Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Super Fever ZX startti jumissa

Aloittaja Vinkkari, 18.04.14 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

Vinkkari

Super Fever -03 ongelmat rupes eskaloitumaan....

Ensin kävi niin, että vehje sammu suoraan ajosta ilman ennakkovarotusta. Eikä lähde käyntiin.
Vaihdoin uuden tulpan, katoin että kipinää tulee, kaasarin puhaltelin paineilmalla jne... Ei käynnisty. Mutta sitten kävikin niin, että:
Polkaisin muutaman kerran käynnistyspolkimesta, ja koko poljin jäi jumiin. Ei pyöritä sähköstartillakaan.
Avasin kopan, laitoin kilkkeet paikalleen ja taas sama homma. Heti jää koko systeemi jumiin, ku ekan kerran yrittää startata. Tekee saman sekä sähkö- että jalkastartilla. Otin välillä bendixin pois eliminoidakseni epäiltyjä, ja silti se jää jumiin eli luultavimmin vikaa on polkimen mekanismissa. Ja se taas on ääriyksinkertainen systeemi, joten alkaa usko loppumaan...

Mikä tässä nyt mättää?

Vinkkari

No perhana. Itse itselleni vastaten: Purin koko vekottimen, putsasin, kasasin ja rasvasin ja katos ihmettä. Startti pelaa ku enkeli.

No, tästä päästäänkin sitten itse alkuperäiseen asiaan, eli se hemmetin vehje ei käynnisty.

Tulppa uusittu, ja kipinää tulee.
Bensaakin tulee sillon ku ite imee alipaineletkusta, mutta ei sähköstarttia pyörittämällä. Nouseeko tässä vaiheessa kenenkään kulmakarvat hämmästyksestä?
Mitäs muuta... Niin, vanhat bensat nakattu mäkeen ja uudet 98:t tilalla, puristuksia löytyy vajaat 4 baria (onko normaalipaine 2-tahtiselle?), kaasari puhalleltu paineilmalla...

Mut ei se silti käynnisty. Miksi?

Sillikai

Ettei vaan olis leikannut kiinni. Itse ainakin noilla oireilla käyttäisin sylinterin irti.

pekpel

Alipainevuotoa on ..
Joko pytty falskaa tai stefat kaput yms..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Vinkkari

Jos näin olisi, niin riittääkö männän vaihto vai vaihdanko myös sylinterin? Vai riippuuko se miten pahasti pytty on ruvella?

Coastside

Kaksitahtisessa männän tarkistus on helppoa joten se kannattaa tehdä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Vinkkari

No niinhän se sitten oli, että joku siru menny palotilaan sekä männän ja sylinterin väliin... Eiku osia tilaamaan.

Tattis kaikille oikein veikanneille.  :P

konenikkari

#7
Perusteltua on tutkia, mistä on kotoisin tuo siru.
Kuinka monta kilometriä on nähnyt ko.kapine, ja millainen on huoltohistoria.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Vinkkari

Uskoisin, että kyseessä oli männänrenkaan lukkotappi (ehkä).
Huoltohistoriasta ei aavistustakaan, tämä on niitä jolla tutun kaiman naapurin leskirouva on ajanut maitolaiturille ja takas max 25 km/h.


Vinkkari

Ei perhana, saaga jatkuu...

Vaihdoin männän & sylinterin, vehje lähti aika nöyrästi käyntiin rempan jälkeen.

Ihmettelin tosin, etää miksi kone pitää semmosta ihme ääntä.. Miten sitä kuvailis.. tsiksutusta tai jotain. Kierrosnopeuden mukana elävä ääni, joka kuitenkin häviää hetkeksi sopivilla kierroksilla mutta palaa taas kuin huono tapa.

No ei muuta ku ajamaan, mööpeli sammu pari kertaa kesken koeajon mut lähti kuitenkin käyntiin, kunnes kolmannen sammumisen jälkeen ei enää edes yritystä käynnistymisestä.

Lähdenpä tästä aukomaan konetta, mutta onko kenelläkään hyviä vinkkejä mitä muuta kannattais tehdä?

konenikkari

Tutki huolellisesti kampiakselin ja kiertokangen laakerointi.
Myös pakoputki on syytä tutkia irtokappaleiden varalta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Vinkkari

Kiertsikan laakeria kokeilin (omasta mielestäni) aika huolella... Ei tuntunu minkäänlaista pystyvälystä. Milläs ton kampiakselin pystyy tsekkaamaan?

konenikkari

Kieksikan kuntoa testaillaan taivuttamalla sitä sivuillepäin, ja koettamalla kiertää sitä akselinsa suuntaisesti.
Todella kulunut taipuu helposti sivuiiepäin ja loppuunkulunut kiertyy runsaasti akselinsa suuntaisesti.
Ja tarkastelemalla ylä ja alasilmukan väriä.
Kokeile aivan erikseen ovatko yläneulalaakerilla männäntappi kieksikan yläsilmukka varmasti toisiinsa sopivia.
Rikkimennyt kampiakselin runkolaakeri "murisee" ja akselissa on välystä ylös alas/eteen taakse

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Vinkkari

Voi visva.

Avasin koneen, ja mäntähän siellä oli paskana. Siis 10 km ajettu mäntä... Joku/joitain siruja menny imupuolen kautta pyttyyn ja homma valmis.
Edellisellä kerralla luulin putsanneeni kampikammion kunnolla, en huomannut mitään erityistä siellä joten pälikät kiinni ja "menoksi". Meno loppu lyhyeen...

Nyt, kun kone on auki, näkyy kampiakselin pinnalla ohutta metallimujua eikä konekaan enää pyöri tyttömäisen herkästi.
Meni avaushommiksi, oliko kellään arvauksia mitä kaikkea joutuu vaihtamaan?

Vinkkari

Argh...  >:(

Mistään ei tunnu löytyvän magneeton ulosvetäjää...

Mistä / keneltä te yleensä näiden osia tai työkaluja tilailette?