Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Coastside

Tuo on vakiteema kiinalaisissa ja ansaitsee oman keskustelunsa. Miten toimii, miten kulkee ja mitä kuluttaa sekä kuinka luotettavasti toimii. Kannen, kaasarin ja putken osuudestakin kannattaa keskustella. Tuo on vain yksi tapa lisätä tehoa. Hyödyt ovat itsestäänselviä ajon kannalta, mutta onko potkua jo liikaakin huomaamattomaan liikennekäyttöön?
Kestääkö kone yleensä sen tehoa. Hyvässä vireessä virallinen 50 cc koko vie sekin aika hyvin. Lakipuolesta ei tässä kannata alkaa keskustelemaan.

Noita on kaupan 62 - 82 cc ja suuremmistakin on mainintoja ollut, mutta menee jo asiantuntijatasolle. Valmistajista ei aina ole mainintaa eikä mitään merkintää missään. Takuuta ei yleensä ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

muuta en asiasta tiedä, että kun vanhaan kunnon honda mankiin veti kiinni isomman pytyn, niin asiaa riitti aina iltapäivälehtiä myöten... mitä nykyiset motit kestää ei ole mitään tietoa. ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

http://www.monkeyt.net/wiki/index.php/Viritysohjeita_aloittelijoille

Kun nuo on sukua ja historian havina kuuluu, niin tuossa Mankin virittelystä, joka mopon mallin vuoksi vei asian toisiin sfääreihin saakka; "tappajamopo".
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Hyvin on itselläni kestänyt isommat sylinterit, vuosikausia olen niillä ajellut. Tällä hetkellä paikalla 82cc sylinteri kilkkeineen. Huippuja isommat pytyt, vastoin yleistä käsitystä, ei juurikaan tuo lisää. Se on harhaluulo että esim. 82cc pytyllä mopo kulkee "automaattisesti" 80km/h, ilman mitään muutoksia kokoonpanoon. Jos mopo kulkee vakiosylkällä ~60km/h (oikeata nopeutta) tasasella, niin 82cc pytyllä se kulkee 65-70km/h. Olettaen että se ottaa ne vaadittavat lisäkierrokset. Jos mopo vääntää jo vakiona sinne punaiselle ~8500rpm niin isompi pytty ei lisää huippuja lainkaan.

Mulla itselläni ei mopo jaksanut kiertää vakiosylkällä kuin 6000rpm tasasella (5.5g rullilla) ja kun laitoin 82cc pytyn niin kone jaksoi kiertää 7000rpm ja huiput nousi ~10km/h.

Noita pyttyjä saa aina 90cc saakka jolloin männän halkaisija on 52,4mm. 82cc pytyssä mäntä on 50mm. Tuossa muuten hyvä linkki niille jotka eivät osaa laskea sylinteritilavuutta, kätevä kuin mikä -->

http://www.jarvisua.com/kr/viritys.shtml

Kinkeissä siis iskun pituus 41.4mm.

purgiaali

Minulla Soliferissa oli alunperin perävälitys noin 15:1 jolla pääsi vakiopytyllä alamäkeeen noin 80kmh@12000rpm. Nyt tilalla noin 10:1 perävälitys ja multivari joista mittailin ja laskeskelin keskituella kierrätellen ja takapyörän kierroslukua mitaten lukemat 96kmh@10000. Minulla oli aiemmin käytössä hieman alimittainen varihihna joka venytti välitystä vielä hieman, mutta paikaltaan lähtö ainakin vakiopytyllä oli tuskaa. Muistaakseni laskeskelin että sen kanssa välitykset riittäisi johonkin 110kmh tuntumaan. 

Kaverin vuotta uudemmassa soliferissa oli tämä 10:1 perävälitys vakiovarusteena.

Kohtapuoliin sisäänajetusta 70cc pytyn vaikutuksista seuraavia havaintoja:
-keskimääräinen nopeus tasamaalla kasvoi noin 50 -> 65kmh
-liikkellelähtö on mukavasti ripeämpää. Kytkin kiljuu ilosta täyskaasulla.
-moottori värisee ehkä hieman enemmän
-kulunut vakiokansi ei toimi kunnolla 70cc pytyn kanssa yli 8500 kierroksilla. Ihan kuin imuventtiili jäisi auki  ???

tommi

Lainaus toisesta ketjusta -->

Lainaus käyttäjältä: skodesti - 29.05.09 - klo:18:05
No niin nyt on virivaran pytty kiinni outo koko 47,5 milliä, jos oikeen laskin niin kuutiot on 77cm3

Laskit pikkasen väärin, kuutioita tulee 73,36 tarkalleen ottaen  ;)

Isomman pytyn kanssa pitäisi aina samalla vaihtaa paremmin hengittävä kansi, (isommilla venoilla). Muuten hyöty jää vajavaiseksi. Jotkut jopa väittävät että pelkästään isovenakansi tuo saman verran tehoja kuin 72cc pytty..

Leike XL50

Tere!

Tämän viikon keskiviikkona alkaa tuon wandamotorin myymän performance -sarjan asennus nimimerkin mukaiseen laitteeseen.. Samalla vakio kaasari vaihtuu virijavaran PD19J:hin. Sarjaan tulee siis isompi pytty, kansi ja kaikki tiivisteet, venat ja sokat/tapit.

Nyt vaan askarruttaa tuo kansi. Perjantaina hain ne postista ja vakiokanteen verrattuna venttiiliaukot ovat samankokoiset. Paketista jäi tämän lisäksi uupumaan venttiilit sekä lohkotiiviste. Palotila on kuitenkin suurempi, että ihan normi kansi se ei ole.

Onko kellään vielä kokemusta tuosta? Ilmeisesti aika uusi tuote (lisätty nettikauppaan 09.7.2009).. Jaan toki omat kokemukseni, kunhan XL on taas kasassa.

Terv, Leike xl

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: Leike XL50 - 20.07.09 - klo:09:34
Tere!

Tämän viikon keskiviikkona alkaa tuon wandamotorin myymän performance -sarjan asennus nimimerkin mukaiseen laitteeseen.. Samalla vakio kaasari vaihtuu virijavaran PD19J:hin. Sarjaan tulee siis isompi pytty, kansi ja kaikki tiivisteet, venat ja sokat/tapit.


Mittaileppa mikä on pytyn/männän halkaisija

Minulle lähettivät wandasta 47 millisen "80cc" pytyn.

Niin ja nokka-akselin joka ei sovi mopoon. ehkä piikkiseen?

kuva nokasta ja muustakin:
http://www.flickr.com/photos/purgiaali/3734652086/

tommi

Siis jos tuotteessa mainitaan että "isommat venttiilit tulevat mukaan" niin silloin ne myös tulevat. Jos et saanut venoja mukaan niin sinua on kusetettu, kantta myöten. Mulla itselläni on nimenomaan tuo sama kansi minkä sait, se on muuten sama kuin vakio mutta palotilaa on avarrettu, venat ovat vakiovenat.

Ei muuta kuin otat yhteyttä liikkeeseen ja vaadit korjausta asiaan. Eikös tuo ole juuri se satsi mistä puhut? -->

http://www.wandamotor.fi/product_info.php?products_id=1919&osCsid=22022eed697acb27d97c1e77cae7ed29

Leike XL50

#9
purgiaali: Vein ne suoraan perjantaina pajalle, jossa laitos kootaan.. Olisiko sisähalkaisija ollut 47.5mm, en muista tarkkaan. Kyseessä siis ilmeisimmin 72cc pata.

tommi: Laitoin toki heti meiliä, kun asian huomasin. On, juuri tuo sarja.

Sylinteri tuli ihan MINLIAN tehtaan paketissa, ja sieltä löytyi kaikki tarvittava. Kansi oli täysin merkittömässä ruskeassa kartonkilodjussa.. Katsellaan nyt ensin, mitä vastaavat meiliin, jos vastaavat..

Terv, Leike xl

tommi

#10
Hyvä että toit ilmi asian, onpahan syytä varoa tilaamasta tuota satsia..

P.S. Kannattaa myös huomioida että noihin kansiin ei tule pinnapultteja mukaan, ne pitää hommata jostain. Itse kävin hakemassa lähimmästä rautakaupasta kierretankoa josta sahasin sopivat pätkät. Myöskin pakoputken tiivisteen joutuu hankkimaan.

Leike XL50

Iltaa!

Wandamotor lähetti spostia asiaan liittyen ja totesivat, ettei ilmoitetut tekniset tiedot vastaa aivan totuutta. Heille sopii, että vaihdetaan tai palautetaan, joten siitä ei asia kiikasta. Isommat venttiilit on hyllystä loppu, mutta racingkitin tilaajille on kuulemma laitettu mukaan virinokka, jonka nim. purgiaalikin oli saanut. Tekeekö virinokalla lähes vakiossa kannessa sitten mitään, en tiedä.

Kysyin vielä Wandamotorilta, onko heille tulossa oikeita isovenakansia, johon vastauksen saa varmaankin huomenissa. Jos niitä on tulossa, jään odottamaan sitä ja viritytän skootterin vasta sitten, kun kaikki osat on valmiina ja oikeita. Kaasutin tosin vaihtuu jo tällä viikolla.. Nyt ei pysty ajamaan kuin osakaasulla. Alipainekalvo on hiukan huonossa hapessa.

Lupasin palata wandamotorin kanssa huomenna asiaan keskusteltuani virityskonsulttini kanssa ;D. (Ulkoistin tuon rassaus/kasaus homman. Laiskuus ja ajanpuute verukkeena..)

Kerron kyllä, kuinka asia etenee, vaikka tähän ketjuun. Mode sit siirtelee tarpeelliseksi katsomansa OT:t oikeisiin paikkoihin. (eiks jeh?!) ;)

Terv. Leike XL

Coastside

#12
Kitti tarkoittaa yleensä sitä että on koostettu yhteensopiva kokonaisuus ja kaikki tarvittava. Kiinanosien kanssa tätä ei ole mielletty vielä. Tiivisteitä, sokkia, muttereita ja vaarnoja puutuu sekä kokoamisohjeet ja eihän viriosille ole muutenkaan mitään takuuta.

Eräskin kitti vaati asentuakseen lohkon työstöä viilaten ... Siitä kerrottiin ensin palstalla ja vasta sitten kaupan toimesta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Leike XL50

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.07.09 - klo:08:52
Kitti tarkoittaa yleensä sitä että on koostettu yhteensopiva kokonaisuus ja kaikki tarvittava.

Näin minäkin asian olen mieltänyt.

Sovimme wandamotorsin kanssa, että saan sen isompipalotilaisen vakiokannen lisäksi virinokan ja tiivistesarjan. En jaksa alkaa mitään palauttelu rumbaa ja uuden setin metsästystä, joten tämä asia on osaltani tässä. Ihan asiallista palvelua siellä on, vaikka hiukan on Setit ja Kitit vielä muotoutumassa.

Suurempiventiilistä kantta ei ole lähiaikoina ainakaan wandalle tulossa, joten palaan topicciin kun 72cc pytty+kansi+nokka+kaasutin on paikoillaan Leikkeleessä.  ;)

Terv, Leike XL

tommi

Aika törkeää toimintaa kuitenkin myydä aivan jotain muuta kuin tuotekuvauksessa luvataan. Muuttaisivat edes sitä kuvausta mitä settiin tulee. Yhä edelleen siellä luvataan isommat venat mukaan vaikka kansi on vakiokansi. No huh huh..

Ei mitään mainintaa myöskään sylinterin todellisesta koosta. Luottavat ilmeisesti siihen etteivät asiakkaat jaksa palautella lähetyksiä, kuten tämäkin ketju osoitti..

Viri ja Varassa sentään mainitaan männän halkaisija ja myöskin venojen koko. Lisäksi on mainittu joitain esimerkkejä mihin malleihin 82cc pytty menee heittämällä ja mistä joutuu viilaileen. Pojot Viri ja Varalle hyvästä tuotekuvauksesta.