Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

xx851z

#1170
Herranen aika, kyllä olikin matalia mäntiä. Minulle on jäänyt korkeista männistä mieleen oheisen linkin takaa aukeavan kaltaiset. Isäukko remontoi 1200cc 58-mallin sivuventtiili-Angliaa ja minä seurasin vaahtosammuttajan kokoisena vierestä.

http://www.ebay.ie/itm/FORD-100E-USED-ENFO-GENUINE-20-PISTONS-/141374178843?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20ea8ec61b
Keep the shiny side up and the rubber side down!

-Zone-

Vielä jos noista mäntien pituuksista puhutaan, niin en tiedä onko mäntäpituudessa ennätys puchin huuhtelumäntäkoneessa. Siis pisin kun kun mäntäpituus suhteutetaan männän halkaisijaan. Tuossa havainnollistava kuva tuosta puchin 250cc huuhtelumäntäkoneesta : http://nortonfastback.com/puch/images/blog_img/split-single_cut-away.jpg (asiasta löytyy tietoa haulla puch split-single)

Coastside

Ihmettelin samaa kun törmäsin noihin ahtamisasioissa. Ei mikään kierroskone.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

xx851z

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 18.08.14 - klo:14:50
Vielä jos noista mäntien pituuksista puhutaan, niin en tiedä onko mäntäpituudessa ennätys puchin huuhtelumäntäkoneessa. Siis pisin kun kun mäntäpituus suhteutetaan männän halkaisijaan. Tuossa havainnollistava kuva tuosta puchin 250cc huuhtelumäntäkoneesta : http://nortonfastback.com/puch/images/blog_img/split-single_cut-away.jpg (asiasta löytyy tietoa haulla puch split-single)

Tässä säikeessä oli aiemmin juttua männän painosta ja hitausvoimista ym. Em.perusteella tuntuu, että tuollainen Puch vaatii vahvan kampikoneiston, sen verran painavan näköisiä mäntiä vaikka en huuhtelumäntäkoneen toimintaperiaatetta tunnekaan.
Latasin sen Tiittasen kirjan, hyvää luettavaa vaikka onkin yli 30 v vanha.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

kalevi

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 16.08.14 - klo:20:53
Eilen saapui Kiinasta odotettu lähetys, 72cc sylinterisarja. Hintaa oli kotiinkannettuna huikeat 24,25€.

Kerro ihmeessä mistä noin edukkaasti sait tuon pyttysarjan?
-Solifer XTR Export
-2X EX Baotian Milan Sport Bt49-Qt9d
-EX Baotian Bt49-Qt12 Rebel-

xx851z

#1175
Lainaus käyttäjältä: kalevi - 22.08.14 - klo:16:05
Lainaus käyttäjältä: xx851z - 16.08.14 - klo:20:53
Eilen saapui Kiinasta odotettu lähetys, 72cc sylinterisarja. Hintaa oli kotiinkannettuna huikeat 24,25€.

Kerro ihmeessä mistä noin edukkaasti sait tuon pyttysarjan?

http://www.aliexpress.com/store/product/GY6-72cc-80cc-Chinese-Scooter-Engine-47mm-Big-Bore-Cylinder-kit-with-Piston-Kit-for-4T/218693_758362443.html

Taaloina 31.99,  olen rekisteröitynyt Alibabaan ja hinnat näkyvät minulla euroina, tämänkin päivän hinta oli 24.45, valuuttakurssit heiluttelee hieman.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

kani

Aliexpress on kyllä hyvä ja edullinen hankintapaikka. Joskus on tullut kuraakin perille niin ovat lähettäneet reklamaation jälkeen uuden vimpaimen mukisematta. Kiinalaisten oma ebay!

tommi

Halvat hinnat on kyllä mutta nykyisin saa tilata EU:n ulkopuolelta vain 22e edestä ilman tulli ja alv maksuja, joten koskaan ei voi olla varma tuleeko paketti kotiin asti vai jääkö tulliin. Lisäksi toimitusaika on tuskaisen pitkä, 2-4 viikkoa, joten jos vaikkapa on tarvetta pikaisesti uudelle pytylle, niin mieluummin tilaa sitten suomesta.

Mutta jos ei ole mitään kiirusta, niin mikäpä sitten. Itse panin juuri tilaukseen gatesin hihnan. Alle kympin posteineen. Ei satavarmasti saa mistään halvemmalla.

http://www.aliexpress.com/item/Scooter-Moped-ATV-CVT-Drive-Belt-Gates-Powerlink-788-18-1-for-Minarelli-JOG-2-Stroke/1363373316.html

xx851z

#1178
Lainaus käyttäjältä: tommi - 23.08.14 - klo:09:25
Halvat hinnat on kyllä mutta nykyisin saa tilata EU:n ulkopuolelta vain 22e edestä ilman tulli ja alv maksuja, joten koskaan ei voi olla varma tuleeko paketti kotiin asti vai jääkö tulliin. Lisäksi toimitusaika on tuskaisen pitkä, 2-4 viikkoa, joten jos vaikkapa on tarvetta pikaisesti uudelle pytylle, niin mieluummin tilaa sitten suomesta.

Mutta jos ei ole mitään kiirusta, niin mikäpä sitten. Itse panin juuri tilaukseen gatesin hihnan. Alle kympin posteineen. Ei satavarmasti saa mistään halvemmalla.

http://www.aliexpress.com/item/Scooter-Moped-ATV-CVT-Drive-Belt-Gates-Powerlink-788-18-1-for-Minarelli-JOG-2-Stroke/1363373316.html

Joo, näinhän se on. Kyseinen pytty tuli paketissa, jossa oli arvoksi laitettu 12$. Menneellä viikolla Aliexpressissä oli monissa liikkeissä -15% alennusmyynti, kannet ja sylinterisarjat olivat noin 20 euron hinnoissa.

Kiirettä ei saa olla kun Kiinasta tilaa. Mutta eikö kinuskeissa pitäisi olla aina varaosia jonkinlainen käsivärasto saatavilla? Minulla on yksi kokonainen ja yksi yläpään tiivistesarja, uusi CDI-boksi, puola, sylinterisarja, uusi täydellinen variaattori hihnoineen, 4 koneen kiinnityspuslaa, kaasutin, Narakun rullia monta sarjaa, pari iridiumtulppaa, venttilin ohjurinkumit, noin 3000 km ajettu täydellinen kone, uusi nokkapukki ym. Kamaa on tullut hamstrattua vaikka olen harrastanut vasta vuoden. Toisaalta kun näkee, millä vauhdilla esimerkiksi variaattorin keskipuslat kuluvat väljäksi ja samalla koko variaattori vaihtokuntoon, niin enemmänkin saisi olla. Meillä oli Speedfightissä variaattori 21000 km kohdalla samassa kunnossa kuin Kymcossa 3000 kilometrissä :o
Puola, CDI ja kieppi bensa/alipaineletkua kulkee kätevästi penkin alla koko ajan, vaikka toistaiseksi olen ajamisen pysäyttäviltä vioilta välttynytkin. Mittarissa on 7000 km joista itse ajanut 6400.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

-Zone-

xx851z: Varahihna olisi hyvä myös pitää penkin alla matkassa. Kokemuksesta sanon.

xx851z

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 23.08.14 - klo:10:00
xx851z: Varahihna olisi hyvä myös pitää penkin alla matkassa. Kokemuksesta sanon.

Kiitos vinkistä, pidemmällä reissulla oli mukana mutta kun kotoa päin olen ajellut noin 100-150 km reissuja, niin hihnaa ei ole mukana. Hihnan lisäksi pitäisi kuljettaa lisää työkaluja ja/tai opetella hihnan vaihto variaattoria irrottamatta.

Paikallaan on nyt Malossin kevlarvahvisteinen, vaikka olen jostain lukenut, ettei se ole mitenkään erityisen kestävä ja hintansa väärti. Kumin pölyä ei kuitenkaan näytä tulevan varikopan sisälle samaan tahtiin kuin Kymcon alkuperäishihnasta.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 23.08.14 - klo:10:08
tai opetella hihnan vaihto variaattoria irrottamatta.
Itsellä ei onnistu ihan ilman työkaluja, mutta katsoppa allekirjoituksestani tuo 139QMB CVT -video.

xx851z

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 23.08.14 - klo:10:12
Lainaus käyttäjältä: xx851z - 23.08.14 - klo:10:08
tai opetella hihnan vaihto variaattoria irrottamatta.
Itsellä ei onnistu ihan ilman työkaluja, mutta katsoppa allekirjoituksestani tuo 139QMB CVT -video.

Joo, kätevästi näyttää onnistuvan kiintoavaimella. Jos tuota alkaisin käyttämään, pitäisi varmaan jättää Locktiten ruuvilukite pois käytöstä. Olen käyttänyt sitä magneeton ja varin mutterin kierteissä. On joskus aika tiukka ottaa irti.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

-Zone-

Sädepäivän ajankulua ja virtauspenkkitestiä pikkuvenaisella kannella.

Vasemmalla ko. kannen vakio imuvena (kanavat työstetty, eli ei siis ihan täysin vakio kansi). Oikealla imuvena (en muista minkä kannen mukana tuli) jossa varsi tehtaalla jo ohennettu. Muotoilin venttiililautasen yläpinnalta pois tuon jyrkän särmän, joka on vasemmanpuoleisessa venassa nähtävissä (venasta putsattu vain karstat). Tulos maksiminostolla 6% kanavan virtaavuutta lisää oikeanpuoleisella venalla. Ei merkittävä vaikutus, mutta ei turhakaan.

tommi

Lainaus käyttäjältä: tommi - 30.07.14 - klo:16:25
Jep, huomasin saman. Todennäköisesti postikulut kuitenkin 15-20 euron luokkaa. Italialaiset kun ovat tunnetusti rosvoja..

Saa myös kertoa jos löytyy noita ulosvetäjiä viidenkympin pintaan. Tuontitukussa niitä olisi, mutta varastosaldo on tällä hetkellä pyöreä nolla. Kuulemma parin viikon jälkeen tulee lisää varastoon.

http://tuontitukku.fi/tuote/ulosvetosarja-12-os-laadukas-ulosvetisetti-korjaajalle/6430032151489/

Nyt on tullut noita ulosvetosarjoja taas varastoon. Muutama kappale enää jäljellä, joten kysyttyjä näyttää olevan. Huomenna pääseekin irrottelemaan rattaita ja laakereita kampurasta, saa nähdä miten onnistuu. Ei muuten mistään saa noin halvalla kyseistä settiä, jopa Ali Expressenissä, joka on käsittämättömän halpa pulju, joutuu pulittamaan yli satasen posteineen  :o

http://www.aliexpress.com/item/bearing-separator-puller-kits-CRV-forging-tools-Puller-transmission/1862861048.html