Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uusi 50 cc Vespa vai käytetty, tai sitten A-kortti ja isompi Vespa?

Aloittaja Sillikai, 08.12.14 - klo:23:11

« edellinen - seuraava »

Sillikai

Olen tässä säästellyt euroja ja himoinnut uutta Vespan Sprintiä tai Primaveraa 50 cc moottorilla. Nyt alkais olla rahat kasassa, mutta nälkä on kasvanut.. Olen nyt kaksi vuotta ajanut työmatkat ja monet muutkin ajot moposkootterilla ja mukavaa on ollut. Asun pääkaupunkiseudulla ja työmatka on 21 km suuntaansa. Pyöräteitä sopivasti hyväksikäyttäen matkaan menee 30-35 minuttia, kellonajalla tai muun liikenteen määrällä ei ole mitään vaikutusta aikaan. Olen tosiaan säästänyt rahaa ajatuksella, että ostan uuden mopo-Vespan itselle, mutta nyt kun rahat on kasassa niin mieleen on hiipinyt ajatus että entä jos sittenkin ajaisi ensi kesänä A-kortin ja ostaisi isomman Vespan?  ;D Samaan aikaan mielessä liikkuu myös se että jatkaisi ajoja Kymcolla, jossa ei ole 13000 km ajoilla ollut oikeastaan mitään itse laitteesta aiheutunutta vikaa, ja käyttäisi rahat järkevämmin kuin johonkin kaksipyöräiseen. Tai sitten jos ostaisi käytetyn mopo-Vespan? Valinnan vaikeutta lisää vaimo, kun sanoi vaan että tee ihan miten parhaaksi näet.. :o

Mopon vauhti riittää hyvin Kehä 3:n sisäpuolella, mutta olisihan se mukava välillä käydä jossain kauempanakin reissussa ja mopolla ei oikein jaksaisi. On se vaikea päättää, vaan onhan tässä talvi aikaa...

Partanen

Vaikean pistit, koska noista kaikki on hyviä vaihtoehtoja.

Järkisyyt on harvoin mukavia valintoja, kun on kyse ajoneuvoista, ja siksipä voisin suositella myös isoa Vespaa. Siinä yhdistyy hyöty ja huvi, sopuhintaan. Ehdotonta luotettavuutta en lupaisi, mutta tyyliä sitäkin enemmän.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Kortin myötä iskee prätkäkuume ja taas on yksi skootteristi pilattu. Mopolla saa kuitenkin 90 % nautinnosta mitä ajosta voi saada.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sillikai

#3
Jos päädyn ajamaan lisää kirjaimia korttiin niin skootterissa pysytään silti. Kulkuneuvona skootteri on ihan ehdoton. Autolla ajan vain jos tiet on jäässä tai päivän muu liikkuminen sitä vaatii. En millään pysty näkemään itseäni customin, enkä varsinkaan minkään kyykkypyörän omistajana.

Sillikai

Tossa 90% ajonautinnossa olet Coastside ihan oikeassa. En kaipaa kovia vauhteja ollenkaan ja mopo siksi puoltaa paikkansa. Toisaalta en millään pysty Ekimäisiin ajoihin mopolla..  :D Välillä olisi mukava ajaa vähän kauemmas katsomaan uusia maisemia ja isommalla skootterilla se kävisi helposti.

Kone

Minä ainakin suosittelen isompaa. Mukavampi heittää pitempi lenkki ja kaupungissa pysyy liikenteen mukana.
Sitten tuo, että mopon saa pysäköidä, kun polkupyörän. Ikinä ei oo tullu kaupungissa ongelmia edes moottoripyörän kanssa pysäköinin takia. Aina se jonnekin rakoseen mahtuu.

Partanen

Iso Vespahan on kuin mopo, mutta laillisesti viritetty sellainen. 20 heppaa on sellainen sopiva teho, jolla pysyy liikenteen tahdissa vähän isommallakin tiellä. Ja kyllähän se maailma ikäänkuin kasvaa, kun pääsee mopoa nopeammin vähän kauemmaksikin, itselleen tuntemattomille mutkapätkille.

Eikä Iso Vespa taida edes kuluttaa enempää kuin mopo, mutta huoltoväli on pidempi. Se tasaa kuluja mopoon verrattuna.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Sanoisin että se isompi -siihen se menee kuitenkin ja halvimmalla pääsee kun tekee sen heti, eikä viikon ja 170km päästä kuten itse ;-)


lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: Sillikai - 09.12.14 - klo:00:05
Välillä olisi mukava ajaa vähän kauemmas katsomaan uusia maisemia ja isommalla skootterilla se kävisi helposti.
Sillon sitten aikas paljon isommat vakuutusmaksut kun mopediskodella... että kannattaako maisemien takia, jos kuitenkin halvan mopon vauhti riittää pääasialliseen käyttötarkoitukseen...

Jkarha

Minä tasapainoilin saman kysymyksen kanssa ja päätin sitten että valitsen 50cc Vespan mutta että ostan sen isomman myös
mikäli mieli tekee.  Puoli vuotta nyt ainakin selvittiin eikä sitä isompaa ole vielä näkynyt. Kyllä tuo 50cc tuntuu niin mukavan
turvalliselta kun ei kulje liian kovaa ja halpa ja vaivaton on pitää. Ja toisaalta sain sen edullisesti sen takia kun  se oli ehditty ottaa
käyttöön eli edellinen omistaja ajoi sillä 150km mutta vei takaisin ja vaihtoi isompaan  :) Ei varmaan tullut halvaksi. 
Vespa LX50 4T4V 2013