Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Työkaluja ja kemikaaleja

Aloittaja Coastside, 31.07.08 - klo:22:06

« edellinen - seuraava »

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Niihin itsetehtyihin hiomarulliin liittyen muutes..

Havaitsin sellasen, että ne hiomarullat kannattaa pätkäistä pidemmiksi mitä niiden oikea pituus on vaikka tuleekin yli siitä kumista ja välttää maksimikierroksia koneessa. Kesti pidempään käyttöä mitä mulla on tehdastekoiset kestäneet koskaan. Samaten tein itse yhden kokonaan uuden kumipään jääkiekosta. Se kumi on tarkoitukseen hiukan turhan kovaa, mutta 21mm halkaisija osoittautui vielä hyväksi dremelille. Lähinnä tosin siksi tein tolla halkaisijalla että oli sopiva putki rullien valmistukseen.

Tein myös toisen diy-työkalun. Sen tein vanhasta navigaattorin imukuppitelineestä joka ei tahtonut enää pysyä kiinni. Meinasin heittää sen roskiin, mutta keksin kiinnittää siitä kumin varteen ja näin siihen voi tehdä santapaprusta kiekkoja. Jäykkyydeltään tuo kumi oli tuohon käyttöön juuri sopivaa.


Coastside

#362
Naulasta ja silikonista voisi saada runkoja sandiksille. Putkisandiksille koneruuvistakin. Kumimainen silikoni kestää kuumuutta ja joustaa. Tarvitsee huokoisen muotin jotta saa oikean muodon ja kosteutta. Niihin valmiisiin rulliinkin saisi lisää lujuutta kun ne liimaisi silikonitäytteeseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#363
Kaippa tuo silikonikin ehkä toimisi, mutta siinä on tuo silikonin kuivumisaika. Ja jos sandis lähteekin melkein heti purkaantuun saumasta aikaa olisi mennyt haaskoon. Keskitys menisi varmaan ok, jos sorvaa valmistusjigin. Kyllä tuo ruuvilla pullistettava runko on loppupeleissä melkeinpä käytännöllisempi.

Tätäkin koitin http://youtu.be/Z9nvIjrTv3E mutta vaatii ilmeisesti epoksia yms liimaksi jotta kestäisi kierroksia. Tämä kiinnitys olisi parempi http://youtu.be/njPi14Yt5-g mutta hankalampi toteuttaa pienessä koossa. Tasapainotuksen kanssa luultavasti myös oma hommansa.

E: Erikoinen idea http://youtu.be/eci-RcGG8Uc

openflow

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 28.02.15 - klo:05:50
Niihin itsetehtyihin hiomarulliin liittyen muutes..
Samaten tein itse yhden kokonaan uuden kumipään jääkiekosta. Se kumi on tarkoitukseen hiukan turhan kovaa, mutta 21mm halkaisija osoittautui vielä hyväksi dremelille. Lähinnä tosin siksi tein tolla halkaisijalla että oli sopiva putki rullien valmistukseen.

Soutuveneen pohjatulpasta tein kanssa reilu ~2 cm kumipään. Bensaletkusta olen askarrellut kumipäitä, on nopeampaa vaihtaa koko terä dremeliin, kun kumipäähän uusi rulla. Käyttömukavuus paranee, kun kumipäitä on kourallinen. Letkusta saa myös leikattua eripituisia.

Isommalla rullalla se kehänopeuskin on suurempi, syö nopeammin ja kestää pitempään. Isommat kumipäät vaan tuppaa vähän tärisemään...


helkama sc-r

Mistähän löytyisi tiheähampainen, alumiinin katkaisuun sopiva terä jiirisahaan halvalla? Netistä yritin katsoa, mutta ei viitsi maksaa kympin arvoisesta terästä 8 kymppiä.
Jiirisaha 41e, terä saisi olla halvempi.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/ferm-msm1034-210-mm-1400-w-jiirisaha

Joutuu varmaan laittamaan tehonsäätimen sahaan, että saa kierrokset huomattavasti pienemmiksi.

-Zone-

#366
Vaikka kiellettyä onkin niin oon jiirisirkkeliin tehnyt holkit joilla saa siihen rälläkänlaikan ja pätkinyt sillä rautaa. Joskus olen vetänyt sillä alumiiniakin vaikka se ei siihen ideaalein laikka olekaan, mutta sen verran harvoin tarvii pätkiä alumiinia jiiriin etten ole katsonut järkeväksi hankkia terää tuota varten. Alumiinia katkottaessa täytyy vaan pätkäistä ylipitkäksi ja hioo se sitten nauhahiomakoneella oikeaan mittaan niin saa siistin jiirin. Isosta rälläkästä saa myös helpolla koneen katkomiseen ilman jiirisirkkeliholkkejakin. http://youtu.be/D4jOAo8nQT0

pekpel

Jiirisirkkeliin saa oikean alumiiniterän.
Kovapalaterä ja negatiivinen rintakulma, hammasluku samaa luokkaa kuin hienohampaisessa katkaisuterässä.
Katkaistava kappale helposti nappaa kiinni terään ja lyö sormille, eli tiukasti puupalikalla pitää paikallaan tai tekee kunnon kiinnittimen.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

helkama sc-r

Kirppikseltä löytyi uusi alumiiniterä  15 eurolla.

Coastside

Kokeilin avattavan nippusiteen lujuutta ja 40 kg vaaka meni loppuun saakka.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

harriveikko

Kaveri anto mulle käsiensuja vaahtoo liki täyden paukkupullon.Etiketti on pullosta hävinnyt, mutta oikeasti paska lähtee käsistä heti kun vähän huuhtasee.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

Coastside

Sitä saa voiteenakin. Hyvää ainetta. Merkkiä en nyt muista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Melkein mikä tahansa käsivoide on paljon parempi kuin ei mitään..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 06.03.15 - klo:15:28
Melkein mikä tahansa käsivoide on paljon parempi kuin ei mitään..
Jeps, kioskilta uusin jallu ja purkki niveaa.. :)

pekpel

Voittaako jallu netin jakelun ?
Vai nostalgiako nostaa päätään ? ::)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..