Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ilmanputsarin kuri

Aloittaja Uikukka, 16.06.14 - klo:13:14

« edellinen - seuraava »

tommi

#30
En ole huippuja kokeillut sen jälkeen kun lyhensin holkin 36 milliin. Kulkee varmaan ihan tarpeeksi, luulisin..

Olikos sulla muuten putsarin kotelon ulkopuolella se imukärsä? Näkyy alla olevassa kuvassa. Jos on niin se kannattaa ottaa pois, se kuristaa koneen hengiltä. Sullahan syö nyt mopo ojalan laskuopilla 4.4 litraa sataselle, jos kerran ajoit tankillisella  (6L) vain 135km. Jotain tarttis tehdä  ::)

http://koti.mbnet.fi/einstein/moposkootteri/Ilmanpuhdistin/tuloilmaputki_ilmanpuhdistimessa.jpg

Uikukka

Ei ole imukärsää paikallaan. Otin sen pois jo ihan alkuvaiheessa.
Kyllä se syö ainetta liikaa, tuntuu että heti on tankki tyhjä..
Auttaako tähän suuttimen vaihto? Vai pitääkö jo tehdä muutakin?

tommi

Alle 3L kulutuksen pitäisi ehdottomasti päästä, jos mopo on edes jotakuinkin säädöissään. Kokeile sillä 85 suuttimella. Vääntöjä näihin ei saa millään muulla kuin isommalla pytyllä, joten sinun on tyytyminen siihen 2-päällä mäkiin hyytymiseen jatkossakin. Mutta toi yli 4L kulutus ei tosiaan ole normaalia, sille pitäisi ehdottomasti pystyä tekemään jotain.

helkama sc-r

85 on oikean kokoinen suutin siihen.
Helkama kulutti em. suuttimella 3,3 l/100km, laskin kohokammion bensanpintaa vääntämällä kohon lirpukkaa muutaman millin ylöspäin, mikä laski kulutuksen alle 2,5 litraan ja mopo alkoi toimimaan kunnolla.
Jos ei ole 85 suutinta, kokeile auttaako bensanpinnan säätäminen.

Kevyemmillä variaattorinrullilla saa enemmän kierroksia koneeseen, mikä lisää kiihtyvyyttä ja ylämäkinopeutta ja moottori vääntää kovemmilla kierroksilla paremmin.

Sillikai

Ei ole seokset kohdallaan jos noin kuluttaa. Minulla on sama mopo 2t versiona ja kuluttaa 3,3 litraa satasella vaikka olen vaihtanut alkuperäisen pääsuuttimen 70 kokoon 80. Mitään muita muutoksia en ole kaasutin /putsari osastolle tehnyt. Jos suodatin on puhdas niin tuskin tuo kärsä hirveästi kuristaa.

Uikukka

Täällä on 86 suutin käyttämättömänä jos joku tarvii
Ei tuo toimi millään sillä, vähänkin kaasua niin sammuu!
Eli turha ostos

Vaihdan takaisin 95 suuttimen

helkama sc-r

Toimiikohan kiihdytyspumppu, vastaako kaasuun lähes heti kun kääntää kahvan pohjaan 95 suuttimella?
Joku ilmavuoto voi olla jossain jos ei 86 toimi.

Uikukka

#37
Kyllä se heittää ainetta ulos että toimii
Onkohan ed omistaja vaihtanut neulan asentoa
Tai sit se on holkista kiinni

Ja ei vastaa heti kaasuun vaan vasta n. 1.5-2s päästä

keisari

Naapurin Kymco super 8 4t piristettiin tänä kesänä. Vakio suutin oli 80 ja kurien poiston jälkeen toimii parhaiten 100suuttimella aika suuri harppaus mutta nyt ilmojen kylmetessä hiipunut vauhti eli vieläkin kärsis isontaa koska kesä helteellä kulki parhaiten eli saavutettiin suurin nopeus. Imukaula ja pakeliitti on kokoa 19mm.
Olipa kerran Erkki sillä oli Soliferin merkki.

Uikukka

Mulla pipercross kiinni. Menee 60km/h
Prikka pois yms

kani

Kuulostaa siltä että joko on tolkuttomasti imuvuotoa tai kaasarissa ei oo kaikki kunnossa, ei toimi oikein jos on vakio ja 85 suutin ei pelaa. Oletko puhdistanut, purkanut ja katsonut räjäytyskuvasta että kaikki osat on olemassa ja oikeilla paikoillaan? Jos on ja kaasarin luistin kalvo on kunnossa (ja varmasti paikallaan tiiviisti) niin bensapinnan tarkastus. Sen verran monimutkanen laitos että voi päästä helpommalla tilaamalla uuden kaasarin, mutta kiinalaisissa osissa on aina se ongelma ettei ikinä tiedä onko uusi parempi vai huonompi  ;D

Uikukka

Nyt on kiinni 95 suutin ja pipercross. Toimii ihan okei noilla.
Niin, eipä sitä tiedä. Täytyis tutkailla mut ei kai tuosta haittakaan ole? 

kani

Mikä kulutus/tulpan väri?

Uikukka

Tulpan väri oli vaaleahko 105:llä.
En ole katsonut nyt 95 suuttimella tulppaa.
Kulutus tällä hetkellä vähän päälle 3l/100km

keisari

3litraa on ihan ok jos ajat tuppinurin koko ajan. Naapurin Kymco jonka laitoin menee 72kmh ja alamäkeen ei mittari riitä. Rajoittamaton cdi, holkki 37mm 5grullat ja 100suutin. Omat vehkeet menee lujempaa mutta niistä joskus toiste.
Olipa kerran Erkki sillä oli Soliferin merkki.