Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Helkama

Aloittaja Kappas Vaan, 29.04.07 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

solifermopo

#150
Ostin uuden SC1 skootterin kuukausi sitten sisäänostohinnalla. Kuristuksia tässä ei taida olla muutakun pienempi kaasutin?
Mopo tuntuu melko tehottomalle alkumetreillä (kuskin paino noin 110 kiloa joten varmaan vaikuttaa kiihtyvyyteen?  ;D

Kun pääsee vauhtiin niin mopo toimii ihan hyvin.

Mopo kulkee 6000 kierroksilla noin 35-40. En ole sen enempää kaasua vielä käyttänyt kun on vielä sisäänajossa ja vasta 12 km ajettu.
Kuinka korkealle kierroslukuja uskaltaa nostaa ilman että kiinanihme menee rikki ???

Jos ostan uuden tehokaasuttimen Falmekilta niin paljonko mahtaa olla huippunopeus ja tuleeko tehoja paljonkin? Saako huippunopeutta rajoitettua jotenkin ~50km/h että mopo pysyy laillisena?

EDIT: Käynnistysongelmia myös täällä.

Kävin skootterilla kaupungilla viimeviikolla ja kun olin menossa kotiinpäin unohdin kääntää avainta ON-tilaan ja aloin polkemaan käyntiin ilman menestystä. (sähköstartti on ollut epäkunnossa jo kauan joten on pakko polkea, johtuiskohan akusta?)

Huomasin että avain oli OFF-tilassa ja yritin epätoivosesti saada skootteria käyntiin kunnes joku ohikulkija sitten antoi neuvon että "pidä kaasu pohjassa noin 5 sekuntia", senjälkeen skootteri lähti tietysti ekalla yrityksellä käyntiin :) Tää sama ohikulkija sanoi myös "se on märkä nyt" (tjsp) tarkoittikohan se että kaasutin on märkä?

Skootteri ei käynnisty enään ekalla potkaisulla niinkuin teki ennen tota avain juttua. Nykyään joutuu aina polkemaan monta kertaa (5-10) ja pitää kaasua pohjassa ennenkuin lähtee käyntiin.
HELKAMA SC1

Coastside

No, se kastelee tulpan ja kaasu auki se tuulettuu niin kuivaksi että sytyttää. Tulppa myös nokeentuu, jonka vuoksi sen harjaaminen messinkiharjalla auttaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

solifermopo

Eli jos otan tulpan irti ja putsailen sitä ja laitan takaisin niin käynnistyminen paranee? Pitääköhän irroittaa penkin?  ;D

Taidan jättää tulpan putsailun 300 km huoltoon.. Nyt on vasta 160km mittarissa..
HELKAMA SC1

Coastside

http://www.youtube.com/watch?v=3gwoe1xPiZE

Tuollainen operaatio se on paitsi kohteena on se tulppa eikä venttiilit. Noki kyllä palaa poiskin mutta jos siinä ajellaan vielä sisään niin tulpan putsaus tai vaihto on parempi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

solifermopo

Kierrokset oli maksimissaan aikasemmin noin 6000 mutta nykyään vähän yli 5000, johtuukohan tuo ominaisuus myös tulpasta?
HELKAMA SC1

pathfinder

Ho Hoi! Täällä taas, en olekkaan vähään aikaan tänne eksynyt. Huolettomat kilometrit loppuivat. Uusi vika Helkamassani, tarvitsen apua!! Nyt ei käynnisty, ei tunnu saavan bensaa käytännössä ollenkaan. Tulppa on juuri vaihdettu ja tarkistettu, hyvä kuntoinen. Ilmanputsari on siedettävässä kunnossa vähintään ja alipaineletku on myös asiallinen. Bensaa on, ja vielä suhteellisen tuoretta. Uusi akku on juuri ostettu, Vartan akku joten jaksaa pyörittää starttia. Anyone?
Helkama SC2 \,,/

yamaha

tarkista! alipaine hana toinen letku mukiin ja toisesta imase pitäisi tulla bensaa mukiin  ::)

pathfinder

Anteeksi, mutta en vain ottanut selkoa neuvostasi  :). Mutta siis alipaineletku on ainakin kunnossa, sen olen tarkistanut, eli olisiko vika itse bensahanassa, kun eikös tuo alipaineletkukin kiinnity bensahanaan...?
Helkama SC2 \,,/

skuutteri

Tarkista tuleeko sitä bensaa oikeasti sinne koneeseen?Meillä meni kaasari tukkeeseen eikä ollut seisonut kuin puoli vuotta.Vaihtoivar falmekilla uuden kaasarin ja jo toimii.Käynnistyksessä oli ongelmia niin,että startti antoi vain lyhyen pulssin ja sitten pois päältä ja poljinkin jotenkin outo.Kun purin varin rullien vaihdon yhteydessä ja kasasin uudelleen,niin nyt toimii starttikin moitteettomasti.

pathfinder

Döödih eli vikana helkamassanihan oli sitten puola ja cdi-boksi. Nyt on taas vikaa! Ahh! Nyt sammu kesken ajon, kivaa. Ajo on myös nikotellut, käännät kaasua niin tuntuu että mopo ei saa tarpeeksi bensaa, mutta kun saa vauhdit 40km/h pintaan alkaa toiminta normalisoitua? Huhheijaa, ajatuksia? Ja tosiaan ei käynnisty.
Helkama SC2 \,,/

RRouta

Hei!

Eli pitemmittä puheitta, minulla on Helkama SC1 - skootteri jonka ostin 200km ajettuna. Kaikki on aivan kuin uutta ja pelaa ihan hyvin.

Skootterissa on tällähetkellä kiinni kuristamaton kaasutin. (Solifer Export XTR50:stä otettu, solifer meni n. 75km/h mittariin, 71km/h @GPS, ainoastaan kuriton)
Malossin violetti VP jousi
5.1g rullat

Kaikki ainakin sanoo, että tuossa CDI:tä ei ole kuristettu ja Falmekin sivuilla oleva "kuristamaton CDI" on samannäköinen kun minulla.

Skootteri kulkee vaatimattomat 55-60 mittariin riippuen ajanko asfaltilla vai missä. Kierroksia kaasupohjassa ajossa on n.7000rpm ja kiihdytyksessä paikaltaan lähtiessä kierrokset voivat nousta hieman yli 7000rpm...
Eikö kierrosluvut ja kulkupuoli kuulostakin vähän oudolta, huomioonottaen että tässä on kevyemmät rullat ja parempi VP (sama kone kun solikoissa ym) ja solifer silti täysin vakiona (lue: kurittomana) kulki ja kiihtyi reilusti paremmin. Paikallaan tämä siis ottaa kierroksia reilusti. Ja mahdollinen variaattorin kuristus on katsottu.

Onko mahdollista että VP- jousi on jotenkin liian tiukka tai jotain ja se ei jaksa painua kasaan tai jotain? Enää en keksi mikä tässä kuristaa...

Niin ja mikä on TÄMÄ vihreä johto starttimoottorin läheisyydessä? http://www.aijaa.com/v.php?i=6575179.jpg   Voisiko tämä olla jonkilainen rajotinjuttu? Tulee siis samasta kohdasta (2johtoa yhdessä) tuon starttomoottorille menevät johdon kanssa.

Ja entä miksi CDI:stä puuttuu tuo yksi johto? http://www.aijaa.com/v.php?i=6575186.jpg

Arvostan todella jos joku osaa auttaa :)

pekpel

Ainakin tuo takavarin jousi on löysempi kuin alkuperäinen.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

Minulla oli myös sama skode aikoinaan, osta falmekilta power kaasari tai virijavarasta se 19mm:n kaasari, tulee kummasti puhtia. En muista oliko kaasarin kannessa messinkitappia, mikäli niin ota pois ja speed limiter cable nätisti irti vaaleanpunainen johto cdi boxista, on alarivin keskimmäinen, mikäli katsotaan liitintä siten että kiinnitysnipukka on yläpuolella. Se lähtee pienen pienellä ruuvarilla rikkomatta johtoja tai mitään muutakaan, on semmoinen lukkokieleke, minkä sillä ruuvarilla vääntää siten että liitin lähtee muoviliittimestä irti.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

RRouta

Lainaus käyttäjältä: Eki - 18.08.10 - klo:22:38
Minulla oli myös sama skode aikoinaan, osta falmekilta power kaasari tai virijavarasta se 19mm:n kaasari, tulee kummasti puhtia. En muista oliko kaasarin kannessa messinkitappia, mikäli niin ota pois ja speed limiter cable nätisti irti vaaleanpunainen johto cdi boxista, on alarivin keskimmäinen, mikäli katsotaan liitintä siten että kiinnitysnipukka on yläpuolella. Se lähtee pienen pienellä ruuvarilla rikkomatta johtoja tai mitään muutakaan, on semmoinen lukkokieleke, minkä sillä ruuvarilla vääntää siten että liitin lähtee muoviliittimestä irti.

Kuten näet, niin ei mulla ole mitään vaaleanpunaista johtoa tuossa CDI:ssä :D Ja kaasarina on kuristamaton kaasutin, sama oikeastaan kun tuo PowerBoost kaasari :)

Eki

Muistelen että minulla olisi ollut täysin erilainen cdi boxi liitäntöineen, en kuitenkaan ole varma kun näitä skodeja on ollut vähintäin uusi kerran vuodessa. Omani kulki sillä powerboost kaasarilla kun pääsi vauhtiin, niin mittarin mukaan noin 70km/h, mutta näissä mittareissa on jopa 10km/h heittoja ylemmällä alueella!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.