Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Akkulaturit ja akkujen lataaminen nyt myös yleinen akkukeskustelu

Aloittaja keijopel, 11.11.07 - klo:07:19

« edellinen - seuraava »

Samppa

Enpä ole ennen kuullut, että lattasulakkeita saa automaatilla. Eiköhän nuo ilmoitetut arvot päde myös näissä, koska täyttävät muuten "ilmeisesti" sulakkeelle asetetut standardit. Täytyypä tsekkailla saako noita jostakin muualta. Ainakin ropatessa tuo voisi olla ihan kätevä. Normiajossa mulla on kaikista vehkeistä yhteensä, sulake palanut koko ajohistoriani aikana ehkä kaksi kertaa.

Noita Coastin mainitsemia kaapeleita myydään aina joulunaikaan marketeissa jouluvalojen vieressä. Toisaalta, mihin ihmeeseen tarvit tuollaista patenttia. Eikö tossa ole vaarana se, että joku tuikkasee mopon akkuun verkkovirran?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Ajattelin sitäkin että teen kiinteän laturin skodeen jolloin verkkovirran voi kytkeäkin siihen suoraan.

Kukaan muu ei mopooni koske joten väärinymmärrykset on pois laskuista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Kiinteä laturi voisi olla hyvä (vaikka tuo halpa Biltema tai vastaava jossa olisi myös ylläpito).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ckolli

#318
Jossain tällä sivustolla on kuvallinen kertomukseni kuinka alle 20€ (latureineen) tuon tupakansytytinsydeemini / latauspistokkeeni rakensin. Ilman mitää muita ylimääräisiä härpäkkeitä, paitsi tietty sulake lähelle akkua.
Töpseli kiinni ja ajastimella ylläpitolataus. Voin myös yleismittarilla mitata siitä helposti akun jännitteen... Yksinkertaista ja helppoa ilman mitään kommenverkkejä ja ylimääräisiä tilaa vieviä ja painoa tuottavia härpäkkeitä.

Lisäys: tuoltahan tuo turina löytyi kuvineeen: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=485.75
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

khaosaming

#319
Minulla on Ctekin XS 800 -laturi. Sen voi jättää kiinni akkuun talveksi (ylläpito-moodi). Pakkauksessa on mukana piuhanpätkä ja pikaliitin, joten aina ei ole välttämätöntä irrottaa akkua paikaltaan latauksen ajaksi.




http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/455515/0
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Baotian07

Mistä ootte hommanneet kiinanihmeeseen akkuja? Mitat on noin 114x70x110 ja 6Ah.

kani

Mä ostin biltemasta geeliakun, ei ollu kun jotain 36e? Aika tuore hankinta, ettei tiedä miten toimii/kestää. Ehkä parempi kun lyijyakku kuitenkin kun skopassa on nyt jotain latausongelmia valojen ollessa päällä vetää enemmän virtaa kun lataa -> akku on mennyt tyhjäksikin jo monta kertaa.. Geeliakun kai pitäisi kestää syväpurkausta enemmän?

megaman

Lainaus käyttäjältä: Baotian07 - 24.04.12 - klo:13:23
Mistä ootte hommanneet kiinanihmeeseen akkuja? Mitat on noin 114x70x110 ja 6Ah.

Näky olevan erilaisia 2-pyöräisten akkuja paikallisessa robbarissa. (Tokmannin alaiset kaupat)
Hinnat alkaen 16 € -->
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

Coastside

#323
http://www.yuasabatteries.com/videos.php

Opasfilkkaa. Kannattaa katsoa se uuden akun käyttöönotto ja akkujen erot siinä.

Yuasa YB4L-B 4 Ah korkkimalli juuri ja juuri mahtui baotianin koteloon. Pitää kait venyttää sitä hieman.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pena

Lainaus käyttäjältä: kani - 24.04.12 - klo:13:38
Mä ostin biltemasta geeliakun, ei ollu kun jotain 36e? Aika tuore hankinta, ettei tiedä miten toimii/kestää. Ehkä parempi kun lyijyakku kuitenkin kun skopassa on nyt jotain latausongelmia valojen ollessa päällä vetää enemmän virtaa kun lataa -> akku on mennyt tyhjäksikin jo monta kertaa.. Geeliakun kai pitäisi kestää syväpurkausta enemmän?
mulla on geeliakku,ja vaivaa aiheuttaneet startti ongelmat loppu kun en enää ajele päävalolla ainoastaan huomiovaloilla,syynä ehkä juuri tuo mainitsemasi virtaa meni enempi kuin jakso ladata,syynä voi olla myös kaupunkiajo 5-10km matkoja yleensä päivässä,mutta nyt nekin on poistuneet valoja vähentämällä,kun minulla oli ryöstöhälytin akku oli finissä jatkuvasti.

timoko

Tarviiko akun johdot irroittaa akusta, ennenkuin kytkee akkulaturin ?
Solifer sm -> Yamaha dt 125 -> Honda xr 75 -> Suzuki RM 80 -> Suzuki TS 125 X -> Yamaha DT 125 -> Honda XL 250 -> Pappa Tunturi -> Milan BT50QT-9 -> Honda Lead -> Piaggio X9 ->
Kymco downtown 300 -> Vespa lx 50

Coastside

Ei tarvitse.Käytä sopivan kokoista (noin 500 mA) laturia. Ei auton akun laturia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopo305

Latasin Vartan 4Ah:n Benton Pro:lla. Oli toinen kerta, tänä talvena, aika täynnä oli.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

harriveikko

Voi halvattu.Velipoika kun toi ton fuden tohon pihaan ja mä nostin sen nyt talliin.Piti akkua ruveta lataan,revin sen "kypärätaskun" pois ja halvattu,ei se akku sielä ollukkaan.Missä hitossa tollasessa kiinan mopossa se akku oikein on.Mulla on ollu aina sielä "kypärätaskun" alla,tosin tää on nyt eka kiinalainen.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

kapeliuskani

Lainaus käyttäjältä: harriveikko - 02.02.13 - klo:16:22
Voi halvattu.Velipoika kun toi ton fuden tohon pihaan ja mä nostin sen nyt talliin.Piti akkua ruveta lataan,revin sen "kypärätaskun" pois ja halvattu,ei se akku sielä ollukkaan.Missä hitossa tollasessa kiinan mopossa se akku oikein on.Mulla on ollu aina sielä "kypärätaskun" alla,tosin tää on nyt eka kiinalainen.
Jalkotilassa on luukku, jonka alta akku löytyy. Tarkoitan nyt sitä mattoa, jolla jalat pidetään.
*Solifer XTR50 classic -06*