Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha Jog ei ota piikkiä kunnolla

Aloittaja teinikassi, 17.09.14 - klo:21:51

« edellinen - seuraava »

teinikassi

Morjensta taas!=D Mulla on tällänen Yamaha Jog vm.2007. Virinä on Technigas Trek putki ja prikka pois. Tänään vaihdoin Stage 6 Hard vastapainejousen, 5g rullat ja Motoforcen hard kytkinjouset. Ennen lähti matalilla kierroksilla liikkellee ja kesti kauan ottaa piikkiä että lähti vetämään ja nyt pitää vääntää enemmän kaasua että lähtee liikkeelle eli nyt lähtee korkeamilla kierroksilla. mutta en usko että varisäädöt voi olla enään vikana kun osat on vaihdettu. Se kuullostaa siltä että ottaa piikin mutta samantien hyytyy ja ei ota piikkiä ja myöhemmin ottaa piikin mutta ei kunnollista. Mikä voisi olla vikana? :/

EDIT:

Kaasari on vakio 12mm gurtner 82 pääsuuttimella ja Stage 6 Vapaavirtaavailmanputsari.

pekpel

Vaihda edelliset palikat takasin paikalleen.
Varin säädöissä on se pikku juttu että pitäis tehdä yksi muutos kerrallaan, muuten ei voi tietää miten mikäkin muutos vaikuttaa menoon.
Variaattori kun on kompromissi ja huonohko sellainen, huippunopeus syö kiihtyvyyttä ja kiihtyvyys huippunopeutta..

Rullien paino vaikuttaa millä kierroksilla alkaa etupäässä lautaset mennä yhteen ja "vaihtaa isommalle".
VP-jousi vaikuttaa siihen millä kierroksilla antaa rullakupin "vaihtaa isommalle", vastustaa sitä jotta pysyisi "pienempi vaihde päällä"
Kytkimen jouset vaikuttaa millä kierroksilla alkaa kytkin nappaamaan kiinni ja lähetään menemään..

Jäykät kytkimen jouset, kevyet rullat ja jäykkä vp-jousi > ja kone huutaa kuolemaa liikkeellellähtiessä..
Kytkin luistaa pitkään ja polttaa kytkinkellon kun rauhallisesti koettaa liikkeelle lähteä.

Eli vaihdoit kerralla kaikkia palikoita joilla vaikutetaan miten ja millä kierroksilla lähdetään liikkeelle ja "vaihteita vaihdellaan"
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

teinikassi

Kokeilin kaikkia yksitellen:/ Oiskohan kaasarinsäädöt koska niitä ei ole oikein säädetty?

konenikkari

#3
Ollenkaan en ymmärrä, enkä voi tietää minkä laatuisesta laitteesta on kysymys.
Pistä hyviä kuvia kokoonpanostasi, ehken voimma auttaa.
Kaasuitus elementtisi on surkean pieni,ja yhdistettynä vapaasti virtailevaan suodatuselementtin, ei taatusti toimi.
Pistä kuvia.Ja pekpelin ohjeiden mukaisesti, alkuperäissuodatin koteloineen paikoilleen.
Ja sen jälkeen.....vain yksi muutos kerrallaan.
"Kokeilin kaikkia yksitellen:/ Oiskohan kaasarinsäädöt koska niitä ei ole oikein säädetty?"
Puhutko aivan totta, kerro muutoksista jotka tapahtuivat muutoksen jälkeen  siis omin sanoin, mikä oli enimmäinen toinen kolmas neljäs viides muutos ja sen vaikutus  jne. joista kerroit, siis siitä ensimmäisestä alkaen.

Koska 2T öljyjen laatu on monenkirjava ja monissa mopoissa pakoputkessa on katalysaattori joka aikaa myöten tukkeutuu on syytä ajoominaisuuksien ennallistaminen aloittaa pakoputkesta.
Jonka mukana tulee useinkin isompi pääsuutin ja variaattorin rullat jotka on soveltuvia ko. putken kanssa.
Sen jälkeen suuri osa esim. variaattoriin  ja kytkimeen tehtävistä muutoksista ovat käyttäjän mieltymyksiä toteuttavia, toivottavasti  ;)
Aivan turhaa on kuvitella että vapaavirtaussuodatin, vastapainejousi, kytkinjouset tms toisi moottoriin lisää tehoa tai parantaisi muutenkaan mopon ajo ym ominaisuuksia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)