Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Kisbee

Aloittaja ckolli, 19.04.11 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

Skegge

#45
Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 04.07.16 - klo:15:09
Onko Kisbeessä mitä rajoittimia kuin 50cc sylinteri  ;D esim jotain prikkaa tai vastaavaa kun naapurin "rouva" on kyllästynyt köröttelemään ja kysyi jotta mitenkä saisi hieman lisää vauhtia ja jaksaisi mennä paremmin...

On siellä sähköinen rajoitin. Yhden johdon paikkaa vaihtamalla saa kuulemma vähän lisää kulkupuolta. Motot.net foorumilta tällainen lainaus:

"Variaattorilta tuleva sininen johto irroitetaan liittimesta, joka löytyy läheltä cdi boksia. Sitten se jäljelle jäänyt sinisen johdon tynkä, joka lähtee cdi:ltä, täytyy kytkeä cdi:n mustaan johtoon (tais olla harmaa raita)? Jokatapauksessa siihen mustaan johtoon tulee 12v jännite kun virrat kääntää päälle. Vähän tuulee niin vauhtia saa kuitenkin mittariin pikkusen reilut 60 ja tosiaan parhaimmillaan sen 70."

Linkin kuva ehkä selvittää asiaa http://www.rollertuningpage.de/attachments/f165/55134d1337074692-rs-450-umbauproblem-foto-1.jpg

Skegge

Jaahas, tytöllä taas sama virsi kuin aikaisemminkin: "Skoba ei enää kulje entiseen malliin. Ennen meni kovempaa kuin kaverin Vespa, nyt menee hiljempaa. Ja kaksi päällä hyytyy ylämäkiin paljon enemmän kuin ennen."

Niin että voisi kai sen 4v/6700 km ajetun hihnan vaihtaa niin tulee tuokin harjoiteltua. Ja rullat samaan syssyyn kun eivät kerran paljoa kustanna. Mutta entäs se vastapainejousi takavariin, kannattaako se vaihtaa? Kertokaa te, joilla on enemmän kokemusta näistä variaattorivehkeistä.

Oikea hihna löytynee kohtuullisen helposti koska pituus ja leveys ratkaisevat. Mutta mistä löydän sopivat rullat jos nettikaupoista aikoo tilata? Stormillakin on vaikka mitä välillä 2,7 - 10,0 grammaa mutta kun en mistään löytänyt vielä edes niiden orkkisrullien painotietoja. Mieluusti hommaisi osat valmiiksi ennen kuin alkaa purkuhommiin. https://www.storm-motor.fi/osat/mopot/peugeot/et-2/2017/variator-roller-set-16x13mm/


Entäs se vastapainejousi? Tuossa alla olevassa ohjeessa annettiin nyrkkisääntönä 7% jäykempi jousi vakiopelille.
http://www.motot.net/wiki/Variaattorin_ja_kytkimen_s%C3%A4%C3%A4t%C3%A4minen

Ja sitten vielä suositukset mistä ja minkä merkkisiä ostaa tai välttää ostamasta jos omia kokemuksia on?

Skegge

Hihna + rullat vaihdettu ja variaattorin sisuskaluihin tutustuttu. Lukitustyökalu auttoi etupäässä, mutta takapää oli kinkkisempi. Pari tuntia meni kiroillessa ja ihmetellessä kunnes kaveri  tuli akkukäyttöisen pulttipistoolin kanssa. Sillä aukesi n. sekunnissa. Varin koppa oli sisäpuolelta mustan pölyn ja lian peitossa, ei ole enää. Uutta tiivistettä en ostanut, vanha oli onneksi ehjä. Tosin aika kettumainen oli koppa laittaa takaisin niin että tiiviste pysyy oikealla paikallaan.

Vanhan hihnan iästä ja ajokilsoista ei ollut tietoa mutta ei se mielestäni pahalta vielä näyttänyt. Rullatkin olivat suurinpiirtein pyöreät, mitä nyt vähän ruskettuneet. Uudet rullat ovat 4,7 grammaiset, vanhat olivat keittiövaa'an mukaan 5 g. Ei tullut mitattua huippuja vanhoilla osilla mutta uusilla meni gepsin mukaan tasaisella 46-47 ja pieneen ylämäkeen samat. Kihtyvyydessä ei ainakaan perstuntumalla mitään eroa.

Skegge

Vilkkukytkin oksensi syksyllä sisuskalunsa ulos. Eilen tilasin eBaystä koko setin varemmalle puolelle. Katsotaan koska saapuu.

http://www.ebay.com/itm/Left-Hand-Handlebar-Lights-Indicators-Horn-Switch-Brake-Lever-for-Peugeot-Kisbee-/151972573252?hash=item2362457044:g:4tYAAOSwKtlWsm~F&vxp=mtr

Skegge

#49
Ebayn toimitus saapui perille n. 10 päivässä, odottaa vielä asennusta. Takarengas alkaa olla silestone 8500 km kohdalla. Valikoima ei näytä olevan valtavan suuri 110/70 - 12" rengaskoossa. Jossain pitäisi siis saada vaihdatettua uusi kumi irtovanteelle. Onnistunee varmaan esim. Moposportissa?

Skegge

Nyt on vanha silestone vaihdettu uuteen Micheliniin ja ajokausi korkattu. Pakoputken tiiveys tuotti vähän päänvaivaa ja katteiden sisään putoilevat pakosarjan mutterit ylimääräistä sormijumppaa.  Moposportin tiiviste näytti ihan samanlaiselta kuin vanha tiivistekin mutta jäi vuotamaan vaikka miten yritti. Vanha tiiviste toimi kuten pitikin.

Skegge

Eilen hyytyi tyttären Kisbeen meno vajaan kilometrin ennen kotipihaa tytön ajellessa koulusta kotiin. Skootteri jäi uimahallille parkkiin ja kävin sen illalla hakemassa kotiin. Lähti käyntiin normaalisti, mutta variaattorin kopan sisältä kuului ylimääräistä ääntä. Tänään avasin kopan ja sieltä löytyi irrallaan muovinen siipipyörä ja variaattorin hihna, joka oli aivan päreinä. Vuoden ja kaksi viikkoa ja aika tarkalleen 3300 km kesti Stormilta haettu hihna. Täytynee kokeilla jotain toista merkkiä ja se siipipyöräkin jostain löytää.

Kysymys kuuluukin, että onko hihnan hajoaminen jo noin pienillä kilsoilla normaalia? Vai onko asennuksessa voinut käydä jotain, joka on johtanut ennen aikojaan tapahtuvaan rikkoutumiseen?

Coastside

Minulla oli lyhyin hihnan kesto 55 km. Takavari oli viallinen josta johtuen hihnat eivät kestäneet. Normaali kesto on 8000 - 12000.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skegge

Ok, eli mitä tuohon nyt sanoisi? Jyrkkä ehkä: Hihna viallinen, tai takavari? Tai vain huonoa onnea?

konenikkari

Hihnojen tarjonta on ikävän kirjavaa, lähes joka kauppias ja valmistaja tarjoaa omaansa, joka on lähinnä oikeaa.
kibeehen esim 720x17,5 28 asteista. Oman kokemukseni mukaan 729x17,5 30 asteinen kestää kauimmin.
Jos hihna pohjaa takavarilla jossa vielä vikaa, hihna on hyvin lyhytikäinen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Skegge

#55
No, en tiedä oliko hyvä valinta vai ei, mutta tilasin Sparewheelistä tuollaisen
] https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/8526]

Samasta paikasta löytyi myös se variaattorin siipipyörä. Vanha siipipyörä oli irrallaan kopan sisällä ja ottanut vähän osumaa. Siinä oli myös sulamisjälkiä niissä kohdin, missä tähtiprikka painaa siipipyörää etuvaria vasten.  Varaosamyyjä tuumasi että jos se on irronnut aikaisemmin niin se on kyllä sitten lyhentänyt hihnan ikääkin ihan radikaalisti.