Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mopon nopeus

Aloittaja Uikukka, 15.11.14 - klo:10:11

« edellinen - seuraava »

Uikukka

Tästä näin kysely käyntiin!

konenikkari

#1
Mulla n.  50km/h +pieni limiitti.
Limiitillä tarkoitan, sitä pientä nopeuden kasvua, jolla ajoneuvo säilyy kuljettajan hallinnassa.
Limiittiä ei ole syytä aina käyttää, se on aina pois jäljellä olevien käyttötuntien määrästä.
Se viimmeinen neljännes kaasun asennossa kun vaikuttaa lähinnä vain polttoaineen kulutukseen ja kestävyyteen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

harriveikko

Mulla toi vakio honda skode  menee gpsn mukaan 57km



No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

konenikkari

Jos kyseessä on hetkellinen huippunopeus, kuullostaa kohtuulliselta.
Matkanopeus+limiitti on juurikin tuo.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

harriveikko

Se oli kyllä hetkellinen huippu.Normaaliajossa kaasu auki vaan noin kaksi kolmannesta, ehkä 45
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

konenikkari

Siinä on ideaa  ;D noin kaasuttamalla saattaa päästä kaksi tai kolmekin kertaa kauemmas kuin ajamalla aina "tuppi nurin"  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

50km/h retro kulkee matkanopeutta ja kaasua pitää tuohon painaa vähän alle puolet. loput on limiittiä.. ;D

Nuukailija

Ei tuo Speedi tuppi nurinkaan taida mennä 45, lievään alamäkeen myötätuuleen sen sai houkuteltua 45 omaan mittariinsa ottamaan, kun kerran kokeilin, mutta ei sitä huutoa vanha mies kestänyt kuunnella montaakaan sekuntia.

Kunhan saa säätöihin, niin kai se sitten kulkee sen 45 minkä rajoitin antaa mennä, mutta yleensä kyllä tyydyn ihan 30km/h nopeuteen, eihän näin hidas ukko kovemmissa nopeuksissa kestä mukanakaan!

helkama sc-r

Aika vaivalloisesti kiihty 5 kymppiin, takarengas oli mennyt vähitellen tyhjäksi, ilman lisäämisen jälkeen kulkee nyt yli 60.
Uskomaton vaikutus ilmanpaineilla kiihtymiseen ja kulkemiseen.

harriveikko

Kkyl se sillon meno on letkeetä, kun mopo ei kulje kun 45 50.Ei mopon tarvi kovempaa kulkeekaan.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

pugt200

Sen olen huomannut, että kun euro-moposta on poistettu vain variaattorissa olevat "estot", kulkee se muihin kuristuksiin koskematta n 60-65 km/h. Edellyttäen, että tehoa löytyy n 4 hevosvoimaa ja kuskina ei ole se "100-kiloinen mies".

Kaatolovi

Mitäs speedfight 1:ssä olikaan tehoa? Edelliskesän kuvista tuli tuo vastaan, GPS lukematkin oli vauhdinsuhteen ihan ok.

Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

pugt200

Kuva otettu jyrkässä alamäessä?  :D :D

Oma vakio Speedfight2 sai mittariin 65 sopivassa alamäessä. Estolevytön versio mittarin pohjaan eli 80 ja vähän yli. Tuo kuvan mittaristo on 100cc:stä... ;D

Muistaakseni AC50:ssa oli 4 ja LC:ssä 4,5 hp.

Kaatolovi

Ei vaatinut edes mitään jyrkkiä alamäkiä. Iloinen kulkija ko. 50cc  skootteri. Uutena poistettu varin prikka eikä muuta. Ja LC malli on.
Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

Jamppapoju99

#14
Oisko kellää mitää ideaa mite sais ton skoban kulkee 55-60 km/h? Ja onko porukalla kokemusta tecnigas next-r putkesta? Moni sanoo et putki ei anna paljoa tehoja joka olisi sinänsä ihan ok.

(Aprilia SR 50 R 2011)