Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Kyllä ne mp-liikkeissäkin kokoonpanevat, ihan laatuvehkeetkin. Esim moottoripyörät joita olen maahantuojan toimesta kasannut, ovat tulleet liikkeeseen juuri metallikehikossa pahvikontin sisällä. Pyörät ja joitakin pikkuosia irrallaan, joten kokoonpanoa se on sekin... ;D ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 27.02.08 - klo:20:53
http://www.ake.fi/ake/akerecall/DetailPublic.aspx?id=341

Takaisinkutsukampanja SanliSoliferin  vaarallisen virheen korjaamiseksi.

LainaaEtuhaarukka
Yksittäiskappaleissa huomattu, että etuhaarukka ei täytä laatukriteerejä. Tarkistetaan huoltoliikkeessä etukruunuputki/ etuhaarukka ja tarvittaessa vaihdetaan.
Ja tuostahan oli jossain vaiheessa puhetta myös toisessa topicissa:
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=91.0

" Itellä ollu pikkuvikoja tuossa 20 000 ajetussa kinkissä. Kaasuvaijereita, variaattorin hihnoja, rullia, jännitteensäädin ja variaattorin osat pitäny uusia. Niin ja menihän tuosta etuhaarukkakin poikki ihan vasta. Muuten on ollut luja peli ympärivuotisessa käytössä."

Kirjoittanut: Kinkki ja vuosimalli oli 2005

Pitäisiköhän tämä haarukkateema nostaa ihan erilliseksi aiheeksi, jotta turvallisuus ei kärsisi...  :(
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

xtr50

Niin, tuosta etuhaarukka Soliferin ongelma on esiintynyt joillakin 07' Export mallissa :(, mutta mulla onkin Classic ;D
hullulla on halvat huvit!

Baotian

kaupallinen nimi: SOLIFER XTR50-TSTBJ/50 tuota se ongelma koskee

Partanen

Tohon sähköhommaan vielä pikku sinetti. Autovahinkokeskuksessa oli katteista riisuttu XTR50 Solifer, josta pääsin sattumalta sitten niitä johtoja ja liittimiä katselemaan. Aivan samanlaisia oli liittimet kuin mun Baotianissa. Semmoisia läpinäkyviä muovisuojia putkiliittimien päällä, ja samoja valkoisia ryhmäliittimiä.

Otin kuvankin, mutten jaksa sitä mihinkään näytille latailla, kun melkein kaikki kuitenkin ymmärtää, ettei niitä liittimiä (-kään) kannata täällä Suomessa vaihdella. Eikä edes tarvitsisikaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

xtr50

#50
uskostani en luovu, valitettavasti ;) ei rymhäliittimen saman värisyys kerro onko liittimet vaihettu vai ei ::), oon nähny liittimiä yleensä valkoisen värisinä monissa koneissa esim. meijänkin traktorissa. Värillä ei ole väliä vai pitäisikö ne eri värisiksi maalata ;D ja niinkun sanoin aikaisemmassa kommentissa, että tunnen sen verran ne huoltomiehet hyvin että ei ne valehtele.
hullulla on halvat huvit!

Partanen

Kysy sitten niiltä asentajilta, että miksi ne liittimet pitää vaihtaa. Ja että muuttuvatko ne paremmiksi, jos suomalainen ne vaihtaa. Mitä iloa on siitä, että suomalainen vaihtaa täysin toimivat kiinalaisen laittamat liittimet. Mitäs arvelet, kumpi on todennäköisempää? Se, että 18 vuotias mopohuoltomies huijaa 15 vuotiasta mopoilijaa vain huijaamisen ilosta. Vai, että mitään liittimiä, taikka sähköjä ei vaihdella, koska siitä ei olisi mitään hyötyä.

Tästä keskustelusta on pudonnut pohja jo aikaa sitten, mutta käsittämättömien väärinkäsityksien välttämiseksi hyvä täällä on ehdottomia todennäköisyyksiäkin kertoa, ettei Esson baarissa, taikka koulun välitunnilla höpöjä tarvitse kertoa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

xtr50

#52
18 vuotias huoltomies taitaa olla 40-50 vuotias jonka kanssa minä asioin ;D

EDIT: nyt on kaasarista kuristin otettu pois ja kevyemmät rullat 8) kyllä lähtee ;D siis kiihtyy ja vääntää
hullulla on halvat huvit!

funke

#53
Ei näissä kiinan vehkeissä oo juuri ollenkaan jälleenmyynti arvoo. Kokemusta on. Sitten on semmosia vikoja export 07 mallissa et voi ainoo lähtee. Se etuhaarukka kun katkee 50km/h niin voi jopa kuolla. Käsittämätöntä minkälainen VIRHE!? Mäkin ajelin yli 2000km tietämättä siitä että "haarukka" voi olla paska. Tietääkseni kellekkään ei oo käyny mitenkään keltä se on hajonnu? No haarukka uusittu ja uus peli huomenna alla. EI ainakaan Kiinalainen ikinä.

Samppa

#54
Tuosta etuhaarukastahan oli myös takaisinkutsukampanja:
http://www.ake.fi/ake/akerecall/DetailPublic.aspx?id=341

En tiedä miten mopopuolella, muta ainakin autopuolella nämä kutsut lähetetään automaattisesti maahantuojan toimesta kaikille ko. kulkupelin omistajille.

Etuhaarukkaa on käsitelty jonkin verran myös tälläkin foorumilla. Laita vaikka hakuun sana "etuhaarukka", jos haluat lisätietoa. Maininnan takaisinkutsukampanjasta voisin laittaa tuonne skootterini.com -etusivulle, jahka seuraavia päivityksiä sinne kai? viikonloppuna teen.

Jälleenmyyntiarvo on vähän suhteellinen käsite. Jos ostaa uuden Kiinalaisen vaikkapa 800 eurolla ja myy sen vuoden parin päästä 300-400 eurolla, on maksettu hinta kuitenkin melko pieni.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#55
Kaksipyöräisten puolella harvinaisempaa tämä takaisinkutsu, mutta auotopuolella melko yleistä  turvallisuuskriittisiin rakenteisiin nähden. Jarruvikoja, rengasvikoja, hallittavuusongelmia yms. aivan laatumerkeilläkin.

Fillaripuolella on ollut halpatuontiromuja jotka eivät kestä arkikäyttöä, vaan haarukka on vääntynyt alta töyssyssä.

Ajokkia on syytä tarkkailla aina ja tarkistaa mistä jokin poikkeava johtuu. Skoden kotelointi tosin hankaloittaa asiaa paljonkin.

Jälleenmyyntiarvo on mopoissa paljolti sen kunto ja ajomääräkysymys. Mopoa voi kohdella paljonkin enemmän eritavalla kuin autoa, riippuen käyttäjän taidoista ja tahdosta. Minä ostan aina yksilöä. Laaja kokemukseni tosin vaikuttaa asiaan merkittävästi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

funke

Lainaus käyttäjältä: xtr50 - 21.03.08 - klo:10:27
nyt on kaasarista kuristin otettu pois ja kevyemmät rullat 8) kyllä lähtee ;D siis kiihtyy ja vääntää


Mitä kuristuksia on 07 mallissa kaasarissa? Exportissa ei ainakaan oo mitään kureja kaasarissa, eikä myöskään putkessa.

Kippo

Mulla on 06 malli. Onneks ostin sen, enkä 07, koska en tykkää 07 mallin etuvaloista.  Xtr, onks se musta pyöree rinkula kuristin, jonka pois ottamalla kulkee hemmetin lujaa? Viime kesänä halkasin sen, niin nyt kulkee sillei sopivasti 55-60kmh. Oikeesti ikinä en opi näitten osien nimiä :/

xtr50

Solifer Classicissa(Export 06) on kuristin kaasarissa ja pakoputkessa(kuulema) ainakin huollossa sanoivat. Mulla on otettu kaasarista kuristin pois ja laitettu kevyemmät rullat ja kiihtyvyyttä tuli huomattavasti lisää. Siellä kaasarissa on kait joku kumiprikka ::)
hullulla on halvat huvit!

funke

Lainaus käyttäjältä: xtr50 - 28.04.08 - klo:10:17
Solifer Classicissa(Export 06) on kuristin kaasarissa ja pakoputkessa(kuulema) ainakin huollossa sanoivat. Mulla on otettu kaasarista kuristin pois ja laitettu kevyemmät rullat ja kiihtyvyyttä tuli huomattavasti lisää. Siellä kaasarissa on kait joku kumiprikka ::)

Eikös sulla oo 07 model? Ainakin tosta kuvasta saa sen käsityksen. 06 on se kumipusla kaasarissa, sen kun poistaa, niin vähän paremmin liikahtaa.