Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Eki

#915
Lainaus käyttäjältä: tommi - 25.09.11 - klo:18:08
Päästöistä siinäkin on tavallaan kyse. Venttiilikoneisto huohottaa aina jonkin verran bensa/öljyhuuruja ja ne poltetaan pois ilmanputsarin kautta. Kaikissa kiinalaisissa on sama systeemi, ei pelkästään siinä sinun skodessasi..
No ei yhdessäkään aiemmassa kuudessa kinuskissa ole mennyt huohotinletku kyllä ilmanputsariin vaan roikkunut venttilikopasta vapaana, ne muut ylimääräiset romppeet olen aina karsinut pois, elikä tämä pakokaasujen sekaan johdettavaa ilmanputsarin ilmaa jutut! :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

tommi

Se on varmaan jätetty roikkumaan tyhjään niissä versioissa missä ei ole kuvan mukaista ilmanottoputkea -->



Noissahan on valmis paikka mihin se letku kytketään, kuten kuvasta näkyy. Jos ei ole kyseistä paikkaa niin sitten vaan roikkumaan vapaaksi. Mulla on kummassakin mopossa toi samainen putki.

Eki

Mulla on kyllä ollut kaikissa paitsi tässä uudessa tuommoinen, mutta tuo reikä peitetty tehtaalla tulpalla ja huohotinletku on roikkunna ihan vappaasti ... Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

latromster

#918
Kaasari oli ilmeisesti mennyt jotenkin tukkoon kun ei startannut. No, irti ja avausyritystä. Ruuvit niin tiukalla, että ei irtoa -> uusi octanen kaasari. Nyt on automainen fiilis kaasuttaessa, tehoja lisää ja paljon tasaisempi. Ei uusi kaasari meinannut lähteä heti toimimaan mutta kaadoin kaasariin suoraan päältä bensaa, starttasi ja toimii hyvin. Lisäksi löysin palan HIILTÄ alkuperäisen kiihdytyspumpusta. Solifer XTR 50 alla.

EDIT:

Siitä huohotinletkusta oli aikaisemmin kirjoittelua. Ilmeisesti nostaa kulutusta noin 3 l/100 km:n, jos ei ole kiinni tai sitten vain kuvittelen ja on myös mahdollista, että kaasari oli lopussa.

Peros

olen yrittänyt etsiä sitä topiccia missä puhutaan kiinalaisen ilmanputsarin muokkaamisesta paremmin virtaavaksi mutten löydä sitä. voitteko auttaa?


Peros

tuon löysinkin jo. etin sitä missä puhutaan ku parannetaan ilmansaantia vakioputsarissa. siis tehdään lisää reikiä jne..

latromster

#922
Kuuluisi ehkä kulutus -ketjuun mutta kiihdytyspumpun vasteen muuttaminen sellaiseksi, että se toimii vain täyskaasulla laskee kaupunkikulutusta valtavasti. Saman tekee myös oikein säädetty kaasari. Pumppailua saatetaan tarvita käynnistykseen, joten sitä ei kannata ottaa täysin pois. Testissä pumpun poistaminen laski kulutusta 1/3. Kulutuksen vähentymiseen saattoi myös vaikuttaa toimiva kaasari mutta pumpun poistamisella tavallisesta ajosta oli tuntuva vaikutus.

Booa

08 mallinen Baotian (BT49QT-12C1 onko tällä nyt merkitystä  :P ) ajettu alle 1000km.  Tukehtuu kun kääntää kaasukahvasta, ajaa pystyy 20km/h vauhtia.. Ilmasuodatin on tsekattu, bensasuodatin vaihdettu. Yhdessä huollossa kun asiasta kysyin sanottiin että noiden kaasarit on p*** .. Nyt se tyhmä kyssäri : voiko noihin vaihtaa toisen kaasarin ?

leze223

#924
voi vaihtaa, mutta kannatyaa puhdistaa. Virijavarasta löytyy 40e uusia kaasareita. tavallisessa huollossa maksaa  varaosat raakatimantteja..
koko kaasari irti, kaikki tiivisteen irti, ja muut hömpötykset ja etanoliin tai bendaan lillumaan. Suosittelenkuitenkon etanolia, turvallisempaa...
kuitenkin nämä vakiokaasarit ovat ihan hyviä, varaosia löytyy halvalla ja nämä kestää ihan hyvin 10000 hyvin huollettuna
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Booa

hmmph... itellä ei o tietotaitoo ton puhdistukseen (eikä kyllä vaihtoonkaan :) ) mut jos ostaa uuden ni onko vaihto "pala kakkua" ? Voisin saada kaverin vaihtamaan ;) Nii ja jos tuolta virijavarasta ostaa... mistä tiedän mikä mun pitäis ostaa ?
Varmasti huomaatte etten tiedä noista hölkäsen pöläystä  :-[ ?

Partanen

Kaasarin päällä on kansi, metallia, tai mustaa muovia. Sen alta löytyy kumikalvo, joka availee ja sulkee kaasutinta, näin rankasti yksinkertaistettuna. Jos tuossa kalvossa on reikä, niin kaasutin ei toimi kunnolla, tai ollenkaan. Ikävä kyllä, reikä on mahdollinen jo noilla kilometreillä joissakin kaasuttimissa. Joko etanoli, tai polttoaineen lisäaineet sen kovettaa ja rikkoo. Kansi on muutamalla ruuvilla kiinni, joten kalvon kunto on kohtalaisen helppo tarkastaa. Uuden kalvon löytymisen helppous riippuu paikkakunnasta, mutta hinta taisi olla kympin ja viidentoista välillä. Kantta takaisin laitettaessa pitää olla tarkkana, että kuminen kalvo on tarkalleen omalla paikallaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

leze223

siis olen itse tehnyt, että kaikki kalvot ja ynnä muut muovi/kumiosat pois ja yöksi lillumaan etanoliin. kun aamulla heräsin, astia oli ihan pientä hiekanjyvää täynnä..
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Peros

Hei!

Ajattelin ens viikolla ostaa osaa mun rebeliin. Olisko sellaisesta kovaluistimesta dellortosta hyötyä ja kuin paljon? ja minkä kokoinen pitäisi ostaa?

Kokoonpano on 72cc,naraku touring nokka, malossin multivarin ja edessä 6,8g rullat ja takana valkoinen malossin vastapainejousi, virijavaran "24"mm kaasari. kannesta ei ole vielä aukkoja avarrettu. Jeesatkaa!!!! äkkiä!

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Peros - 16.10.11 - klo:12:12
Hei!

Ajattelin ens viikolla ostaa osaa mun rebeliin. Olisko sellaisesta kovaluistimesta dellortosta hyötyä ja kuin paljon? ja minkä kokoinen pitäisi ostaa?

Kokoonpano on 72cc,naraku touring nokka, malossin multivarin ja edessä 6,8g rullat ja takana valkoinen malossin vastapainejousi, virijavaran "24"mm kaasari. kannesta ei ole vielä aukkoja avarrettu. Jeesatkaa!!!! äkkiä!

Ei se perinteinen luistikaasutin ole mikään ratkaisu noihin ongelmiin, säädettävä sekin on sinun skoduun ja erityisesti ILMANPUHDISTIMEEN sopivaksi. Noissa ei edes yleensä ole kiihdytyspumppua minkä helposti kokee puutteeksi. Jos sulla on uudehko ja kulumaton 24mm alipaine(kalvo)kaasutin niin ei muuta kuin siitä+ilmanpuhdistimesta "rakentamaan" ja säätämään yhteensopivaa kokonaisuutta. Nää ei yleensäkään ole mitään "plug and play" systeemeitä kun kaasarin ostaa ja varsinkaan kun samanaikaan tehdään sylkkä ym muutoksia. Monella on tuo 24mm kaasutin ja toivottavasti saat säätöön jotain "ohjearvoja". 
Ns kalvokaasuttimessa oltava tarkkana että kalvo on ehjä,oikein paikoillaan,kansi tiivis,jousi oikea. Ja sitten vielä tietty se kiihdytyspumpun toiminta.. Vinkki : Kytke kiihdytyspumppu irti ja säädä seokset kohdalleen järjestyksessä. TK, täyskaasu, osakaasu ja vielä kerran TK, kun olet säätöihin tyytyväinen kytket jälleen kiihdytyspumpun, Nyt kun on kylmät kelit niin ei ainakaan jää helposti liian laihalle em menettelyllä
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250