Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tuoreöljyvoitelun poisto Kymcosta

Aloittaja kestosippi, 09.05.16 - klo:20:19

« edellinen - seuraava »

kestosippi

Mulla se öljyletku haarautuu y-haaralla siten että toinen letku menee kaasarin luistin kammion kylkeen ja se toinen haara menee sinne imukaulaan.

Onko ihan OK jos siirryn seosbensan käyttöön ja irrotan vain öljypumpun säätövaijerin. Silloinhan pumppu antaisi öljyä ihan minimaalisen vähän (tyhjäkäyntiseoksen verran vain)

Vai kannattaako antaa sen voitelusysteemin olla toiminnassa sellaisenaan.

A_sentaja

Miksi et poistaisi koko pakettia sieltä. Itse otan pumpun letkuineen päivineen aina pois ja tukin kaasariin menevän reiän.

Toki se pumppu voi siihen paikoilleen jäädä, mutta kannattaa huolehtia ettei käy kuivana, siitä se ei tykkää pitkässä juoksussa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Systeemin palauttaminen on helppoa jos vain sen vaijerin irroittaa. Pumppu saa voitelunsa myös.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Eilen tutustuin kaverin samanlaiseen Kymcoon, jossa myös samalla tavalla toteutettu tuorevoitelu.

Mun mielestä aloittajan esitys pelkän vaijerin poistosta on tässä tapauksessa ihan OK, koska pumppu ei senkään jälkeen pyöri tyhjänä, vaan syöttää sen tyhjäkäynnin minimimäärän ja tuossa Kymcossa tuo vaijeri on suoraan näkyvissä eli ei ihmeemmin tarvitse purkaa. Tietysti tällöinkin tarvitsee aika ajoin tarkistaa, että tuoreöljysäiliössä on edelleen öljyä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 09.05.16 - klo:20:19
Mulla se öljyletku haarautuu y-haaralla siten että toinen letku menee kaasarin luistin kammion kylkeen ja se toinen haara menee sinne imukaulaan.

Onko ihan OK jos siirryn seosbensan käyttöön ja irrotan vain öljypumpun säätövaijerin. Silloinhan pumppu antaisi öljyä ihan minimaalisen vähän (tyhjäkäyntiseoksen verran vain)

Vai kannattaako antaa sen voitelusysteemin olla toiminnassa sellaisenaan.
Vaikka "kaikki" Kymcot onkin aikalailla samanlaisia niin kertoisitko myös mallimerkinnän ettei mennä vaan yleisellätasolla...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 10.05.16 - klo:14:38
Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 09.05.16 - klo:20:19
Mulla se öljyletku haarautuu y-haaralla siten että toinen letku menee kaasarin luistin kammion kylkeen ja se toinen haara menee sinne imukaulaan.

Onko ihan OK jos siirryn seosbensan käyttöön ja irrotan vain öljypumpun säätövaijerin. Silloinhan pumppu antaisi öljyä ihan minimaalisen vähän (tyhjäkäyntiseoksen verran vain)

Vai kannattaako antaa sen voitelusysteemin olla toiminnassa sellaisenaan.
Vaikka "kaikki" Kymcot onkin aikalailla samanlaisia niin kertoisitko myös mallimerkinnän ettei mennä vaan yleisellätasolla...

Tämähän menee kategoriaan "mulla on soliferissa vikaa,mikähän mättää".. Ei kerrota vuosimallia, eikä onko vanha kunnon solikka, vaiko näitä kiinanihmeitä... ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

kestosippi

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 10.05.16 - klo:14:45
Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 10.05.16 - klo:14:38
Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 09.05.16 - klo:20:19
Mulla se öljyletku haarautuu y-haaralla siten että toinen letku menee kaasarin luistin kammion kylkeen ja se toinen haara menee sinne imukaulaan.

Onko ihan OK jos siirryn seosbensan käyttöön ja irrotan vain öljypumpun säätövaijerin. Silloinhan pumppu antaisi öljyä ihan minimaalisen vähän (tyhjäkäyntiseoksen verran vain)

Vai kannattaako antaa sen voitelusysteemin olla toiminnassa sellaisenaan.
Vaikka "kaikki" Kymcot onkin aikalailla samanlaisia niin kertoisitko myös mallimerkinnän ettei mennä vaan yleisellätasolla...

Tämähän menee kategoriaan "mulla on soliferissa vikaa,mikähän mättää".. Ei kerrota vuosimallia, eikä onko vanha kunnon solikka, vaiko näitä kiinanihmeitä... ::)

Tuossahan tuo lukee "allekirjoituksessa" Kymco Super 8 50 2-T KF10AA ja  vuosimalli on 2009


Tosissaan olisi helppo irrottaa pelkkä vaijeri. Ihan näkyvissä.

Samppa

Jos siltä tuntuu, niin pois vaan (tietysti kysymys kuuluu, miksi haluat ylipäätänsä poistaa tuorevoitelun käytöstä).
Jos myöhemmin myyt skootteria, niin kannattaa sitten muistaa myös toimenpiteestä sanoa...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Sillikai

Mulla on juurikin samanlainen skootteri ja hyvin on tuorevoitelu hoitanut hommansa jo 23 tkm. En näe mitään syytä poistaa käytästä.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Sillikai - 29.07.16 - klo:20:50
En näe mitään syytä poistaa käytästä.
Samaa mieltä. Mulla oli muutamia vuosia takaperin vielä Yamaha RD 125 YPVS. Vuosimalli siinä olo 1989, mutta se oli myyty ylivuotisena ja runkonumeron mukaan se oli 1988. Noh, kumminkin.. Kilometrejä siinä oli takana jotain 48 000km. Siis sillä tuorevoitelupumpulla. Se toimi ja itse ajelin sillä tuorevoitelu käytössä sen 10 vuoden aikana mitä sen pärrän nyt omistinkin. Nykyinen omistaja ajaa sillä tänäkin kesänä. Tuorevoitelu toimii edelleen, eikä ole mitään tarvetta vieläkään siirtyä seosvoiteluun kerran toimii. Toisaalta ajatelle, se värkki on rakennettu aikana jolloin vielä japsitkin teki laadulla, ei halvalla, mutta pointti olikin jos jokin kerran toimii, ei se silloin ole rikki ;)

kestosippi

#10
No en minäkään sitä lopulta pois ottanut käytöstä vaikka olenkin sen toimintaa epäillyt.
Puoli prosenttia olen varalta lisännyt 2-T öljyä bensan sekaan kun laskeskelin että vain noin 1,7 % kuluu öljyä bensankulutukseen suhteutettuna sen tuorevoitelun kautta.
Mulla on semmonen 20ml lääkepruutta toimenpidettä varten. Öljysäiliöstä imasen sen 20ml ja pruuttaan tankkiin ennen tankkausta kun arvioin tankkaavani 4 litraa Shellin V-Power Nitro+ bensaa.
Tuon bensan olen huomannut toimivan hyvin Kymcossani.