Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

peugeot speedfight

Aloittaja plasmax, 03.07.13 - klo:01:50

« edellinen - seuraava »

plasmax

Vian tullessa ja sammumisen yhteydes tulppa on kohtuu kuuman olonen eikä lähde käymään.Vaihtaa uuden tulpan se lähtee heti,mutta nyt viimisel kerral havaittavis oli käynti ongelmaa jopa tyhjäkäynnillä(uudella tulpalla) ikäänku jäis kipinä välistä. Kierroksii annettaes nousee hiukan ja meinaa sammuu ääni vähä saman kaltanen ku auto jonka kierrokset jynttää rajotinta vasten siihen pauke ja asiaan kuuluvat lisämausteet viel kylkeen ajottain ku antaa vaan olla ja jäähtyä toimii taas hetken aikaa kunnes vika toistaa itsensä. Tuolla tulpalla nyt ei järin paljoo ole ajettu sillä moisten vaihtovälit tällä hetkellä niin tiuhat olleet tuokin tulppa saattais iha kunnos olla edelleenki.Melkeen tulppaa vaihdellu sitä mukaa mitä se on hetken toiminu eli kylmä arvio et sen 30-40 kilsaa ollu täyttä varmuut tosin ei ole mut siin ajassa väritys pitäis kyllä olla jo.

Jospa ny lähettäs siet helpommast pääst taas liikkeel ja tyhjätää tankki vaihdetaa polttoaineet uuteen. Lisänä vois viel koittaa vaihtaa tulo letkun sekä suodattimen ja testata hanan toimivuuden poistetaan se veden mahdollisuus järjestelmäst

Se on niin kumma miten kesä lämpimällä(paitsi isommilla sateilla) toimi ilman mitään heti ku tulee vettä/lunta/loskaa ja mittaris elohopeet painuu nollan tietämil ni ongelmat tulee samantien

konenikkari

Onko nykyinen tulpanhattusi vastusarvoltaan saman suuruinen kuin alkuperäinen.
Ihan mielenkiinnosta, tee yksi koeajelu,pienellä n0,3mm tulpan kärkivälillä  ::)
Onko pick-upin etäisyys vauhtipyörästä oikea n. 0,4--0,6mm.
Sen etäisyys, ja/tai viallisuus vaikuttaa syttyennakkoon.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

plasmax

http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-peugeot-trekker-sytytyspuola-kymco-peugeot-p-34182.html   Tollanen puola siel on ja tuota etäisyyttä on mittaltu jo aikasemmin kuluvan vuode aikana pitäs olla niinku kuuluuki taisit itte jopa siitä viimekskin mainita :) Sytytyksen puolelta hyvin pitkälti kerran kaikki käyty läpitte paitti tuota pick uppia ni joteski kallistun siihe suuntaan.Vähän ristiriitast mielipidet siittä kyllä on havaittavis ollu ensin toi veden mahdollisuus tankist karsittava pois ja palattava astial sit uudemma kerra mikäli siit ei apuu ole

konenikkari

"Onko nykyinen tulpanhattusi vastusarvoltaan saman suuruinen kuin alkuperäinen"
Myös tuo seikka on todella tärkeä,ja vastusarvo saa olla suurempi kuin alkuperäinen, mutta ei pienempi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: plasmax - 17.12.14 - klo:14:34

Se on niin kumma miten kesä lämpimällä(paitsi isommilla sateilla) toimi ilman mitään heti ku tulee vettä/lunta/loskaa ja mittaris elohopeet painuu nollan tietämil ni ongelmat tulee samantien

Aika laihalla käy tulpasta päätellen ja viileämmillä keleillä vielä laihemmalla.
Onko ok kunnossa oleva vakio ilmanputsari?
Laiha seos kuumentaa tulpan, mikä voi aiheuttaa tulpan tilttaamisen tai hehkusytytyksiä, kuin myös karsta männän päällä ja palotilassa.
Säädä seos niin ongelma poistuu ehkä.
Pick upin etäisyys magneetosta on pari milliä, magneeton kyljessä olevasta ulokkeesta, jos siinä sellainen on, n. 0,5mm
Tulpanhattu ollut joskus ok mitatessa, mutta tulppaan tuleva osa huonosti kiinni, mistä aiheutu käyntihäiriöitä.

konenikkari

#140
Juups samaa mieltä helkama sc-r:n kanssa ei ainakaan liikaa saa noista "yli"valokuvista päätellen ::)
Mitä tulppaa käytät.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

plasmax

#141
Vakio putsari narakun uudella suodattimella sekä 60 suutin sylinteri ja mäntä niin ikään uudet putkesta katti ja hukkis poistettu suutin nyt 10 numeroo isompi ku alkujaa ollu

EDIT:

Tankki tyhjätty hana tarkistettu letkut vaihdettu vika se on ja porskuttaa räppii pätkii ja sylkee putkeen

plasmax

Huomen se sit selvinnee laitetaa toinen staattori ja oheist hilppeet paikalleen :) Jospa ruppeis tokenemaa kompataa vähän toista foorumii aihe piiri osuu ja uppoo ku nenä päähän http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=20339  laite tosin on aivan erimaasta mutta toiminta periaate kutakuinki sama

plasmax

#143
Virtalukko kysymystä tähä väliin ennenkö lähen tota ajonestollista lukkoa purkamaan ni erooko estottoman ja estollisen lukko sisuskaluiltaan ?

Voi perä no nyt o varaosana varastos yks virtalukkoki eivät eronnee keskenää mitenkää muuten ku liittimet erilaiset toisest 2 johtoo toisest 5 nastat löyty luko peräst kummiski kaikki että sillattis liittimet sopii keskenään jopa . Ja sitä niin kirjotellaa et ovat erilaisii et pitäs vaihtaa ku ei muka sovi blabla

EDIT:

Oks jollai ajoestolline pösö ja halu testata erästä asiaa nyt heräs nii mielenkiinto asiaan voiko olla näi yksin kertane juttu

plasmax

Nonii staattori paketti vaihdettu ja toimii ku olis koskaa vikaa ollukkaan eihä siit sitte vaihdettukkaan ku kaikki"wow" parist jutust pitäs vähä mainita eka on tuo ajonestollinen virtalukko suurinpiirtei joka paikas lukee jos ajoneston poistaa pitäs lukkovaihtaa. Miks ihmeessä lukot täysin samanlaisia ainostaan liittimessä johtojen määrä eri. Toinen on tuo itse staattori tai pikemminkin pick up josta vähän ristiriitast tekstii sekin näemmä voi olla syyllinen alati räppimiseen pätkimiseen ja putkeen sylkyyn törmänny useesti samankaltaseen vika ilmotukseen jossa sama vika eikä ainuttakaan ehdotusta edes et moinen vois olla rikki no joo yhtä kaikki nyt toimii mikä on pääasia toivottavasti seuraava samanvian kans ei koko skootteria ruppee uusimaan tulee turkkasen kalliiks :D  Staattorin osat näytti silmällä katsottuna ihan kunnos olevilta mitä nyt ajan platinaa.Kylmänä toimi hiukan enemmän lämmettyään rupes katkomaan ja tuntu kun joka toinen kipinä jäis pois tulppia meni paljon nyt niitä samoja tulppia testattu ja todennu ettei niissä vikaa ollukkaan vaan se itse pick up heikensi pikkuhiljaa kipinää niin et vaikutti moisten jatkuvaan "hajoiluun" Tätäkin topiccii jokunen seuraa ni toivottavasti apua muillekkin :)

xx851z

Lainaus käyttäjältä: plasmax - 16.12.14 - klo:19:59
Lainaus käyttäjältä: xx851z - 16.12.14 - klo:13:15
Lainaus käyttäjältä: plasmax - 16.12.14 - klo:05:24
Juurkun on kuvitellu vian löytyneen se ilmenee jälleen :S Jokanen johto käyty läpitte virtalukolta joutu uusimaan yhtäjohtoa oli nirhaumaa useammassa kohdassa pienellä matkalla puola vaihdettu uuteen tulppa sekä tulpanhattu suutinki vaihdettu isompaan ei vaan ota toimiakseen 20-30 kilsaa saattaa päästä ihan hyvin ja yllättäen räppii vastaan ikäänku sähkönen rajotin paukkuis vastaan eikä kierrä.
Kylmäkäynnistyvyys varmaan se kuulusa ryyppy ongelma kun joutuu ilmanottoa kädellä tukkimaan että käymään saa mutta mikä ihme saa tuon räppimisen/katkomisen vai mitä onkaan ni aikaan ruppee olemaan vitsit vähis ainut osa mitä ei ole vaihdettu on itse staattori ja vauhtipyörä voiko vika piileä siellä jotenki tosi vaikee uskoa mut ?

Jotain ajatuksia tulee mieleen:

Onko Speedfightisi sitä mallia, jossa on varusteena ajonesto (sekoilee?)
Miten on pick Up-coilin kanssa, oletko vaihtanut/testannut toisella?
Akunnavat varmasti kunnolla kiinni?
Oletko katsonut, ettei pääsulakkeen kontaktit ole hapettuneet?
Oletko mitannut, että lataus toimii, matala akun jännite tekee tuollaisia oireita


Ei ajonestoa
Staattorin osat ainoat vaihtamatta olevat (pick up) lukeutuu joukkoon
Akku on uusi täynnä ja kiinne
Akun sulake kunnossa ei vaikutusta muuhun ku mittaristoon,valoihin sekä starttiin 
Ei mitattu latausta akku pysyny täynnä ni eiköhän se lataa 

Miten pick up hajoaa jos on hajoavinaan voiko mukamas tehä tällästä jäynää ?



Sinulla on hieman valikoiva muisti, kyllä  Pick Upista ja testaamisesta on tässä viestiketjussa maininnut monikin, vaikka ei kai se mukamas voi mitään jäynää tehdä.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

plasmax

#146
Ei oo ajonestollinen oli vaan ajonestollisen virtalukko enää jäljellä ja mainittakoon nyt viel et samalla vialla painittiin jo viimetalvena laite latas niinku pitikin kipinän vaan kadotteli lennosta kyllähän siit nyt kuluvankuun aikana on käyty keskusteluu aikasemmin oli etäisyyksiä vaan aiheena ja totesithan sinäkin juuri vaikka ei kai se mukamas voi mitään jäynää tehdä.  eikö :)

se vika ny on kummiski korjattu ja ratkasu on kerrottu muillekkin

speed 3

Eli speedfight 3 ei lähde käyntiin, eilen yritin tunnin ajan mutta ei lähtenyt, tänään sama juttu

Pakkasta ei ole kuin joku 6 astetta ja yön skode seisoo ulkona kylmässä,
tossa pari päivää sitten pakkasta oli yli 12 astetta yöllä, mutta lähti kummiskin käyntiin seuraavana aamuna ihan hyvin.
Ja muutenkin on lähtenyt ihan hyvin käytiin vaikka ollut pakkasta 10 astetta tai yli

Voisko olla että tulppa on mennyt huonoon kuntoon ja se pitäs vaihtaa, vai bensan saanti ongelmaa

ekana tuli mielee et tulppa olisi vaihto kunnossa, pitää katsoa toi tulppa ensi viikolla kun luvattiin 1 lämmintä
ex-speedfight3 vm-10

helkama sc-r

Starttispray voi auttaa talviajeluissa.

pekpel

Masinooli auttaa kans kun on noita lämpötilanvaihteluita nollan molemmin puolin..

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..