Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Jarruvalon erikoinen käyttäytyminen (Daifo)

Aloittaja Kaljanen, 26.06.09 - klo:02:46

« edellinen - seuraava »

Kaljanen

Täytyipä kirjautua tänne kun tuli hankittua mopo 28 vuoden tauon jälkeen.

Siis asiaan:
Ostin käytetyn Daifon ja perushuoltoa tehdessäni huomasin jarruvalon palavan aina.
Ensiksi tarkistin kahvojen kytkimet. Etujarrun toimii oikein ja takajarrun ailahtelevasti.
Hankintoja/putsausta tiedossa. Mutta tuo ei aiheuttanut "vikaa".
Katteita lisää auki ja takavalo irti.
Takavaloille tulee sähköt 5-napaisen liittimen kautta. Tämä nyt oli ok.
Jarruvalolta lähtee takaisinpäin johto kaksinapaisen liittimen kautta. johtopari katoaa johtonippuun ja varmaa kohdetta ei ole.
Jos liittimen irrottaa, jarruvalo toimii oikein.
Starttaus toimii jarrukytkimen kanssa, joten tuo se ei ole.
Äkkiältään kokeiltuna toiminnallisuus on tallessa,joten jätin kytkennän avonaiseksi ja sähköteippiä päälle.

Jännä juttu.

En tiedä, että onko täällä aiemmin ollut mainintaa asiasta. Venttiilinvälyksiä säätäessä pitäisi olla se 0.08mm liuska, jotta pääsisi säätämään "optimaaliseksi". Liuskasarja josta moisen saisi taitanee olla kallis. Bilteemassa on tuumakoon rakotulkkisarja, jossa on 0.002, 0.003 ja 0.004 tuuman liuskat. nämähän ovat millimitoissa. 0.0508, 0.0762, 0.1016mm. Eköhän noilla pääse jo aika lähelle.
(tämä ei ollut maksettu mainos)

Jukka

Aparts

#1
Noihin sähkövikojen paikallaístamiseen tietysti hyvänä apuna olisi yleismittari ja kytkentäkaavio. Ilmeisesti omistatkin jo ko kamppeen kun olet vikaa jo hetken tuumaillut ja johdatellut. Kahvakytkin vikoja näissä on muutama sattunut minunkin kohdalle, kärsivällisyyttä...    ;D


Venttiilin säädöstä täällä on juttua vaikka kuin, tuolla tulkilla saa tosiaan jo tarkat välykset samoin Stormin myymällä tulkilla
http://www.storm-motor.fi/shop/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=DRA-MK-3025

Niin ja meinasi unohtua toivottaa tervetulleeksi mopoilun pariin    ;)

erpal

Toista vuotta vanhassa Fude Classic'issa on myös koko ajan ollut häikkää jarruvalon kanssa. Huoltokaan ei saanut syytä selville. Käynnistys vaihtoi itsestään toimimaan etujarrulle ja etujarrulla myös jarruvalo syttyy. Takajarru toimii kyllä, mutta jarruvalo ei syty eikä käynnisty. Eipä tuo ole haitannut, mutta mainitana kuitenkin. Terveisin Erik.

Kaljanen

Meikäläisen kulkineessa taka- ja etujarrun jarruvalokytkimet on kytketty rinnakkain, joten toiminta on molemmilla sama.
Tai ainakin luulen niin, en kyllä ole koittanut startata  "takajarrulla".
Kahvoissa on erilaiset kytkimet ja valoa saa takajarrun kanssa "houkutella" toimimaan. Yleensä ei kuitenkaan toimi.

En tiedä, onko kyseessä kaikkien sisarversioiden, daifon vai ainoastaan tämän yksilön ominaisuus, että startin sai päälle myös laittamalla ajovalot kytkimestä päälle. Joka tapauksessa, tuo ominaisuus katosi, kun otin nuo piuhat irti.

No tässä muoviluodissa monta ihmeteltävää paikkaa, että eiköhän tuohon joskus tule selvyys. :-\

Vaikka olisi oman keskustelunsa paikka, niin kysytään tässä kumminkin:
Onko näissä kiinanvekeissä katteet todellakin haperoa tavaraa? Tässä on lähes jokaisesta takakatteen palasta jokin kiinnike murtunut. Kun tulee hankittua ehjiä tilalle taidan välittömästi kuiduttaa joka palan takapuolelta (tai ainakin vahvistaa kiinnikkeitä).










baukku

Lainaus käyttäjältä: Kaljanen - 28.06.09 - klo:02:42
Vaikka olisi oman keskustelunsa paikka, niin kysytään tässä kumminkin:
Onko näissä kiinanvekeissä katteet todellakin haperoa tavaraa? Tässä on lähes jokaisesta takakatteen palasta jokin kiinnike murtunut. Kun tulee hankittua ehjiä tilalle taidan välittömästi kuiduttaa joka palan takapuolelta (tai ainakin vahvistaa kiinnikkeitä).
Kyl ne aika haperoo on, aika harvoin oon saanu katteen irti ilman että yksikään kiinnike hajoaa  :(
Nyt on mullakin takakatteet tahdon voimalla kasassa, kun ei saa ruuveja puremaan ilmaan ;D
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

Coastside

Katteiden kiinnitys on hanurista. Rikkoutuneet kiinnikkeet voi kyllä korvata vaikka metallisin kappalein ja pintaa korsistaa ruuvinkanta tai poppari.

Jarrukahvojen kytkimet voi puhdistaa ja voidella, kuten tein kun molemmat pimenivät, eikä startannut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mikamars

Jos katotte noita kinuskien polttimoiden liittimiä ni tiedätte miks niissä on häikkää. Mun Baotian BT50QT-9 takavalo ei sytyttäny jarruvaloa ja aloin tutkimaan asiaa. No, onko kumma että jarruvalo ei syty ku liitin on ihan perseestä eikä ota kontaktia kunnolla polttimoon. Tuo liitin on ihan kiinalaisittain suunniteltukin, paremmissa vehkeissä ois sellanen jännitys painamassa liitintä polttimoon mutta ei näissä... Pitää vaihtaa koko liitin tai kolvata polttimo kiinni jos ei muuta keksi  >:(

Alkoi talven jälkeen vilkkumaan toi ylempi jarruvalo, mutta ainoastaan takajarrun kanssa (etujarrun kanssa toimii siis ok). Se kahvasensori toimi yleismittarin mukaan hyvin, onko siinä joku releohjaus sitten ongelmana?

Pyrres

Juu ja parhaimmillaan on kuten itsellä, eli koko kanta halki. Ei näkynyt päällepäin oikein mitenkään mutta sai aina hetkeksi toimimaan taivuttelemalla noita kontaktipintoja. Lopulta selvisi että koko kanta on rikki ja uusi korjasi tilanteen.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Skodesetä

Vanha ketju, mutta pakko vastata, koska itselläni oli sama ongelma vanhan ostaessani. Aikaisempi omistaja oli kytkenyt takavalon johdot väärinpäin. G/Y oli ruskeaan ja toisinpäin. Jarruvalot olivat kokoajan päällä ja jarrua painettaessa kilven valo voimistui hieman. Omassa romussani oli myös etujarrun kytkin kuoleentunut, joten jarruvalo toimi vain takajarrulla  :(.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

pekpel

Ja voi osissa kiinalaisissa olla lisäjärruvalle oma liitin..
Jos sen tunkee johonkin esim. vilkun liittimen, niin.. Kaikki sähköt on sekasin.. Koko mopossa
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..