Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Eki

Kaveri osti 80€:n hintaisen Dellorton kaasarin Solikkaan, multivatin sekä 63cc, yritin selittää omia näkemyksiäni mutta kaverit uskoo kaikenmaailman mainoksiin kuin hullu kaurapuuroon, sillä itselläni pelaa kaikkein parhaiten mm. vakio kaasari, vakio variaattori jne, olen kokeillut noita multivareja sun muita mutta ei niin ei, siis ole mitään hyötyä ollut! Eki :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

jalat

No pitänee antaa mahdollisuus sille vakiovarille kun se solikka joskus ensin saapuisi.
Otin toistaiseksi pois myynnistä tuon Koson racing variaattorinkin, jossa on loivemmat rullakupin rampit.
Pikaisella katselemuksella kuvien perusteella se näyttäisi melkein malossin multivariaattorilta ramppien osalta.
Eroa ei juurikaan. Liekö sama vari lopulta?

Voisi sitä jossain välissä siihen uuteen koittaa, jos vakiovari ei tunnu terhakalta. Koson varilla ainakin aikaisempi skootteri kiihtyi tasaisemmin ilman notkahduksia eri nopeusalueilla verrattuna 8 vuotta vanhan fuden originaaliin rullakuppiin, jossa oli tosi isot kulmat rullien rampeissa.

Malossin multivaripaketissa toki tulee se valkoinen vastapainejousi mukana, mikä ilmeisesti on tarkoitettu juuri nimenomaan yhdessä käytettäväksi multivarin kanssa, tai multivarin hyöty jää vähäiseksi.

Sen valkoisen vastapainejousen voisi toki ostaa Koso-varin kaveriksi jos joskus jostain löytyy.
Kun nyt hitto tulisi jo se solikka :D
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

ihmehiippari

Ei mankissa ole dellortoa. Hondassa on 9mm Keihin ja kiinalaisissa 12-16mm kopio.

Eki

Kiinalaisissa myös 19mm:n kaasari sekä imukurkku, kuten Solifer r50, Titan t4 ja Montza, kaikki nuo neliventtiilikoneita ... Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Peros

Lainaus käyttäjältä: Peros - 06.08.11 - klo:22:41
mä taas laitoin mun 72cc:n kaveriksi malossin multivarin ja 24mm kaasarin ja buuaa tasakaasulla! kiihdyttäessä toimii hyvin. olisiko se kiinni siitä kun tuossa kaasarissa on kuulemma vakiona 105 suutin? niin ja se buuaa myös välillä silloin kun päästää kaasun mut hyvin vähän.. outoa. mutta siis tyhjäkäynnillä käy hyvin. ainoastaan tasakaasulla ja kaasun päästämisen jälkeen buuaa. liikaa ilmaa vai bensaa? ei täällä kellään ois myydä mulle vakio ilmanputsaria 12" renkailla olevaan kiinanihmeeseen? siis baotian rebel. se on vähän erilainen kuin 10" renkailla olevissa.

sain kuntoon! vaihdoin 90 suuttimen niin alko pelaamaan!

huoltomies

Lainaus käyttäjältä: ihmehiippari - 11.08.11 - klo:00:05
Ei mankissa ole dellortoa. Hondassa on 9mm Keihin ja kiinalaisissa 12-16mm kopio.

Kyllä tossa hondassa oli lortto ja samallaisen ostin mikä siinä oli, tais olla 80 luvun malleja,en tiedä sitten mitä noissa honeley monkeissa käytetään, nehän ovat kiinalaisia!

ihmehiippari

#861
Ei tasan yhdessäkään HONDA monkeyssä ole vakiona dellortoa. Sen kaasarin on joku vaihtanut siihen mopoon. Kaikissa monkeyissä on 9mm keihin, pikkasen eri versioina mallista riippuen.

EDIT:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Honda_Monkey

T: Samppa / ylläpito

ihmehiippari

#862
Eihän tuolla missään lue että dellorto olisi ollut. Taulukossa on 9mm Keihin jokaisen mallin kohdalla.

EDIT: Juuri siksi linkin edelliseen viestiisi liitinkin.

T: Samppa / ylläpito

ramba

Kaverilla on myös vanhassa monkeyssa dellortto eikä kuulemma ole vaihettu ?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

VariJari

Tuli tuossa kaasareihin liittyvä asia kun lueskelin tuota "iso pytty" ketjua.. liittyen alipaine bensahanan toimintaan. Että johtuen pienestä sylinteritilavuudesta ja yksi pyttyisyydestä alipaine kaasarin kurkulta saattaisi olla varsin terävää pulssia ja vaihtelee voimakkuudeltaan kaasuläpän suhteen. Että jos jollain on ongelmia alipainehanan kanssa niin auttaisiko siihen tee-se-itse alipainesäiliö imukaulan ja alipaine bensahanan välissä, periaatteessa ehkä joku isohko bensafiltteri ahistetulla röörillä  kävisi??
Harrastelussa: bt49qt-12

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: VariJAri - 16.08.11 - klo:08:03
Tuli tuossa kaasareihin liittyvä asia kun lueskelin tuota "iso pytty" ketjua.. liittyen alipaine bensahanan toimintaan. Että johtuen pienestä sylinteritilavuudesta ja yksi pyttyisyydestä alipaine kaasarin kurkulta saattaisi olla varsin terävää pulssia ja vaihtelee voimakkuudeltaan kaasuläpän suhteen. Että jos jollain on ongelmia alipainehanan kanssa niin auttaisiko siihen tee-se-itse alipainesäiliö imukaulan ja alipaine bensahanan välissä, periaatteessa ehkä joku isohko bensafiltteri ahistetulla röörillä  kävisi??
"Alipainesäiliöt" kannattaa unohtaa. Mitä suurempi on säiliön tilavuus sitä huonommin hana toimii. Otetaan kärjistetty esimerkki; Säiliörekan säiliö tiiviiksi ja siihen letkut joista toinen hanaan ja toinen imukurkkuun. Tilavuusmuutos säiliön sisällä niin mitätön, että hanassa ei varmasti tapahdu mitään liikettä oli jotain kuristimia tai ei. Esimerkki on ääripään esimerkki mutta havainnollistaa asiaa.

Paljon varmempi toimivuus = Hanan tilalle letkuadapteri ja letkun väliin tuleva manuaalihana sellaiseen kohtaan että sitä on helppo käyttää. Osat: http://www.salhydro.fi/files/products/rkz.jpg - http://www.gravelpit.fi/webshop/images/varaosat/bensahana-letkumalli.jpg

Coastside

#866
Minun banskussa on reilusti johtoa ja letkua. Bensaletkukin on yli puolimetrinen niin että suodatin on vasemmassa runkoputkessa kiinni.

Asennan uuden läpikuultavan samalla tavalla niin on varaa ottaa kaasari irti ilman letkun irroitusta tai lyhentää letkua jos tarvitsee.

Vaihto sattui aika sopivasti koska letku murtui kaasaria irroittaessa ilman vetoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

leze223

#867
Käykö 4 tahtii kaasari 2tahtiin? Kun vaan hyllystä lõytyy yksi ylimäräinen kaasari hyllystä.. 2tahdin oma kaasari alkaa olemaaan huonossa kunnossa..
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Coastside

Automaattiryypyn johtoja kannattaa suojata teipillä siitä suojakotelon alta koska suojasukka ei yllä perille saakka ja kotelon reuna hankaa johdot poikki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Plom

Ja öljyt on sekoitettava tankkiin eli tuorevoitelu tipahtaa pois käytöstä.