Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Uka

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 13.04.12 - klo:12:57
Itse pidän milliä aina pienimpänä sallittavana välysmittana. Jos on alle sen, niin männästä venataskuja syvemmäksi.

Hmm, paljonko pelivaraa tulee lisää jos pyttyä nostaa laittamalla kaksi alapään tiivistettä? Täytynee pölliä pojalta vähän muovailuvahaa tänään...

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Uka - 13.04.12 - klo:14:02
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 13.04.12 - klo:12:57
Itse pidän milliä aina pienimpänä sallittavana välysmittana. Jos on alle sen, niin männästä venataskuja syvemmäksi.

Hmm, paljonko pelivaraa tulee lisää jos pyttyä nostaa laittamalla kaksi alapään tiivistettä? Täytynee pölliä pojalta vähän muovailuvahaa tänään...
Pelivara kasvaa tietysti sen verran, mitä se ylimääräinen alatiiviste (kokoonpuristuneena) tekee. Jos se tiiviste on esim 0,35mm paksu puristuneena, niin sen verranhan ne venttiilit tietysti menee kauemmaksi männästä.

juza

Kauheesti ylimääräsiä tiivisteitä ei voi laittaa, menee ketju liian kireäksi ja katkeaa niin kun mulle kävi pari viikkoa sitten. Uusi sylinteri oli 0,3mm paksumpi kun vanha.

tommi

82cc pytyt on usein matalampia kuin vakiopytyt. Siksi niissä ketju pitää aikamoista raksatusta koska se jää liian löysälle. Yksi ylimääräinen alapään tiiviste kannattaa laittaa.

Uka

Lainaus käyttäjältä: Timo - 24.08.11 - klo:20:36
No nyt tuli uusi kansi ja kaupanpäällisiksi nokkapenkki :)

Puristuspaine mittariinkin kaveri teki pään joka sopii kanteen.Paineet lämpimällä koneella,72+vakiokansi joka vähän ilmeisesti vuotaa;tulos karvanverran alle 7bar.

Mulla on 72cc + kasikymppisen kansi jota laskettu milli. Tänää mittasin puristuspaineet, oli 13,5 bar / 195 PSI.

InsOmnia

Nyt en vähään aikaan ole puristuksia päässyt mittailemaan. Mutta nyt kun sisäänajo on takana ja kilometrejäkin 72cc pytyllä tullut tahkottua, niin tuntuu että puristuksia on liikaakin. Kylmänä ei startti jaksa pyörittää ja polkemallakin pitää etsiä oikea kohta ja hypähtää kiksin päälle. Aamutoimet on kuin isommallakin moottoripyörällä. ;D Muuten toimii kone paremmin kuin koskaan ja lämpimänä jaksaa sähköstarttikin jo koneen käynnistää. 8)

latromster

Miten 72cc vaikuttaa huippunopeuteen, jos on 139qmb -kiinanihmeessä kiinni vakiovari, joka pitää kierrokset 6000:ssa ainakin sinne 55 km/h asti? Tietenkin kaikki vaikuttaa mutta liikutaanko riskirajalla (65) pelkällä pytyn vaihdolla?

Coastside

Sen minkä se alamäkeen vakipytyllä kulkee. Paitsi että jos ajaa kovilla kierroksilla, tulee lyhytikäinen kone. Peränvälillä ja rajoittamattomalla kupilla ja raskailla rullilla saa nopeutta parhaiten.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: latromster - 23.04.12 - klo:21:47
Miten 72cc vaikuttaa huippunopeuteen, jos on 139qmb -kiinanihmeessä kiinni vakiovari, joka pitää kierrokset 6000:ssa ainakin sinne 55 km/h asti? Tietenkin kaikki vaikuttaa mutta liikutaanko riskirajalla (65) pelkällä pytyn vaihdolla?
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.04.12 - klo:22:07
Sen minkä se alamäkeen vakipytyllä kulkee. Paitsi että jos ajaa kovilla kierroksilla, tulee lyhytikäinen kone. Peränvälillä ja rajoittamattomalla kupilla ja raskailla rullilla saa nopeutta parhaiten.
Samaa mieltä Coastsiden kanssa.
Nopeuteen vaikuttaa myös varihihna, itsellä käytössä uusi 18mm:ä leveä hihna ja sillä loppunopeus yli 10km/h suurempi kuin kuluneella 17,5mm:n hihnalla. Tosin se 18mm leveä hihna on karvan alle 19mm:ä ja kulunut hihna noin 16mm:ä leveä. Lisää juttua tuolla: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=3187.msg56052#msg56052

Uka

Lainaus käyttäjältä: latromster - 23.04.12 - klo:21:47
Miten 72cc vaikuttaa huippunopeuteen, jos on 139qmb -kiinanihmeessä kiinni vakiovari, joka pitää kierrokset 6000:ssa ainakin sinne 55 km/h asti? Tietenkin kaikki vaikuttaa mutta liikutaanko riskirajalla (65) pelkällä pytyn vaihdolla?

No ei se kauheasti vaikua. Mulla on 72cc ja madallettu kansi ja avarretut kanavat. Suutin 97 ja vapari. Tää kulkee tasasella sen 61-62 gps:n mukaan, kuski painaa ajokamoissa 100 kg. Välitykset ei ole kai ihan kohdallaan koska neljänkympin jälkeen kierrokset alkaa hieman laskea kun vauhti kiihtyy kohti huippunopeutta. Niin ja kulutus on useiden tankkausten keskiarvona 2.7.

kani

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.04.12 - klo:22:07
Sen minkä se alamäkeen vakipytyllä kulkee. Paitsi että jos ajaa kovilla kierroksilla, tulee lyhytikäinen kone. Peränvälillä ja rajoittamattomalla kupilla ja raskailla rullilla saa nopeutta parhaiten.

Miten tunnistaa rajoittamattoman kupin rajoituksellisesta?

Mä laitoin mun pitkäperäiseen viiskymppiseen 5gr rullat ja holkin alle pari prikkaa -> toimii aika optimaalisesti. Kuinka kovat kierrokset on liikaa?

Coastside

Taitaa olla yli 7000 paljon, tosin männän-nopeuksistahan on kysymys ja kun näissä iskunpituus ei muutu, niin ei muutu sekään. Männän paino kasvaa verraten vakioon ja rasittaa kampikoneistoa ja laakereita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.04.12 - klo:00:02
Taitaa olla yli 7000 paljon, tosin männän-nopeuksistahan on kysymys ja kun näissä iskunpituus ei muutu, niin ei muutu sekään. Männän paino kasvaa verraten vakioon ja rasittaa kampikoneistoa ja laakereita.
Jostain olin lukevinani että maksimi vääntö olisi n.6000rpm ja teho n.7000rpm eli jos siitä jotain päätelmiä tekee, niin paljon päälle 8000rpm ei ole hyödyllistä kierrättää.  Omassa kulkineessa tuo menevin kierrosalue on 6000-8000rpm ja alle tai yli, ei ole kukaan kotona.

kani

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 24.04.12 - klo:00:08
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.04.12 - klo:00:02
Taitaa olla yli 7000 paljon, tosin männän-nopeuksistahan on kysymys ja kun näissä iskunpituus ei muutu, niin ei muutu sekään. Männän paino kasvaa verraten vakioon ja rasittaa kampikoneistoa ja laakereita.
Jostain olin lukevinani että maksimi vääntö olisi n.6000rpm ja teho n.7000rpm eli jos siitä jotain päätelmiä tekee, niin paljon päälle 8000rpm ei ole hyödyllistä kierrättää.  Omassa kulkineessa tuo menevin kierrosalue on 6000-8000rpm ja alle tai yli, ei ole kukaan kotona.

Minkämoisilla varin säädöillä pääsit tuolle 7000 rpm alueelle?

InsOmnia

#689
Lainaus käyttäjältä: kani - 24.04.12 - klo:00:28
Minkämoisilla varin säädöillä pääsit tuolle 7000 rpm alueelle?
Ei varin säädöt siihen vaikuta, vaan kaasukahva. ::)
Eli se kone kiertää iloisesti +10 000 rpm mutta tuolla leveämmällä hihnalla ei jaksa päälle 9 000 rpm:n kavuta. :o

Joten välityksethän ne ratkaisee hyvin pitkälti kierrosluvun. Leveämpi hihna, harvemmat perävälitykset, käytössä oleva nokka-akseli, ym, ym. ;)

Edit: Jos puhti ei piisaa nostamaan kierroksia tehoalueelle, niin sitten tietysti kevyempää rullaa kehiin.
Mitä taas oman skootterini vari sisältää, siitä ei ole mitään tietoa. En ole tuota varia avannut, enkä avaakkaan ennen kuin sen kanssa jotain ongelmia ilmenee. Se kun toimii tällä hetkellä kuin unelma, niin ei siihen uskalla koskea.