Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Milan Sport Estate keskustelua

Aloittaja kesäskootteri, 29.04.13 - klo:18:38

« edellinen - seuraava »

tommi

Mistäs tähän saa osia suomesta? Itse en ainakaan ole löytänyt edes ulkomailta. Yleensä kiinankopioissa on aina jotain eroa alkuperäiseen, joten on vaikea tietää, mikä osa käy ja mikä ei, esim. männäntappi saattaa olla eri halkaisijaltaan.




kesäskootteri

Männäntapista en esimerkiksi osaa sanoa, valitettavasti. Rullat, tulpan, remmin ja muita vastaavia kulutusosia saa Suomesta ja ulkomailta. Moottorin osia tai vastaavia en ole löytänyt mistään, vaikka olen pikkuisen koittanut googlailla.

konenikkari

#137
Tanskassa myynnissä olevassa VGA Mover:ssa ilmeisesti sama moottori.
http://www.thansen.dk/supersearchnew.asp?startid=714770783&n=-879361000&brandid=-1051964541&modelid=-879361000#result
Itse en ymmärrä tuosta kielestä sanaakaan.
ps. nopeallakin selaimella sivu aukeaa hii..taaasti
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kesäskootteri

Konenikkarin linkin osat ainakin näyttää todella tutuilta.

Oman Esterin käynnistysvaikeudet lisääntyivät, kunnes loppuivat. Akku ei enää pitänyt varausta ja vaihdoin Bilteman geeliakun vanhan tilalle; nyt toimii! Starttaa taas kuten tänä keväänä ja viime kesänä, eli hyvin.

rele50

Moi.
Nyt on Milan viety talvisäilytykseen. Skootteri pelitti kesällä +10 asteessa hyvin mutta kun seisoi pari viikkoa tai lämpötila laski niin silloin ei kaasu totellut. Joku sanoi kaasarin saavan liikaa ilmaa !!??!
Kyllä otti päähän kun kaasu tukehtui liikkeelle lähtiessä. Normaaliksi käynti muuttui vasta moottorin lämmettyä ja se vei 5-10 minuuttia.
Mikä olisi lääke em.vaivoihin? Saako siihen jonkun muun valmistajan kaasuttimen ?
Onneksi on talvi aikaa miettiä.

kesäskootteri

Kohta on Esterin mittarissa 3900 km. Enimmäkseen toiminut loistavasti lukuun ottamatta muutamaa pikkuvikaa. Kulkua piisaa ja ajaminen on hauskaa!

Öljyjä vaihtelin kelien viilentyessä, olisiko ollut 3000 km paikkeilla.

Vilkut lopettivat toimimisen loppukesästä ja vein lopulta huoltoon kuukausi takaperin, kun takajarrukin sanoi sopimuksen irti. Vilkun sähkövika meni takuuseen, mutta mekaaninen jarruvika, joka olisi voitu välttää määräaikaishuollolla, meni omaan piikkiin. Hintalappu huollolle 50 euroa ja peukku A. Lantee huollolle Helsinginkadulla. Olin siis jättänyt 2000 km määräaikaishuollon tekemättä liikkeessä, joten sanoivat, että takuu ei enää varsinaisesti voimassa. Ymmärsin tilanteen ja maksoin jarrun korjauksen.

Mopo on ollut käytössä lähes päivittäin viime viikkoon asti. Viikko sitten pesin skootterin ja tuskin tulee enää kovin montaa kilometriä ennen vuotta 2015. Hauskoja ja varovaisia kilometrejä niille, jotka meinaa talven läpi ajella!

rele50

Moi. Kyllä kevät voisi tulla vähän rivakammin, että pääsisi kurvailemaan.

Late

Tervehdys, ajattelin ostaa tyttärelle tollasen Milanin. Uskaltaako? Tokman kertoi 2 vuoden takuusta, mutta asiakaspalvelun mukaan se koskee vain ensi omistajaa. Toi on kyllä kuluttajaviranomaisten tulkinnan vastainen tapa. Onko kokemuksia, miten takuu toimii. Hankittavassa Milanissa sitä pitäis olla jäljellä vielä puolitoista vuotta. Tuolla vehkeellä ei ole ajettu kuin muutama kilometri eli oikeasti vehje on uusi. Mikä mahtaisi olla oikea hinta?

konenikkari

#143
Älä uskalla.

Ehdottomasti kannattaa ostaa, yhteiset ongelmat kulkuneuvon kanssa lujittaa perhesiteitä.

Aivan yhdentekeviä ovat takuut ja kuluttajaviranomaisten suositukset, kun skotulla pitäisi päästä ajamaan.
Helpostikin tosin kuluu koko tyttären skotuikä takuu ja tuotevastuu asioita selvitellessä.
Osta tyttärelle skotu, mieluummin pienestä luotettavasta liikkeestä ja ihmiseltä johon saat ongelmien tullessa yhteyden nopeastikin menemällä paikanpäälle.
Skotun pihaan tuonut rekkakuski kun ei yleensä jätä edes puhelin numeroansa :(

Ja jos kyse on, jo käytetyn ostamisesta, ota mukaan ostotapahtumaan ammattilainen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kesäskootteri

Reilu viikko sitten tapahtunutta: Tämän kevään ensimmäinen käynnistys kesti pari minuuttia. Kolmannella startilla lähti pelittämään. Talven ollut lämpimässä tallissa, tankki täynnä pienkonebensaa. Akku jäi talveksi kiinni enkä päässyt sitä kesken talven irrottamaan.

Mukavasti tuntui skootteri kulkevan. Rengaspaineet kuntoon ja kymmenen kilsan lenkki. Vielä taidan öljyt vaihtaa kevään aikana uusiin. Esterin kolmas kesä starttaamassa ja kunto on kuin uusi!

Kesää odotellessa,
kesäskootteri


Kinkster

Mikäs tämän Estaten oikea nimi on? JinLun joku kenties?
Ei tuosta LJ1P38MB 4-tahti 3-venttiilikoneesta löydy netistä vieläkään mitään infoa saati varaosatietoja.
Käviköhän tälle nyt samallalailla kuin sille kiinan 4-venttiilivehkeelle eli menneen talven lumia.
Alkoi vain tämä Estate kiinnostamaan kun on retro vehje, 12" renkaat ja reilu 3kW tehoja mutta mistään ei löydy enää mitään kunnon tietoja tästä pelistä tai muista vastaavista.

-Zone-

#146
Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 24.05.15 - klo:07:52
Ei tuosta LJ1P38MB 4-tahti 3-venttiilikoneesta löydy netistä vieläkään mitään infoa
Hyvin vähän tosiaan löytyy specsejä http://www.qlinkmotor.com/products/specifications.php?pid=80

konenikkari

Tuolla aikaisemmin laitteesta http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=16.990  käytyä keskustelua.
Kiinalaisten vastaavien moottoreiden kyljestä saattaa löytyä teksti "Cultura" tai "longjia"
Ilmeisesti jotain yhteistä minarellin s/c50 (xf) moottorin kanssa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#148
Se on minarelli XF4 koneen kopio. ( varikopassa lukee yamaha )

Räjäytyskuvat tuohon kinkkikopioon : http://qlinkdealerparts.com/product-category/estate-50/

konenikkari

Ko. mopoja myydään ilmeisesti tanskassa VGA merkillä ja esim. mover ja versus4t malleina.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)