Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

peugeot speedfight

Aloittaja plasmax, 03.07.13 - klo:01:50

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: plasmax - 27.10.14 - klo:17:26
Voihan noita aukkoja aina isontaa palautus/vaihto mahdollisuus menee samalla sama kun avaat sähkö osan takuu raukeaa heti ihan on tiedossa nämä asiat
Ennyt meinannu mitään porttaamista vaan pakoaukon ja huuhteluaukkojen REUNOJEN viistoamista sylinterin puolelta.
Lähtökohtaisesti valmistaja/koneistamo ei tee tuota hommaa joko ollenkaan tai sitten vaan hätäisesti..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

volle

kiristikkö kannen huolella et ei vuoda vodaa sylinterii.
EI KIPINÄÄ EI PÄRINÄÄ JA EIKU PURKAMAA

plasmax

Tänään tuli uus sylinteri naraku ja oli aivan erimaailmoist edellisen kanssa.Heti asennuksen jälkeen ennen käyttöä puristukset heti reippaat 8 kylmänä ^^ Samalla ostin uuden akun ja ylläri tää tuuri jatkuu ei startti kestäny uuden akun jännitettä pelkkä rele naksuu enää kuiteski käy taas eli hommas ollaa hyvi edistytty :)

plasmax

Lainaus käyttäjältä: volle - 31.10.14 - klo:04:40
kiristikkö kannen huolella et ei vuoda vodaa sylinterii.

Olis nesteet ollu kammen kaverina sekä putkes eli oli tiivis

pekpel

Katos maapiuhojen liitokset huolella.. Voip olla starttiin apuva..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

volle

startti irti ja putsaus tulis ekana mielee.
EI KIPINÄÄ EI PÄRINÄÄ JA EIKU PURKAMAA

helkama sc-r

Niin tai releen/startin toiminnan testaus paksut johdot yhdistämällä releestä.

plasmax

#97
Kattotaa kuha keretää pitäs koittaa lenkkiä sillä käydä tekemäs ja säätöjä ettiä kohdilleen taas.

plasmax

Noniin talvi yllätti ku puskist :D Kattelin tuossa noita talvirenkaita ja olin unohtanu koko asian tarvittais 140/70 12 renkaaseen sopiva sisärengas mistä mahtais löytyä? Nää mittasuhteet ihan utopiaa miten näitä myydään joten jos viisaammat osais kertoo. Renkaasee ei tollasta kuuluis alunperin ollenkaan mut olis edullisempi vaihtoehto tähän rakoon jos sisäkummin jostain löytäis

konenikkari

Katso vanteesta sen koko, sama koko käy sisuskummia ostaessa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

plasmax

E12 MT3.50 H2 00T 0  lukee vanteessa eli et tää vissii sitte käy http://www.motonet.fi/fi/tuote/3829708/Michelin-katu-sisarengas-300--350-12-741-venttiili pikkuse isompi tuo rengas ku alkuperäsesti näissä -.-

plasmax

Noniin ja taas mennään voi kilin .....  >:(  Viime talvena painisin samasen ongelman kanssa kun taas tällä hetkellä laite lähtee käymään liikkeelle lähdettäessä hyytyy vika ilmenee järjestäen joka kerta kun on joko kosteaa taikka reilusti märkää. Neulan sokka toisiks ylimmässä lävessä mopo sammuu suoraan kesken ajon keskelle laitettaessa räppii ja pätkii hyytyen pysyy kuiteskin käynnissä. Sammumisen jälkeen lähtee kuitenkin ekasta polkasusta uudelleen käymään mut liikkeelle lähtö sitä sun tätä enimmäkseen sitä  :-\ Paikaltaan kaasutellessakin räkii isommilla kierroksilla vastaan kuivalla kelillä kuten kesällä toimi niinku pitikin mut tosiaan aina kun tulee vettä lunta ym kuraa mitä surkeempi keli sitä varmemmin leviää

viisnelonen

Elikäs kuulostaa siltä että ei ole kaasuttimessa lämmitystä tai sitten se on epäkunnossa.
Ei ole turhaan näihin valmistajat kehitelleet vesikierto,sähkövastus ja kumimantteli (puhallinjäähdytteisille) lämmityksiä.
Lämpötila 0 tienoilla ja ilmankosteus korkea niin sitten alkaa..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

plasmax

Gurtneris muuta ole kun lämpiävä ryyppy pitäs paikallistaa tuo vika ja syy mikse tekee näin ois korjaus paljon helmpompaa

xx851z

Lainaus käyttäjältä: plasmax - 23.11.14 - klo:19:01
Gurtneris muuta ole kun lämpiävä ryyppy pitäs paikallistaa tuo vika ja syy mikse tekee näin ois korjaus paljon helmpompaa

Meillä teki Speedfight aikoinaan tuota samaa nollakelin tuntumassa ja jos oli pöllyävää lunta tai loskaa. Luulen, että vikana oli kaasuttimen kurkun jäätyminen ja seos meni sen vuoksi rikkaalle. Pienen avun sai, kun sammutti hetkeksi, jää suli kurkulta pois.

Noloin juttu tuon kanssa kävi, kun skootteri taas kerran syystalvesta kakisteli ja ajattelin ettei tällä kannata enää niillä keleillä ajaa. Jätin pösön niine hyvineen  talviseisontaan suoraan ajosta. Käynnistelin keväällä ja pian huomasin, että koneen käyntiääni oli muuttunut. Käytin varia auki, niin totesin että, varin puoleinen runkolaakeri oli mennyt väljäksi. Laakeri oli ruostunut, kun koneessa ollutta kosteutta jäi talveksi kampikammioon muhimaan. Opetus minulle oli, että talviseisontaan jätettäessä kannattaa käyttää ensin kuumaksi ja laittaa öljyä koneeseen tulpanreijästä.
Keep the shiny side up and the rubber side down!