Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Polttoaineen kulutus

Aloittaja harriveikko, 18.07.14 - klo:19:06

« edellinen - seuraava »

harriveikko

Mulla on tommonen Capri 98 vuodelta -67.Tänään ajoin tasan kymmenen kilsaa ja meni tasan puolitoista litraa bensaa.Sehän tekee 15l/100km,eli minusta aika kohtuuttomasti.Mä bensamersullakin taidan ajaa pienemmällä ja ajankin.Elikkä taitaa olla suuttimen löytäminen kiven alla,mutta neulaa vois varmaan laskee.En vielä ole edes vilkaissut,mutta ehkä aamusella.Kaasari ei kuse,eli kaikki palaa ja sitä minusta palaa moninkertainen määrä,mitä pitäis palaa.Kyl tommosen pitäis siinä neljän litran pintaa se satanen mennä.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

Partanen

#1
Ei ehkä kannata kaasutinta lähteä ensimmäiseksi säätelemään.

Tulee mieleen rengaspaineet ja pyöränlaakereiden kunto. Muuten huollot on varmaan tehty, eli sytytystulppa ja mahdollinen ilmansuodatin kunnossa jne.?

On kyllä muutenkin aika lyhyt mittalenkki, että ihan 10 kilsan perusteella en ehkä tekisi mitään. Ajella tankki tyhjäksi ja uudella bensalla sitten uudelleen kokeilua.

Muokkauksen syynä se, että ymmärsin kirjoitetun väärin. Pahoitteluni.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

latromster

Bensavuotokin voi vaikuttaa tai ryyppy.

harriveikko

Älkääs pojat viittikö,mä oon sentään ropannu pidemmänaikaa,kun teillä edes on ikää.Mä oon jo kuuskytluvulla mopoja rassannu.Eli kyl mä tiedän.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

Partanen

Olisko pitänyt rassata vielä vähän enemmän, että ei alkaisi kulutusta mittaamaan 10km ajolenkin perusteella?  ;D

Olen huomannut, että jotkut pystyvät rassaamaan yllättävän paljon ymmärtämättä mitä oikeastaan edes tekevät. Eli näissäkään asioissa määrä ei aina korvaa laatua.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

PappaSkootteri

ja päteminen varsinkaan... enkä nyt puhu harriveikosta...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Partanen

Jos ei kestä sitä että kirjoituksiinsa tulee kommentteja, niin kannattaa perustaa oma blogi, jossa ei ole vieraskirjaa.

Pojittelu ja uhoaminen ylittää mun kohdalla sen tietyn rajan, jonka jälkeen en voi vastata kirjoituksistani.  :D
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

harriveikko

Kyllä se kannatti kaasaria vähän ropeltaa.Säädin karvanverran seosruuvia ja pykälän laskin neulaa,sit parikymmentä kilsaa lenkkiä,enää kulutus oli noin litran verran.Eli nyt se alkaa olla kohtuullista kulutusta.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

Partanen

Jep. Eikö seosruuvi vaikuta vain tyhjäkäynnille, ja neula osakaasulle? Vai onko kyse niin eksoottisesta kaasuttimesta, että seosruuvilla voi säätää koko kierrosalueen seosta?

Edelleen erittäin epätarkka mittaustapa ajella noin lyhyitä lenkkejä, ja niiden perusteella laskea kulutusta. Mutta pääasiahan on, että omistaja on onnellinen tuloksiin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Nno, jos ajaa kymmenen kilsaa ja meni tasan puolitoista litraa bensaa, niin kyllä siitä voi päätellä, ettei pääse sataa kilsaa kahdella litralla ;-)

Partanen

Se nyt vaan ei pysyisi edes käynnissä sellaisella seoksella, jolla veisi 15 litraa sataselle.

Tankatessa tulee herkästi puolen litran heitto jo siitä miten täyteen tankin laittaa. Mahdollisesti tankki ei ollut yhtä täynnä ajoon lähdettäessä, mitä se täytettiin 10km ajon jälkeen. Ellei sitten kulutusta mitattaessa käytetty erillistä tankkia, jonka sisältö on helposti mitattavissa ennen ajoa, ja ajon jälkeen. Käytettiinkö? Vai miten se 1.5 litraa todettiin poltetuksi 10 km matkalla?

Tulee mieleen se, kun kaveri joskus junnuna mittasi Corollansa kulutusta. Tankkasi "täyteen", ajoi lämpimällä koneella 100km, ja tankkasi "täyteen". Tulos miellytti omistajaa, mutta ei sillä tietenkään ole mitään tekemistä todellisen kulutuksen kanssa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003