Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

50cc 4t tehoputki

Aloittaja zapiz, 14.04.14 - klo:11:16

« edellinen - seuraava »

Partanen

Ei siitä haittaa, jos kokeilee. Katalysaattori ei itse asiassa ainakaan hyvää tykkää, joskun siellä on isompi suutin. Saattaaha se periaatteessa olla jo nokeentunutkin, joka sekään ei ainakaan paranna putken toimintaa.

Ja saatpa ajan kanssa ainakin maalattua alkuperäisen putken.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pettynyt

Lainaus käyttäjältä: zapiz - 14.04.14 - klo:11:16
Kaivataan mielipiteitä kuristamattoman tehoputken hyödyistä 50cc nelarissa. Monilla forumeilla väitetään uuden putken, isomman suuttimen ja kevyempien rullien tuovan varmasti lisää tehoa ja lisää nopeutta vähintään5-10km/h.

Toisaalta monet väittävät tehoputken olevan nelarissa hyödytön, mikä onkin teknisesti melko perusteltua. Kokemuksia ja mielipiteitä onko putken vaihto rahan ja vaivan arvoista?
Onko pelinä tuo kuvassa näkyvä Like?

zapiz


pettynyt

Meillä on Vaimolla vastaava laite ja oli vakiona kyllä tavattoman laiska! Nyt pienten piristysten jälkeen jaksaa 2päälläkin mennä puutumatta isommatkin mäet niin ettei juuri alle 55km putoo vauhti ;D

zapiz

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 18.04.14 - klo:16:21
Meillä on Vaimolla vastaava laite ja oli vakiona kyllä tavattoman laiska! Nyt pienten piristysten jälkeen jaksaa 2päälläkin mennä puutumatta isommatkin mäet niin ettei juuri alle 55km putoo vauhti ;D

Menee jo hieman ohi varsinaisesta aiheesta, mutta kysyisin pettyneeltä mitä piristyksiä Likestänne löytyy? Kuten aikaisemmin sanoin, tuntuu että vehkeestä löytyisi oikeilla säädöillä lisää puhtia.

pettynyt

No ensinnäkin maahantuojan jäljiltä kaasuttimessa oli aivan liian suuri suutin :-[ ja siitä johtuen ensimmäisen kesän ajot jäi aikas vähiin mopon seisoessa "takuu huollossa", mutta 50cc sitä ei saa minkäänlaisilla säädöillä kunnolla kulkemaan kun jo omapainokin laitteella on reilu 100kg, siihen sitten <60kg kuski + minä <100kg niin ei se vaan jaksa, eli lisää kuutioita, rajoittamaton cdi, isoventtiili kansi, nokka, kaasutin/kurkku, avarampi pakoputki ja kuristusten poisto, variaattorin "prikasta" sorvasin puolet pois niin että huiput on noin himpun alle 70km/H ja kokeilemalla hain mieleiset rulla variaattoriin niin että kiihtyvyys on kohtuullinen, eli nyt se on lähes sellainen kuin sen olisi pitänyt uutena olla! ;D

kimsteni

Niin, siis uutenahan noi normaalisti toimii ok, mutta nää Suomen rajoitukset ja säädöt sotkee pakan.. Koneet on kuristettu ja säädetty käymään niin laihalla seoksella, ettei kaikkia tehoja saa ulos. Jo seosruuvin kääntämisellä 1/8 - 1/4 osa rikkaammalle käynti ja kulku muuttuvat parempaan. Toki sillä ei mitään hirveitä tehomuutoksia aikaan saada. Kurit, rullat.. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tehoputkella en ole huomannut sen ihmeenpää merkitystä tehonlisäykseen olevan. Katín poistolla hippasen paranee.