Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia sr50 Factory vakiona, kulkee tosi pienellä bensamäärällä.

Aloittaja Eki, 08.08.15 - klo:23:43

« edellinen - seuraava »

Eki

Hyvinkää-Myyrmäki-Hyvinkää väli 1.68L, aiemmat ajopelit veivät noin 3.5L, matkaa kertyy hiukan yli 100km edestakas. (Tiedän tarkan lukeman kun lähtiessä täytin tankin piripintaan ja tullessa samalla huoltoasemalla taas piripintaan, veti vain tuon 1.68L ja liki koko ajan kaasu täysillä (45-47kmh, oikea todellinen nopeus, mittari näyttää noin 3kmh liikaa)! Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pera8x

suora suihku on pihi. sillon joskus, kun tein sitä remonttia vastaavaan mopediin, niin annoin oman kiinanskootterin lainaan siksi aikaa. se sanoi samaa, että kylläpäs tämä 4 tahtinen kuluttaa polttoainetta. oli kerennyt tottuun noin pieniruokaseen.

Eki

Onhan muuten kovia skoottereita kulkemaan, kun ostin käytettynä, oli mittariin jäänyt MAX 148kmh, no nollasin ja kokeilin ilman rikkaa: 89kmh tasaisella, muttei pätkääkään yli. Vakio rikalla näyttää 50-51kmh ja näyttämä on 3km liikaa joten oikea nopeus olisi noin 47kmh, tilasin 4.5mm ja 4mm:n rikat, tuolla 4mm:n rikalla olisi juuri sopivasti noin 63-64kmh eikä yhtään yli, siis todellista nopeutta, vakionakin tuntuu vallan mainiolta varsinkin kaupungissa, puhtia ja kiihtyvyyttä löytyy niin paljon ettei uskalla tiettyjä mutkia edes asfaltilla vetää hana kaakossa. Toivottavasti tästä on ajokkia koko käytetyn rahan edestä, paras kaikista edellisistä 10:stä skootterista, mutta eikös tämän hinta uutena ole liki 3000 euroa? Tuon ruiskun saa ohjelmoitua kisa asetuksiin (näillä vakioilla kisaillaan jossakin ja ruiskun säätöjä saa ohjelmoida). Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pugt200

Jos minun moponi olisi prikattomana kulkenut 89 km/h, olisi homma ollut sillä taputeltu.  ;D ;D ;D

Eki

Kyllähän miekin niin mielelläni pitäisin sen täysin prikattomana, toki ajelisin nopeusrajoitusten mukaan mutta olisi nopeampaa reissata pitempiä matkoja ja tuossakin nopeudessa ajettavuus oli huippuluokkaa. Mutta sehän näissä on kun lasketaan 65 ja siitä ylimenevältä kevariksi, vakuutukset, sakot ym sanktiot ovat varmaan sitä luokkaa ettei kannata riskeerata. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pera8x

jos nopeusrajotuksia noudattaa ja kortti riittää isompaankin mopoon, niin ei kait siinä muuta tule, kun veroja. ehkä joku "lain noudattamatta jättämis" sakkokin.

itse ainakin ajelen tolla kiinan skootterillani läppä tiskissä kunhan vaan rajotus on sopiva ja jos latu on auki. verot tollaseen meikäläisen halppis mopediin on kuitenkin aika vähän ja kortti piisaa isompaankin mopoon. ehkä sen sitten näkee, mitä siitä tulee, kun ekan kerran napsahtaa kohdalle.. :D oletus on, että paljon vähemmän, kun auton ratissa ylinopeudesta. nimimerkillä: viimeks tuli melkein puolitoista tonnia ja 4kk ajokieltoa pelkästä ylinopeudesta..

Eki

Sepä se, ei ole ikinä tullut suoritettua minkään valtakunnan ajokorttia, mopoonkaan ei tietysti tarvi kun olen syntynyt todella paljon ennen 1985 vuotta ... :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Nyt kun on ollut loistokelit jauhaa skodella, tein mm Tampereen reissun ja hienoa kun helteelläkään ei mitään kuumaleikkaamis oireita, öljyä tosin syö enemmän kuin esim Tgb Bullet, muttei sitä tarvitse varmuudeksi enää lisätä tuorevoitelun lisäksi tankiin. Vetoa löytyy todella huikeasti verrattuna mihin vaan niistä edellisistä kymmenestä skodesta, lähtee vetämään todella äkäisesti vielä 50kmh:n vauhdista ja rajoitettu siten rikalla, ettei ylitä missään tilanteessa 65kmh, mikä on se Traffin raja moottoripyöräksi luokitelulle. Menisi nyt uudella leveämmällä hihnalla ilman rikkaa tasaisella oikeaa nopeutta tasan 90kmh, mittarin heittämä vain +2kmh. Eki :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Nyt kiinnostaisi samanlaisen ajoneuvon vinkit, kun kokonaiskilometrimäärän edessä palaa työkalun kuva mittarissa, elikä lenkkiavaimen, tarkoittaa että huoltokilometrimäärät on saavutettu, mutta kun skode on huollettu pääpiirteittäin itse, niin ei kai se sen kuvakkeen takia jätä tielle ja saako sen kuvakkeen muut pois kuin huoltoliike? Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

Se on vain muistivalo. Nollaus:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?224945-SR-50-Service-light

Lainaa
hold the yellow button one the lefthand side handlebar when the key is on OFF possiton, keep holding the button and turn the key to ON, keep holding until the spanner goes. about 8 seconds.

Paina keltaista nappia vasemman käden puolella kun avain on off asennossa, pidä nappi pohjassa käännä virta päälle, pidä pohjassa kunnes jakoavaimen kuva poistuu, noin 8 sekuntia.

Paljonko ajettu/kuinka vanha? oliko kallis? Jännä kuulla talvikokemuksia.

Eki

#10
Kiitoksia Kani, tähän mennessä huikea skode siinä mielessä että kulkisi aivan mielettömästi ilman sen kummempia, kunhan rikan ottaa pois, menee yli 90kmh, mittariin oli jäänyt kun ostin (max 148kmh), elikä joku oli kokeillut kisasäädöillä mitkä tehdään huoltoliikkeessä tuolle ruiskupuolelle jollain ohjelmointilaitteella. Mittari näyttää tasan 2kmh liikaa, elikä uusilla renkailla aikalailla oikein, nythän renkaat ovat kuluneet, mutta vielä ajokuntoiset. Toki itse rikalla rajoitettu max 65kmh todellista nopeutta. En tiedä arvaako talvella edes ajaa, sutii nytkin helposti lähtiessä hiekkatiellä. Ajettu 14.000km, vuosimalli 2007, kaikki aiemmat huollot mäntää myöten (uusittu) tehty huoltoliikkeessä, monen monet huoltopaperit tulivat kaupan mukana, maksoin 800 euroa ja ajanut jo pitkiä reissuja yhteen putkeen. ... :) Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Ei auttanut huomio sympoolin poistoon tuo keltainen nappi sekä virrat päälle ja napin pohjassa pito pitkäänkin ... ???
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pekpel

Olikin kaasarimallin ohje, etitääs hetkinen jospa löytyis--
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pekpel

Onpas taas jotain..
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?157782-Re-Set-Service-Light-Aprilla-Sr50-Factory
Tuolta tuo viimeinen postaus lainattuna...

"Go into the menu, and use 45256 to get into the "diagnostics" sub-menu. There is a "reset" option that will turn off the wrench. Just make sure you do the maintenance yourself, or take it to someone to do the maintenance that the wrench is there to remind you about. "

Ja sama suunnilleen oikein suomennettuna, parempi odottaa jonkun muunkin kuittausta että käänsin oikein ..  ::)

Mene menu valikkoon, käytä 45256 koodia päästäksesti diagnostiikka alavalikkoon. Siellä on reset vaihtoehto joka sammuttaa jakoavaimen kuvan.
Pidä huoli että teet huollon itse, tai pyydät jotakuta muuta tekemään sen huollon josta jakoavain muistuttaa..

Itellä ei ole aavistustakaan miten tuollainen koodi sinne mopoon syötetään yms. Kaivoimpa vain tiedon esiin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

Kiitos, kyllä tuossa paksussa opuksessa on ohjeet numeroittenkin laittamiseen, mm 5 numeroinen koodi, mikä estää koneen käynnistyksen, mikäli ei tiedä koodia mutta en ole perehtynyt siihenkään. Täytyy opetella se resetointijuttu ... tänään laittelin vakiorikan skodeen, nyt menee vain lain sallimaa nopeutta, ei viitsi ottaa mahdollisia kaksinkertaisia sakkoja, jos sattuvat polliisit pysäyttämään? Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.