Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotianin kipinä hukassa

Aloittaja Skodesetä, 02.02.12 - klo:15:39

« edellinen - seuraava »

Skodesetä

Baotian kesäkuntoon projekti menossa. Kipinä meinaa olla hukassa. Ylimääräiset kytkimet ohitettu, ei starttaa. Staattorilta tulee n. 75VAC CDI:lle, mutta triggeri antaa vain 0,1V. Triggerin etäisyys tarkistettu ja johdon alkupäästä mitattu V. Koitettu myös toimivaa CDI ja sytytyspuolaa. Mitä seuraavaksi?
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

Samppa

#1
Kaikkien liitinten läpikäynti ja ruiskiminen vaikka CRC:llä ja johtojen hemputtelu liittimissä (ei ole välttämättä karvat kunnolla kiinni vaikka johto näyttäisi menevän liittimeen). Puolan johdon päästä sentti pois ja uudelleenkiertäminen puolaan ja tulpanhattuun. Tulpanhatun tarkistus ja kokeilu parilla tulpalla + ilman hattua. Virtalukon tarkistukset ja mahdolliset tappokatkaisimet pois. 

Kaikki CDI-boksit eivät välttämättä ole yhteensopivia, onhan tämä huomioitu.

EDIT: Tsekkaa myös:

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=3541.15

EDIT: Myös haulla löytyy paljon tietoa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Skodesetä

CDI boksit on vaihtovirta bokseja. Magneetti ei ota kiinni. CDI boksin maadoituksessa tai liittimissä eroja? Onko jossain malleissa rajoittimen johto maadoitettava? Eroaako muuten? Sytytyspuolan kiinnityskohta myös maadoittava?
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Skodesetä

Kiitos avusta Samppa. Sain kipinä ongelman ratkaistua tämän kaavion avulla http://www.4strokes.com/tech/others/QMB139maint/images/cdi_wiring.gif. Kuulostaa kliseeltä, mutta aikaisempi omistaja oli kytkenyt johdot väärin cdi liittimeen. Testasin useamman ac cdi-boksin vm- 04-09 ja jokaiseen sopii sama liitäntä malli. Skodeni on Sanili SL50QT-8 (10"). Ostin toimimattomana ja nyt rupes jo onneksi käymään. Seuraava vika onkin, että mopo sammuu kaasuttaessa. Tyhjäkäynti on heikonlainen. Avasin kaasarin ja siihen on vaihdettu 98-suutin ja ilmanpuhdistaja on vaihdettu vapaastivirtaavaan malliin.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

InsOmnia

Tuo 98 suutin on aivan liian iso! Ei tarvittu tuommoista suutinta vakiokaasarissa, edes 92cc pytyllä ja muilla vireillä.
Laitat alkuperäisen ilmansuodattimen ja 88 suuttimen ja tarkastele sitten käyntiä. Jos käy laihalla niin isompaa suutinta ja vastaavasti toistepäin. Alipainekaasari vaatii toimiakseen sen alipaineen ja vaparilla se ei ole likellekkään yhtä hyvä kuin alkuperäisellä suodattimella.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 10.02.12 - klo:22:20
Tuo 98 suutin on aivan liian iso! Ei tarv***u tuommoista suutinta vakiokaasarissa, edes 92cc pytyllä ja muilla vireillä.
Laitat alkuperäisen ilmansuodattimen ja 88 suuttimen ja tarkastele sitten käyntiä. Jos käy laihalla niin isompaa suutinta ja vastaavasti toistepäin. Alipainekaasari vaatii toimiakseen sen alipaineen ja vaparilla se ei ole likellekkään yhtä hyvä kuin alkuperäisellä suodattimella.
Samoilla linjoilla olen, Vielä pudottaisin suutinta 85 kokoon ja ne originaali ilmanputsarit paikalleen sisäisine ryppyputkineen..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ckolli

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 10.02.12 - klo:23:25
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 10.02.12 - klo:22:20
Tuo 98 suutin on aivan liian iso! Ei tarv***u tuommoista suutinta vakiokaasarissa, edes 92cc pytyllä ja muilla vireillä.
Laitat alkuperäisen ilmansuodattimen ja 88 suuttimen ja tarkastele sitten käyntiä. Jos käy laihalla niin isompaa suutinta ja vastaavasti toistepäin. Alipainekaasari vaatii toimiakseen sen alipaineen ja vaparilla se ei ole likellekkään yhtä hyvä kuin alkuperäisellä suodattimella.
Samoilla linjoilla olen, Vielä pudottaisin suutinta 85 kokoon ja ne originaali ilmanputsarit paikalleen sisäisine ryppyputkineen..

Samaa mieltä.
Mulla Milan sportissa vakio pääsuutin 78 ja tyhjäkäynti 34. Liian pienet talvioloihin.
85 pääsuutin ja orkkiskilkkeet kiinni muutoin. Seosruuvi 1 1/4 kierrosta (muistaakseni) alkuun auki. Siitä on hyvä lähtee testaa.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

Skodesetä

#8
Laitoin 85 suuttimen ja alkuperäisen ilmanputsarin ryppyputkineen. Vieläkin tyhjäkäynti heikko. Lähtee vaikeasti käyntiin, käy aikansa ja sitten sammuu. Tyhjäkäyntiruuvi pitää olla minimissä ja sitä kääntämällä käynti kasvaa hetkellisesti, jonka jälkeen sammuu. Kaasua annettaessa sammuu. Kaasutin on avattu ja puhdistettu. Kaasuttimeen tulee hyvin bensaa. Polkemalla kipinä on kirkas. Vaihdoin uuden tulpan. Venttiilit tiukassa 0,1mm välyksellä, nokka on kannensuuntaisesti. Imuaukkoa on jyrsitty rajusti. Kantta on selkeästi käytetty isomman kaasuttimen kanssa.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

InsOmnia

Varmistetaanpa perusasiat. Onhan tankissa tuoretta korkeaoktaanista menovettä?

viisnelonen

Onko skodesedän kaasuttimen tyhjäkäyntipiiri kunnolla puhdistettu. Kaasutin osiin, tk-suutin irti ja siitä liuotinta sisään ja useemman barin puhallus. Oliko tk-suutin varmasti auki/puhdas. 34 on pieni talvikäyttöön 36 menis ehkä kesälläkin Ja huom se suuttimen puhtaus pitää tarkistaa, ei riitä että puhaltelee läpi ja ilma tuntuis kulkevan..
Toi 50 cc nelarin tk-suutin/piiri on niin tavattoman ahdas ja siksi helposti osittain tukossa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Plom

Ootkos tarkistanut sen sivujalan käynnistyksenestokytkimen?

Skodesetä

Tarkastin kaasuttimen uudestaan ja puhdistin huolellisesti kaikki osat. AVC-kalvossa ja kurkussa oli hiuksenhieno halkeama. Nämä vaihdettuani Baotian käy ja vastaa kaasuun kohtuullisen hyvin. Tyhjäkäynti vaeltelee paljon edelleen, mutta tämä on kai ominaispiirre  :). Kiitos kaikille vastanneille.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.