Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin tekniikka

Aloittaja A_sentaja, 05.05.07 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Ota hyvä kuva siitä tiputuksesta ja ilmansuodattimesta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kiMMMe

Tässä yksi kuva mistä näkee mistä tiputtaa. Kuva otettu toiselta puolelta päin. Sanokaa jos erillaista kuvaa kaipaatte


Palosella

Tulvisko kaasari? Eli alipainebensahana kokoajan auki ja kaasarin neulaventtiili vuotaa= kaasari tulvii ja putsariinhan ne bensat männöö. Pelaako mopo normaalisti?

kiMMMe

#948
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 16.07.14 - klo:18:02
Tulvisko kaasari? Eli alipainebensahana kokoajan auki ja kaasarin neulaventtiili vuotaa= kaasari tulvii ja putsariinhan ne bensat männöö. Pelaako mopo normaalisti?

Voihan se olla. Toimii kyllä niiku kuuluu, paitsi kun kylmänä käynnistää niin kestää hetken ennenkun liikkeelle jaksaa lähteä :)

Mitäköhän kannattaisi tehdä?:)

jazuaXXX

kertokaas ny, mitä eroa vanhoilla ja uusilla sähköillä ja uudenmallin mangeettoko ei kelpaa vanhoille sähköille?

konenikkari

#950
Vanhojen ja uusien sähköjen eroista:
http://www.pedparts.co.uk/blog/aerox-cdi-testing-no-spark
Vanhempi syttylaitteisto on siis AC-tyyppinen uusi DC.


Vanhempi staattori on 6+1 napainen,
uudempi 12 napainen.
Staattorilta tulevasta liittimestä tietää kumpi on kyseessä.
Myöskään vauhtipyörät ei käy keskenään.
Uudempi alkuperäinen cdi on rajoitettu, vanhempi ei.
Tällä sivulla http://www.pedparts.co.uk/product/54/aerox-minarelli-stator-assembly voi vertailla staattoreiden eroja kuvia klikkailemalla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Konenikkari vastasikin jo aika tyhjentävästi tähän...:) Mutta kunnon liikkeestä voi saada staattorin myös tee se itse miehille,jolloin johdot saa itse juottaa kiinni. Tässä tapauksessa vain ns koodi staattorin kyljessä kertoo sopivuuden. Homma on todettu ihan käytännössäkin. Joskus 2000 luvun alussa ensimmäiseen roxiini tilasin merkkiliikkestä pelkän reikäisen staattorin,ulospäin molemmat oli identtisiä vanhan kanssa. Eikuin kolvi kouraan ja kiinni,noh kipinäähän ei löytynyt millään.. Tiedettiin,että kaikki muu toimii joten tutkittiin valon ja ajatuksen kanssa staattorin liittimiä. Vahingossa hokattiin numeroleima siinä kupeessa,joten verrattiin vanhaan. Eripariahan ne oli,joten syyllinen löytyi. Tässä vielä ko osan myynyt liike tuli hienosti vastaan,sillä yleensä ei noilla sähköosilla ole palautusoikeutta,tilasi uuden ja annoin väärän heille ja homma oli saletti.. Tuo mokakin johtui siitä,että juuri samana vuonna tuli nämä uusilla sähköillä olevat skodut ja myyjä kopaisi hyllystä staattorin kun pakkauksessa luki munaralli/aerox,sanoi sen käyvän. Tuota sähköjen muutosta ei tiennyt myyjäkään silloin,asia varmistettiin maahantuojalta,joka kertoi niiden muuttuneen ko vuoden alusta tuotaviin skotuihin..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

jazuaXXX

nov**tu, eli vauhtipyöräkään ei siis käy? mistäs saan vanhanmallisen vauhtipyörän tilattua/saakohan tampereelta mistään..?

A_sentaja

Käytettynäkin jo löytää aika hyvin noita,jos aikaa ja malttia on niin etsii nettimotot ja motonetit ja mitä noita nyt onkaan..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

jazuaXXX

vantaalta löyty, tarvi tehdä muutakin asiaa sinne että toi 100+km ei tuntus nii paljolta :D

Huissi

Osaako kukaan sanoa tai antaa edes jotain suunta antavaa, että mitkä olisi sopivat varisäädöt kurittomalle -12vm roksille? Tällähetkellä 5gr rullat eikä mitään muuta viriä. Tarkoitus olisi kesällä opetella keulimaan joten varmaankin pienempiä rullia? Rullat pitää jokatapauksessa uusia koska vanhat olivat kuluneet kulmikkaiksi. Ostanko 4,5gr vaiko 5gr? Uuteen putkeen ei ole tällähetkellä ainakaan varaa.

Matteuss

Laitat vakiorullat eli 5,5grammaa.. koska ei oo mitää järkeä alkaa rullia vaihtamaan vakioputkella:)

konenikkari

Keuliminen sujuu paremmin alle 4g rullilla ja oikealla tekniikalla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Huissi

Millaisia variaattorisäätöjä porukka suosittelee teharin kanssa? Löytyy gianellin tehari (Malli ei tiedossa),Multivaria ja kisakytkintä yms. Tarkoitus olisis siis opetella keulimaan! :p Jos jotain vinkkiä keulimiseen niin kaikki tervettulleita! :)

Matteuss

Laita n.1gr kevyemmät rullat verrattuna vakioon ;)¨

Kytkinjousia ei tarvi vaihtaa, vp-jousi +15%? ainaki noilla alkuun:)