Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tyttärelle Piaggio Free (projekti)

Aloittaja r2, 27.01.15 - klo:21:05

« edellinen - seuraava »

Partanen

Ebay:stä tilatessa pitää muistaa, että kyseessä on huutokauppa sivusto. Ikäänkuin huuto.net. Jos jokin kauppa onkin sujunut mallikkaasti, voi toinen epäonnistua pahemman kerran. Tarkkana saa olla annettuja palautteita selvittäessä. Mitä lähempänä positiivinen palaute on sataa prosenttia, sen parempi. Jos joku myyjä ei ole montaa tuotetta myynyt, en ehkä ostaisi häneltä mitään. Paypal on ainoa maksutapa johon lähtisin muutenkaan. Vaan voihan olla ettei nykyisin muut maksutavat edes käy. Olen joutunut jonkun kerran vaatimaan rahat takaisin ebay-myyjiltä, Paypal:in avulla. Toinen juttu on sitten se, jos kovin tinkii toimituskuluista. Halvalla ei saa hyvää, jos laittavat tavaran tavallisen postin kautta tulemaan. Tuleeko koskaan, ja missä kunnossa.

Eräskin saksalainen verkkokauppa ilmoitti sivuillaan, etteivät lähetä yhtään mitään Italiaan.

Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Jotenkin tunsin vaan velvollisuudekseni kertoa nämä pari varoituksen sanaa.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

mao

Kun olen itse italiasta ja saksasta tilannut, on myyjä usein kysynyt haluanko vakuuttaa paketin, olen ottanut kalliimpiin ostoksiin. Vakuutus on maksanut tapauskohtaisesti 10 euron molemmin puolin. Vielä ei ole tarvinnu koeponnistaa vakuutusta, koska kaikki paketit ovat tulleet perille.
Tosiaan kannattaa tarkistaa myyjän saama palaute ja paljonko on tehnyt kauppaa. Paypal on ainut luotettava tapa maksun suorittamiseen, ovat muuten lähtökohtaisesti ostajan puolella riitatilanteissa.

helkama sc-r

Kiinasta tilasin 2 kertaa erään mittarin vakuuttamatta lähetystä, ei ole vielä parin vuoden jälkeen kumpikaan saapunut.
Seurantatunnuksella varustetut ovat aina tulleet perille.

xx851z

#18
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 29.01.15 - klo:22:03
Kiinasta tilasin 2 kertaa erään mittarin vakuuttamatta lähetystä, ei ole vielä parin vuoden jälkeen kumpikaan saapunut.
Seurantatunnuksella varustetut ovat aina tulleet perille.


Minulla on noin 150 kauppaa Ebayssä kymmenen vuoden aikana, kaikki ostoja. Suuri osa näistä on Kiinasta. Muutaman kerran on pitänyt keskustella myyjän kanssa, mutta aina on tullut joko tuote tai rahat takaisin. Kerran ostin väärennettyjä Gilleten partateriä, sain pitää feikit, rahat tuli nopeasti takaisin. Myyjä vakuutteli, että häntäkin oli huijattu. Muutaman kerran on ollut niin, että ilmiselvästi tuotetta ei ole edes lähetetty. Olen ollut sellaisten kanssa kärsivällinen, antanut myyjän säilyttää kasvonsa. Olen jossain vaiheessa ilmoittanut päivän, jolloin riitautan kaupan. Ebayssähän on takaraja, 45pv maksusta johon mennessä kauppa on riitautettava, jos tavaraa ei tule tai se on epäkuranttia ym.  Olen ehkä ollut normaalia onnekkaampi kun suuria kupruja ei ole sattunut kiiinalaistenkaan kanssa.

Viime aikoina on tullut kamaa Aliexpressistä, maksut ja toimitukset pelaa hyvin mutta kiirettä ei saa olla. Tavara on paljolti samaa kuin Dealextremessä ja Miniintheboxissa, mutta halvempaa.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

r2

Taitaa olla nyt kuitenkin niin että Piaggiota en lähde remontoimaan, osat tulevat maksamaan aika lailla ja kun en katteita pysty kotioloissa maalaamaan niin proggis on liian kallis ja hidas (kevät on kohta käsillä).
Nytpä tästä jollekin oiva aihio tai vaikkapa varaosia omaan Freehen! Jaa hinta? No, kaksikymppiä jos saisi niin kuittaantuisi se rekisteröinti ja bensat hakureissulta.
Vain nouto. Peli on siis kilvissä. Keskiviikkona vien vissiin kilvet pois ja saas nähdä mitä sitten keksitään.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

helkama sc-r

Mopoa ei saa pois rekisteristä kilvet palauttamalla samalla tavalla kuin autoa, eikä vakuutusta ehkä saa poikkastua, ilman, että joudut maksamaan vuoden vakuutukset.
Joku tietää ehkä aiheesta enemmän, katteiden maalaus onnistuu ulkonakin keväällä.

Kaatolovi

Tähän asti on ainakin saanut kilvet palauttamalla. Kilpien palautussyyksi haluavat kuulla taikasanaksi esim "moottoririkko" tms.
Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 02.03.15 - klo:18:41
Mopoa ei saa pois rekisteristä kilvet palauttamalla samalla tavalla kuin autoa, eikä vakuutusta ehkä saa poikkastua, ilman, että joudut maksamaan vuoden vakuutukset.
Joku tietää ehkä aiheesta enemmän, katteiden maalaus onnistuu ulkonakin keväällä.

Just toisinpäin, autoa ei saa mutta mopon ja MP-n saa pois rekisteristä
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

r2

Juu näin itsekin ymmärsin että jos laite on rikki tai peräti tuhoutunut niin tokihan sen saa vakuutuksista pois. Eihän siinä mitään tolkkua muuten olisi.
Katteiden maalaus ehkä onnistuu ulkonakin mutta mutta...enpä taida kilikalipullolla sitä (ja pensasaitaa) ruveta tuhrimaan. Tekniikan kanssa on helpompaa. Mutta tästä tosiaan jollekin aihio. Takuu on voimassa ensimmäiseen starttausyritykseen asti. (Mutta huom! peli lähti käyntiin kun sitä hain. Kävi hieman huonosti mutta mistä näistä tietää). Moottoria ei ole avattu ja etukate on ehdottomasti vaihtokunnossa, samoin tavaraboksin kannake. Etuloksusta voisi saada kuiduttamalla, se on vain halki. Runkoputkessa on havaittavissa ruostumista. Peilit uusittava, samoin kahvat molemmin puolin. Tangon päällä oleva kate on saanut iskua. Kaikki vaijerit. Myös sitä kuuluisaa "jotain muuta pientä" voi joutua uusimaan. Työtä tuossa siis kyllä riittää, ja itsellä (ja varsinkin tuolla meidän teinitytöllä) ei riitä aika. Kuun lopulla on 15v -synttärit.
Mitä hyvää tässä sitten on?
- 2 satsia vanteita joilla suht'hyvät renkaat (tai no...hyvät ja hyvät)
- siisti mittaristo
- mopon malli on jotenkin symppis
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

Samppa

Missä päin tämä Free vaikuttaa?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Lainaus käyttäjältä: r2 - 02.03.15 - klo:20:36
Juu näin itsekin ymmärsin että jos laite on rikki tai peräti tuhoutunut niin tokihan sen saa vakuutuksista pois. Eihän siinä mitään tolkkua muuten olisi.

...

Mopoa ei voi laittaa seisontaan, niin siksi "suostuvat" ottamaan kilven konttorille ilman romutustodistusta. Autoa ei voi poistaa rekisteristä ilman romutustodistusta, mutta auton voi laittaa seisontaan. Siinä se ero pääpiirteittäin.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Toisaalta termiä seisonta ei enää ole ollut vuosiin.

Partanen

Erittäin hyvä huomio siellä takana. Hienoa, kun keskitytään siihen olennaiseen. Kaikki on varmaan jo unohtaneet mitä seisonnalla tarkoitetaan, ja ovat alkaneet käyttämään termiä "liikennekäytöstäpoisto"..  :P
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

r2

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 03.03.15 - klo:11:42
Missä päin tämä Free vaikuttaa?
Sijainti on Jyväskylä, ja mopo on siis vieläkin kilvissä johtuen laiskuudestani. Yksityisviestillä osoite ja jos joku tulee hakemaan kauempaa niin hinnasta tingitään. 20% hinnasta lähtee heti kun vaan hoksaa kysyä.
Pääasia että menee hyvään kotiin jossa häntä ei vammojensa johdosta sorreta vaan kuntoutetaan.
Lisäys varusteisiin. Mopoon kuuluvien osien lisäksi pahvilaatikollinen sekalaista osaa joita valkkasin syksyllä mopoa noutaessani isommasta valikoimasta silmämääräisesti hyväkuntoisimmat, mm. ainakin 1 hihna (leveyttä en mitannut, ihan ok päällepäin), varin koppa, ehkä 1 kytkinkello, etuvariaattorin rullakuppi yms yms. Katteet eivät ole tällä hetkellä paikallaan mutta tallessa toki.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

Partanen

Pistä myynti-ilmoitus myyntiosioon. Jonkun muun merkin harrastaja ei ehkä lue tätä osiota, mutta saattaakin hankkia sulta järkimopon, kun näkee ilmoituksen ja hinnan. ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003