Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia sr50 2005. Ongelma ratkaistu

Aloittaja pasi75, 19.08.14 - klo:17:27

« edellinen - seuraava »

Coastside

#75
Sen voi testata kestääkö, aloitetaanko heti? Mitä helvetin mittatarkkuutta on kokoonpuristuvassa tiivisteessä? Jos asennatte yleensä tiivisteitä bensalle, testatkaa aina liottamalla kestääkö se sitä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#76
Ei sieltä mitään lentele, kootessa vaan voitelee esim silikonilla jottei säry.
Jotkut menee paikoilleen ehjänä vain samanaikaisesti pyörittämällä.
Ja me voimmekin jo ilmeisesti luovuttaa coasti, uhosta päätellen hoitaa homman ekana arkipäivänä  8)
Palaamme ehkä myöhemmin moikka pasi75  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.08.14 - klo:21:50
Mitä helvetin mittatarkkuutta on kokoonpuristuvassa tiivisteessä?
Samaa mieltä. Epoksiliimankin voi vetää väliin. Tiivistää ja kuivuttuaan kestää melko uskomattomia paineita. Kunhan tietty muistaa ennen liimausta sen putsauksen asetonilla.

helkama sc-r

Oorenkaita myydään laakeriliikkeissä.

konenikkari

#79
Ja zonekin taitaa moisen homman hoitaa toinen käsi housuissa  ;)
Oivaltakoohan nämä sankarit, että puhutaan o-renkaista jotka vastaanottavat puristustilan palopaineita ?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Mitä sinä kuvittelet niiden suurimman osan ottavan vastaan? Kyllä niissä on lähes aina paineita ja kuumuutta. Pakkauksissa ei ole soveltuvuustaulukoita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#81
Konenikkari pelatkoon ihan vaan ne omat taskubiliksensä ja jos vastusta haluaa ottakoon apuun vasemman käden. Ihan sama mulle olkoon se oma taikka naapurin. Väitän että halvinkin epoksi kestää sen paineita mitä mikä tahansa O-rengaskin. (kukaan ei puhunut esim lämpötiloista mitään)  ;) Sitä en tiennyt että nyt puhutaan palopaineista (oletettavasti  esim ruiskusuutin kannessa yms.) eikä moisen niin väliäkään sillä siis jos nyt väännän asian rautalangasta siten että sen konerunnojakin ymmärtää sen niin postauksen heitin humalapäiten hiukka sarkastisessa mielessä (vaikka ne hymiöt nyt lopusta pois nyt jäivätkin (pahoittelen, mun moka)).

Ja siitäkin huolimatta että epoksilla kasasin tuon nykyisen kompurankin kierreteipin puuttuessa ja on tuon epoksin huomattu kestävän täysin ongelmitta hydrauliikassa kevyeen 600 bar paineitakin liitoksen kierteissä. Siinä on perus bilteman O-rengaskin jo kovilla.. Sarkasmissakin on aina jotain pohjalla. Joko faktaa tai muuta.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kyllähän tuo ruuttatekniikka hieno on, mutta vain tiettyyn pisteeseen saakka. Jos se tarkoittaa esim magasruit yms, jolle tosiaan voi tehdä itse vielä jotain niin ok, mutta kun palikat on umpeen valettua elektroniikkaa niin vaihda siinä nyt sitten tyristoria tai diodia.. Jos se on vaihtoehto niin mielummin sitten mopossa vaan se kaasari. Tuo ruuttayksilö muutes josta aiemmin mainitsin ei sitten ruuttana koskaan tullut kuntoon. Nykyään se kuulemma on modattu kaasarikoneeksi (edelleen samalla kylällä). Ei niin ripeä mitä se ruuttana oli, mutta toimii ja sille pystyy nyt tienpäällä korjaamista yrittämäänkin. Aamen.

pasi75

Bensaa saa kun tänään kylmänä starttasin ja tulppa kastu...

kani

Pidemmän päälle lämmönkesto merkitsee. Vähän aikaa voi heikompikin matsku kestää. Viton-materiaalissa taatusti riittää.. Milspec kaverit käyttää sitten fluorocarbonia.. :)

Halvoilla sopivilla o-renkailla näkee kyllä oliko vika siinä..

konenikkari

#84
Lainaus käyttäjältä: pasi75 - 31.08.14 - klo:15:56
Bensaa saa kun tänään kylmänä starttasin ja tulppa kastu...
Sulakekotelolta n 10cm päässä johtosarjaan päin on jatkoliitin, tarkista yhdistääkö.
Jollain piaggion sivulla mainittiin tulpan kärkiväliksi 0,45--0,55mm ja että on tarkka tulpan oikeasta mallimerkinnästä.
Champion RG6YC
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Ja ylläpidolle, saisko näihin ditech/purejet mopoihin oman osion.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 01.09.14 - klo:15:17
Ja ylläpidolle, saisko näihin ditech/purejet mopoihin oman osion.
Toistaiseksi ei eli ovat sekaisin merkkikohtaisten sisällä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pasi75

onko apriliassa erikseen pitkä ja lyhyt valo, mulla sammuu toinen ja toinen syttyy kun laittaa pitkät päälle

Palosella

juu on just silleen. pelaaako se muuten nyt?

konenikkari

#89
Otsikossa lukee edelleen "Akku tyhjenee", pitääkö paikkansa?
Mopoon asennettu 4Ah akku on ilmeisesti pienempi kuin alkuperäinen.
Jos akkukoteloon mahtuu. kannattaa vaihtaa se isompi.
Selvitä mikä on ajoneuvosi moottorinvalmistaja.
Voi olla, morini, minarelli tai piaggio.
Noista osassa on 80W magneetto ja osassa 130W magneetto.
Jos 80W magnetto saa vain yksi 35W lamppu palaa samanaikaisesti.
Jos on 80W magnetto ja kaksi 35W lamppua palaa samanaikaiseti, sähkö, varmasti loppuukin kesken ajon.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)