Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#780
Punk on kuulemma kotoisin punk´alaitumelta.
Karkkilaan sitte viikonloppuna rossikisoja kattoon?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

ko2610

Yksi omaan päähän ja yksi kyytiläisen päähän. :P

geeteeässä

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 22.06.14 - klo:19:14
sip-scootershop.com hieman halvempi kuin easyparts.nl.

Onko noista faco, cuppini, f.a, yms. harkittaviksi? Näkyy löytyvän telinettä, joka asennetaan ilman porauksia, ja siis myös poistettavissa -mutta tukevuus tuolloin kysymysmerkki, ja tietenkin myös yleinen laatu kromauksien ja sen räminänkin osalta ;-)

Ostin GTS300:an Facon etutelineen SIPiltä, joka ei tarvitse porauksia vaan kiinnittyy kiristettävillä ja toisiinsa liittyvillä "kourilla" (kehno kuvaus...). Laatu on ihan ok ja ei rämise. Ainoa ongelma on, että jos siinä aikoo kuljetella jotain suurempaa kuin 15 cm halkaisijaltaan oleva esim. putkikassi, niin etuvalo peittyy. Mikäli ei käytä jousen jäykistämää lisätasoa, tilanne on hieman parempi. Koin tämän karvaasti, kun ostin oheisen kassin http://www.sip-scootershop.com/en/products/bagcase+sip+classic+large+_sbrh1bla . Vaikka tuotteen kuvauksessa mainittiin sen sopivan myös etutelineelle, ei SIP suostunut maksamaan palautuspostikuluja. Pienen tavaran kuljettamiseen mainio teline.
Vespat -73 Primavera ja 300 GTS Super -10, punaisia tottakai

Antti R

Käytin GTS:n 15 000 km huollossa. Koeajolla olivat huomanneet etupäästä jotain outoa, eli iskari hajonnut. Onko muilla hajonnut etuiskunvaimentajia? Uutta ei löytynyt Suomesta, meni tilaukseen. Nyt ajellaan pari viikkoa ilman vaimenninta >:(    Off topikkina kysyn oskuk:lta mistäpäin löytyy "illalla sillalla" silta jolla kuvasit skootterisi?
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

Partanen

Hyvä että huomasivat rikkinäisen iskarin. Kertoivatko millä tavalla on rikki? Entä miten voi ajaa ilman vaimenninta?

Mulla väsähti etujousi ihmeen nopeasti tästä 2013 keväällä valmistuneesta yksilöstä, malli Super. Muistaakseni 2000-3000km matkalla. Ei vaan pitänyt keulaa sopivan ylhäällä, ja jousi pohjasi mun mielestä turhan usein. Mun mielestä edellisessä Super Sportissa on ainakin ulkoisesti samanlainen jousi ja iskari, mutta en huomannut sen jousen kuoleentuvan. En kyllä älynnyt käydä huollosta kyselemässä, josko olisivat mullekin uutta tilailleet.

Tähän Superiin hankin sitten Malossin iskari-/jousipaketin eteen, vai voisiko sitä nimittää jopa joustintueksi, kuten autoissakin on. Uutena jousi oli Malossissa hiukan liian pitkä, eikä korkeudensäädöllä saanut säädettyä riittävästi ulosjoustoa. Nyt kun jousi on hiukan painunut, niin on jo aika hyvä. Halvaksi ei pääse kehumaan silti, mutta silloin tuntui että pakko saada.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Kone

Eikö sitä ajossa huomaa, että etupää vispaa tai jotain, kun iskari hajoaa? huomaa jo, jos ilmanpaineet ei normaalit.

Antti R

Iskari on tehoton. Tällä ajokaudella olen ehtinyt ajaa vain hyvin vähän skootterilla ja silloinkin pelkkää hidasta kaupunkiajoa. Seiskööt tallissa pari viikkoa, ajelen Pappiksella sen aikaa.
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

ko2610

Hyvin olet tien päällä viihtynyt, mutta ajamista varten kai sen Vespan hankitkin. :)

Partanen

Sitähän mä olen ihmetellyt, kun aikuiset ukot eivät pidä hanskoja ajon aikana. Onko heille hanskat tosiaan pelkästään suoja viimaa vastaan?

Mä pidän hanskoja aina kun ajan. Jopa ajotakki saattaa helteillä jäädä pois, jos matka on lyhyt, mutta hanskat ei.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pugt200

Juu ilman hanskoja en minäkään aja. Poika kaatoi moponsa kävelyvauhdissa pihalla ja kämmen täynnä pikkukiviä. Onneksi Jorvin ensiapuun on lyhyt matka.

Wanhapappa

Tänäänkin ajelin hanskat käsissä, lämmintä 29... Turvallisuuskysymys... Hanskat on ja pysyy.

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 10.08.14 - klo:23:00
Autoon vaihdan heti kun alkaa turvallisuus arveluttaa. Ei näillä aja kuin hullut.

Vaikkei turvallisuus olekkaan sitä luokkaa kakspyöräisillä, kuin autoilla, kannattaa ottaa se vähäinenkin turva käyttöön, mitä tarjolla on. Kaikkein paras turva on oma varovaisuus, sitten muut, kuten hyvä kypärä, hanskat ja kunnon ajoasu, ajojalkineita unohtamatta.

Hulluudesta en tiedä, paitsi hullut kaaharit, se vasta vaarallista onkin. Noi isot pyörät on suoranaisia ohjuksia.... Sellainen väärissä käsissä on itsemurhavehje.

Wanhapappa

#792
Lainaus käyttäjältä: oskuk - 11.08.14 - klo:00:17
Jos pitäisi maitokauppaan pukea 20 min, kuten noilla mustan nahkan jengillä, niin autolla on turvallisuuden lisäksi helpompaa, nopeampaa ja halvempaa...ja hauskempaa. Ites en ajele masokistina, vaan siksi että olisi mukavaa. Se, paraneeko turvallisuus sen kolme promillea -vai kaksi, jätän sen juttelun muille ja ajan tyytyväisenä autolla.
Kaverini on näitä turvalisuustyppejä, vasta kolmas Vespa romuna, eikä tällä kertaa ollut edes tajuton eikä yhtään luita poikki. Varmaan hanskoista ja kokokypärästä johtui taas. Ainakaan ei oltu ylimitattu turvallisuutta varusteista!

Ruokakauppaan menen minäkin autolla. Asun landella ja kauppamatkojen pituuden vuoksi ostan ruokaa kerralla aina useita kassillisia, ei niitä skodella tuoda.

Paras turvallisuusteko on edelleenkin se varovaisuus, eikä ole pahitteeksi lisätä turvallisuutta kunnollisilla ajovarusteilla. Ajoin nuorenä sällinä kuuskytluvulla paljon prätkällä , silloin ei turvallisuudesta juurikaan puhuttu, ei käytetty edes kypärää?? Yksi törmäys linja-auton kanssa ilman kypärää muutti omia käsityksiäni turvallisuudesta. Toisekseen, täällä landella on paljon rupisia hiekkateitä ja kaatumisriski on ihan eri luokkaa, kuin kaupungissa asvalttiteillä ajetaessa. Kaatuminen pienessäkin nopeudessa (jota ei vielä ole tapahtunut) hiekkatiellä tekee iholle rumaa jälkeä. Kyllä varusteet ainakin mun kohdalla nostaa turvallisuutta enemmän kuin kolme promillea.

Jokainenhan saa ajatella asioista omalla tavallaan ja kantaa itse vahingon hedelmät. Vahingot haittaa muitakin kohonneina vakuutusmaksuina.

Omat ajeluni ovat etupäässä huvia ja pukeudun yleensä asianmukaisesti näille reissuille. Shortseissa en aja muutamaa metriä enempää, tarkoittaa, että ajan pyörän talliin pihalta...:)

Partanen

Niitä on semmoisiakin ajohanskoja, joissa ei käsi hikoa. Jos se hikoilu on syynä olla pitämättä hanskoja. On myös ajotakkeja, joissa ilma vaihtuu riittävästi myös helteillä. Eikä nahkakaan ole se kuumin vaihtoehto, mutta satasen hintaiset sateenpitävät takit ne ne hiostaa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 11.08.14 - klo:10:41
Niitä on semmoisiakin ajohanskoja, joissa ei käsi hikoa. Jos se hikoilu on syynä olla pitämättä hanskoja. On myös ajotakkeja, joissa ilma vaihtuu riittävästi myös helteillä. Eikä nahkakaan ole se kuumin vaihtoehto, mutta satasen hintaiset sateenpitävät takit ne ne hiostaa.

Omat ajohanskani maksoivat lähes satasen, ei hiosta juurikaan. Ajopuvussani on vetskarilla irroitettavat vuorit, näin kesällä tarpeen. Vettä ei päästä läpi lainkaan, nahkaa vain persauksissa. Hartia, kyynärpää ja polvisuojat tietty on. Jalkineet tukevat hyvin nilkkaa taittumasta. Kypärä avattava umpikypärä, leuka suojattuna. Joku sanoi aiemmin, ettei leukasuojasta ole mitään hyötyä jos mällää?? Katselkaapa noita ratapyöräilijöitä, kuinka ne kaatuu pahan näköisesti. Kuinkahan kävis ilman varusteita? :-[