Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Helkama

Aloittaja Kappas Vaan, 29.04.07 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

sc2

ostin uuden cdi boksin kun laitan sen kiinni pitääkö akusta ottaa kaapeli irti vai voiko laittaa suoraan kylmästi kiinni? kiitos etukäteen ! äkkiä vastauksia vappu on lyhyt !

kani

Etkö olis tässä ajassa jo irrottanut akun piuhan ja laittanut CDI:n kiinni? :). Se on aina kaikkein turvallisinta sähkökytkentöjen kanssa.

sc2

vinkkejä kun mopo käy tyhjäkäynnillä laturi lataa pikkasen vajaa 13V ja pykälää suuremmilla kierroksilla yli 14V. ei ota kierroksia parkit päällä, ilman valoja käy ja kulkee  loistavasti, akku uusittu sulakkeet ehjät, mikämikä?

kani

Ootko vaihtanut osia skootteriin? Onko vika ehkä ilmennyt osan vaihdon yhteydessä? Onko maadotukset tsekattu että on kunnossa? Mitä tarkoittaa ettei ota kierroksia, sammuuko se vai onko ikään kuin rajoitin päällä?

sc2

kuin ois rajotin 1500rmp. tulppia kokeiltu 3, cdi boxi uus tai vanha sama tulos :(

kani

Onko kipinä kunnollinen? Liipaisinkäämin etäisyys vauhtipyörästä mahdollisimman tiukka, muttei kuitenkaan osu vauhtipyörään sen pyöriessä?

Reiska47

Joo elikkäs mulla on toi Helkamq SC-1 ja ajettu vajaa 6000km. Pitäis saada vääntöä ja nopeutta, mutta ei löydy mun cdi boxista esim. Rajoitinjohtoa jolla se kulkis, mutta olisko se jossain muualla se rajoitin? Miten saisin vääntöä ja nopeutta skootteriini, alan pikku hiljaa kyllästymään kun on niin tehoton ja ei kiihdy. Mistä noita falmekin virikaasareita saa nykyään? Mitä pitäisi tehdä jotta tehoa ja nopeutta tulisi, jotain mahdollisimman helppoa duunia ?

leze223

72cc virijavarasta kiinni (40€) tuo tuo mukavasti nopeutta + kiihtyvyyttä.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Reiska47

Onko jtn haittaa tästä? Onko vaikea laittaa ja onko kaasari kyseessä?

mööpeli

Kiinan koneeseen hommasin tuon 72cc pytyn niin ei sopinut lohkoon joten kannattaa varautua sihen ettei mahu.

Mut saahan sen sinne menemään kun tekee tilaa.

Reiska47

Kiitos tiedosta! Tietääkö joku vielä minkälainen prikka tuossa Helkama SC-1:ssä on? Onko kannattavaa ottaa pois?

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: mööpeli - 14.05.12 - klo:21:50
Kiinan koneeseen hommasin tuon 72cc pytyn niin ei sopinut lohkoon joten kannattaa varautua sihen ettei mahu.

Mut saahan sen sinne menemään kun tekee tilaa.
Vaikka ei uskoisikaan niin 72cc sylintereissä on eroja kuten myös moottorien lokoissakin... olen muutaman sylinterin sorvannut eli sovittanut lohkoon... mittaappa onko syliterissä varoja ottaa hieman pois...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

hyvaja

Lainaus käyttäjältä: Reiska47 - 14.05.12 - klo:20:53
Joo elikkäs mulla on toi Helkamq SC-1 ja ajettu vajaa 6000km. Pitäis saada vääntöä ja nopeutta, mutta ei löydy mun cdi boxista esim. Rajoitinjohtoa jolla se kulkis, mutta olisko se jossain muualla se rajoitin? Miten saisin vääntöä ja nopeutta skootteriini, alan pikku hiljaa kyllästymään kun on niin tehoton ja ei kiihdy. Mistä noita falmekin virikaasareita saa nykyään? Mitä pitäisi tehdä jotta tehoa ja nopeutta tulisi, jotain mahdollisimman helppoa duunia ?

Eipä siinä ole mitään rajoitinjohtoa eikä muutakaan rajoitinta. Vaihda 5g rullat niin saat kiihtyvyyttä ainakin paremmaksi.

yamaha

ostin  tutulta 400km ajetun 2011 mallisen helkama city skootterin vaimolle ja halvalla ;D ainut ongelma on että aamuisin hankala saada käymään saa kyllä mutta hetken saa sahata tai aika kauankin kyllä!venttiilin säädöt ok ei peltistä tulpan hattua mutta kiinan tulppa kylläkin mutta kipinää antaa kyllä.ongelma on vain aamuisin kun skode on seissyt .mistä kannattais vikaa lähteä hakemaan ajettukin vain 400km. (tulppa?)

Reiska47

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 15.05.12 - klo:17:32
ostin  tutulta 400km ajetun 2011 mallisen helkama city skootterin vaimolle ja halvalla ;D ainut ongelma on että aamuisin hankala saada käymään saa kyllä mutta hetken saa sahata tai aika kauankin kyllä!venttiilin säädöt ok ei peltistä tulpan hattua mutta kiinan tulppa kylläkin mutta kipinää antaa kyllä.ongelma on vain aamuisin kun skode on seissyt .mistä kannattais vikaa lähteä hakemaan ajettukin vain 400km. (tulppa?)
Mulla oli toi sama ongelma. Kantsii kattoo että piuhat on kunnolla kiinni, meillä autto se kun maajohto (paksu musta johto skootterin alaosassa) oli huonosti kiinni ni laitettii se sitte nippusiteillä jne.