasarissa kohokin on, mutta sillä on eri tehtävä.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 04.09.11 - klo:00:25
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 04.09.11 - klo:00:10
Ja eihän sinne kohoon mitään voi mennä "umpio kun on" vaan neulahan jää suuttimeen pystyyn
Muutamissa malleissa neula lukitaan pienellä ruuvilla. Itselläkin on tollanen luisti. Joka tapauksessa.. Kun ruuvi löystyy ja irtoaa pääsee neula nousemaan luistin sisään. Kun luisti nousee aivan ylös, monissa kinkin kaasareissa neula tulee pois suutinputkesta kokokaan.


Ei ole tarkoitus epäillä sanomaasi, mutta jos neula on lukittu ruuvilla, niin eikös silloin ruuvi karkaa suoraan pyttyyn irrottuaan?

Se vain ihmetyttää, kun itse ajoin muutaman päivän ilman luistia ja kalvoa "kalvo puhki, ja töihin oli mentävä" niin kulutus ei muuttunut miksikään. Ainoa ominaisuus mikä moisessa kombinaatiosta puuttui, oli käynnistyminen lämpimänä ja hiukan omituinen kaasukahvan tottelevaisuus. ;D

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 04.09.11 - klo:00:58
Ei ole tarkoitus epäillä sanomaasi, mutta jos neula on lukittu ruuvilla, niin eikös silloin ruuvi karkaa suoraan pyttyyn irrottuaan?
Ei karkaa, sillä tuo pieni pultti on siellä luistin sisäpuolella. Eli ei tälläpuolella, mistä kuva on otettu http://img148.imageshack.us/img148/6648/image1oz.gif

tommi

#883
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 04.09.11 - klo:00:10
Sekin ihmetyttää, mikä ihmeen ruuvi siellä on kummitellut? Onko neula ollut lukittuna ruuvilla kalvoon vai luistiin?


Porukka ei vissiin ole purkanut koskaan VirijaVaran kaasarin kalvoa osiin?

http://kuvaton.com/k/YuCw.jpg

Noi kaikki osat oli tosiaan irtonaisena kohon (luistimen) sisällä. 18mm "kohosta" puhuu muuten VirijaVarakin kun tuota kaasaria mainostaa. Onhan se vanhanaikainen termi mutta ajattelin että jokainen ymmärtää kuitenkin asian, eihän sinne kohokammion kohoon tietenkään mitään ylimääräisiä osia pääse kun se on umpinainen.

4L veti tosiaan sataselle kun noi osat oli irtonaisena kohon pohjalla.


pettynyt

En ole kyllä niinä 38vuoden aikana mitä olen kaikenmailman moottoreiden(Mopo,Perämoottori,Moottorisaha,Ruohonleikkuri,Maamoottori,Moottoripyörä ja Auton) kanssa touhunnut niin aikaisemmin kenenkään kuullut kutsuvan kaasuttimen luistia KOHOKSI? Eli se siitä vanhanajan termistä.Eli koho on koho ja luisti on luisti! Ethän kumminkaan mato ongessakaan olevaa pallukkaa kutsu luistiksi? ethän! ::)