Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: osula95 - 18.05.12 - klo:23:51
joo tälläistä kyselisin että mitenkä kulkisi milani 63cc sylinterillä powerfiltterillä ja 5,5g rullilla??
ja asiasta kukkaruukkuun 72cc 90 suutin???? mulla on 50cc ja käytössä 92 suutin
Se 63 on musta ihan turha ostos samoin powerfilsu. 72 maksaa saman ja vääntöä on huomattavasti enempi.

Tosta pääsuuttimesta. Mulla käytössä tuo pienin kaasari, kun sillä toimii parhaiten. Virtausala tuossa noin 13mm kaasaria vastaava. Täähän oli se joka myytiin myytiin muka 19mm kaasarina, kuten oon joskus aiemminkin kertonut. Kone reagoi kaasukäteen paljon paremmin mitä noilla isommilla ja kulkee ihan samat kun on pikkuvenainen kansi. Sama homma oli ton 82cc pytyn kanssa joka on nyt taas väliaikaisesti kiinni.

osula95

juu juu oli pakko tilata 63 koska ei ollut 72cc ja ne tulee vasta 4viikon päästä varastoon joten ennemmin 63 ko 49

pekpel

Lainaus käyttäjältä: osula95 - 19.05.12 - klo:00:38
juu juu oli pakko tilata 63 koska ei ollut 72cc ja ne tulee vasta 4viikon päästä varastoon joten ennemmin 63 ko 49
?? Mikäs siinä 49:ssä noin kiusaa ??
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

Hyvät säädöt on tärkeämpää, ainakin tuntuu siltä. Ei ollu paljonkaan eroa 72cc mopoon kun oon vähän säädellyt rullia ja yrittänyt hifistellä kaikkea pikkasen. Nyt pitäis kokeilla uudestaan kun kytkimessä ei oo enää rasvaa, olisko ero entistäkin pienempi :). Mulla vielä 17% pidempi perävälitys, vois olla tasaisempaa vakioperällä.

osula95

kai siinä 63cc on eroa vakioon ja siksi se koska vakio leipo

-Zone-

Scotti on päivittänyt valikoimaansa. Nyt alkaa olla jo hintakin kohdillaan isovenakannessa http://scotfordmotors.mycashflow.fi/product/56/isoventtiilinen-kansi

pekpel

Tuonnehan pitäis tehdä miittiajelu ja varata ihan ikioma aika.
Siis tonne scotfordmotorsiin...
InsOmnian kanssa käytiin kerran ja meni melkein puolipäivää huomaamatta  ;D
Ja kans tukku rahaa ostoksiin ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

FlatLander

No niin asiasta paremmin tietävät!!!
Mulla olis seuraavanlainen pulma:
Agilityni toimii kaikin puolin "hyvin", mutta ei meinaa kiihtyä eikä "kulkea" kunnolla. Keski jalalaa kiertää sopivasti sitten junnaa siinä 1-2 sekunttia ja kierrokset nousee korkeammalle. Tämä siis keksijalalla kierrättäessä. Ja sitten kun lähtee ajamaan, niin kiihtyy jokseenkin hitaasti ja hädin tuskin kulkee yli 60 km/h.
Setuppi:
72cc+Jore1961 A9 nokka (0,20 venavälyksillä)
PDJ19 kaasari 0,90 suuttimella
narakun etuvari+5,8gr rullilla.
1000rpm variaatori vp-jousi
Vapaavirtaus suodin.

Ennen tota Joren nokkaa setuppi oli muutoin sama, mutta paikalla oli Narakun v2 (touring) nokka ja kulki helposti 65-67. Muuten vaihtaisin ton Naraku:n nokan takas, mutta ei mulla ole sitä enään.

Mikä neuvoksi että saisin ton Jore:n nokan toimimaan niin että skodekin kulkisi enemmän kuin nykyään???
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

InsOmnia

Eli nokan vaihdon jälkeen, meno huononi?
Joten jos näin on, niin koneen toimiva kierrosalue on muuttunut ja joudut säätämään varin ja kaasarin ym. uudelleen.

Itse olen tuon urakan käynyt läpi ja siihen ei oikein mitään oikotietä onneen löydy. Toiset nokka-akselit ovat sitten tosi herkkiä pakovastuksen muutoksille, ja siinä saakin sitten pähkäillä hetki, että millä saa virtaukset kuntoon, saamatta naapurien ja kanssakulkijoiden vihat niskaansa.

Helpoimmalla selviät laittamalla vakionokan paikoilleen. Mutta jos intoa ja viitseliäisyyttä riittää ja aikaa piisaa, niin ei muuta kuin sopivaa setuppia etsiskelemään. Se on pitkä ja kivikkoinen tie, mutta jos onnistuu, niin palkitsee mukavalla kyydillä. ;)

FlatLander

Jos ymmärsin oikein, niin "helpommin" kokeilun kannattaa alottaa variaattorista? Kevyempää rullaa ehkä??
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 01.07.12 - klo:23:31
Jos ymmärsin oikein, niin "helpommin" kokeilun kannattaa alottaa variaattorista? Kevyempää rullaa ehkä??
Tuossa olisi tietysti suuri apu, jos olisi kierroslukumittari höpedissä kiinni ja tietoa mille kierrosalueelle nokka-akseli on suunniteltu?  Kokeilemallahan se selviää, ensin kevyempää ja sitten painavampaa rullaa etuvariin. Sitten vastapainejousia jykevämmiksi ja sitten miedoimmiksi. Suoraa pakoputkea ja vaihtoehtona tukittua putkistoa. Isompaa ja pienempää kaasarin suutinta. Imukurin lisäämistä ja pienentämistä ym. ym.

Tuo on niin loputon suo, että jos kärsivällisyys ei salli viikon loma-ajasta ja lomabudjetti ei salli parinsadan hukkainvestointeja, niin vaihda suosiolla nokka vakioon tai osta se vanha nokka takaisin.

Nyt et tosin kertonut, että vaihdoitko mitään muuta nokka-akselin lisäksi? Tässä vaiheessa detaljoidut faktat on kultaakin arvokkaampia, koska muuten menee ihan arpomiseksi.

FlatLander

Eipä tuon nokan lisäksi tullut muuta vaihdettua.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

InsOmnia

Tuo sun entinen nokka-akseli on vissiin vääntöön painoittuva ja villi arvaus että nykyinen nokka enemmän kierroksia tarjoava, joten kevyemmillä rullilla lähtisin kokeilemaan.

FlatLander

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 02.07.12 - klo:08:41
Tuo sun entinen nokka-akseli on vissiin vääntöön painoittuva ja villi arvaus että nykyinen nokka enemmän kierroksia tarjoava, joten kevyemmillä rullilla lähtisin kokeilemaan.

Juu vääntö nokkahan se. Seuraavaksi koitan vaihtaa malossin multivarin tohon ja 5-5,5gr rullat, niin katotaan kuinka käy...
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

kani

Kytke joku kierroslukumittari kiinni. Muuten se on vaan arvailua ja pitää kokeilla säätöosia paljon kun täytyy säätää niin pitkään kunnes tulee takapakkia ja säädettäviä kohteita riittää niin on siinä työtä. Onko imuvastus sopiva ettei sen takia oo perusnihkeä? Kysy jorelta millä kierroksilla se nokka toimii parhaiten ja sit säädät varin siihen.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2