Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kierrokset palautuvat hitaasti ja lopuksi sammuu.

Aloittaja Eetuboi, 30.08.15 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

Eetuboi

Elikkäs mikä oisi vikana kun löysää kaasun ajossa nii kierrokset palautuvat hitaasti ja jäävät jumiin vähäksi aikaan yhteen ja samaan tiettyyn kohtaan. Ja kun skootterin antaa rullata loppuun niin sammuu? Jos pitää tyhjäkäynnillä niin pysyy noin 20 sekunttia ja sammuu. Kaasarina gurtner 12mm ja säädöt pitäisi olla kohillaan, koska vika ilmeni yhtekkiä. Samana päivänä olin ajellut metässä :/ Vikaa olen sen verran koittanut korjata että koitin etsiä tyhjäkäyntisuutinta jos se olisi tukossa mutta koko suutinta ei löytynyt. Ainut mitä uutta tein sinä päivänä kun vika ilmeni oli että tankkasin Vpoweria :D
Yamaha Aerox 09
Stage6 pro replica tehari
Suutin 80
Variaattorin säädöt: Stage6 medium VP, 3.25 rullat (todella kuluneet), motorforce siniset kytkinjouset, prikka kiinni
Vakio ilmanputsari ja loputkin osat vakiota paitsi yllämainitut

Sillikai

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2641.0

Lueppa tuo ensin ja täydennä kysymystä. Sitten saatat saada asiallisia vastauksiakin.

A_sentaja

#2
 Kysyjälle,, lueppas nuo vinkit läpitte ensiksi..:)  Edittinä, mallikohtaiset kysymykset vain omalle osiolle, niin ei tarvitse joka säikeestä lukea samaa kysymystä.. Vastauskin luultavasti nopeutuu ja helpottuu tällä tavoin..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eetuboi

Jos vielä puuttuu jotain tietoja niin sanokaa :) Itsellä tuli mieleen imuvuoto, mutta mielummin ensin varmistan asian ennenkuin alan toimenpiteisiin.

openflow

Katso onko imukaula ehjä, ja ei vuoda. Ilmavuotoa lähtisin tutkimaan ensimmäiseksi.

arla_m6

Imuvuatoo sannoo täällä kans. Poitsun "svobodassa" oli imukaulalta lähtevä letku irti poikki kuin Heikkilän kukon jalka ja käyttäytyi juuri noin.


A_sentaja

Imuvuotoa täällä jo ehdotellaankin, eli otat kaasarin ja imukaulan syyniin. Puhdistus ei ole pahitteeksi ja huolellisesti palikat takaisin. Kaasari perussäätöihin,, ilmaruuvi kierroksen ja puoli auki,tyhjäkäyntiä säädät niin korvakuulolta,jos ei ole runtukelloa. Mutta kuitenkin niin, että kone käy nätisti jalalla ollessaan. Minkä kokoinen pääsuutin oli alkujaan,ennen teharia, vai vaihdoitko sitä ensinkään isommaksi...+ 10% on nyrkkisääntö teharin kanssa kikkaillessa noin niinkuin suuntaa-antavana.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eetuboi

Joo pitääpä kattoa tuo imuvuoto :) Ja tehari oli entisen omistajan toimesta laitettu ja suutin vaihdettu (vakiona muistaakseni 62) ja hyvin toiminut sillä suuttimella kunnes yhtekkiä alkoi oireilemaan. Varmaan tilaan kokonaan uuden imukaulan ku eihä nuo paljoa maksa, Scooterattackilta 13€

Eetuboi

Ja vielä yksi kysymys teille ammattilaisille, että onko siitä haittaa jos joudun ajelemaan imuvuodon kanssa pari päivää ennenkö saan korjattua?

Coastside

Se tietenkin laihentaa seosta ja siitä voi tulla ylikuumenemista. Parempi laittaa se kuntoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eetuboi

Auttakaa! Vaihoin imukaulan ehyeen ja ei auttanut? Tuli mieleen että tyhjäkäynti suutin tukossa koska ei käy lämpimällä koneella tyhjäkäyntia mutta sähköryyppy päällä käy? :/

Matteuss

Puhdista kaasari _huolellisesti_ kaikki reiät ja kammiot vaikka paineilmalla. Ilmota sitten, että auttaako. Onko ilmanputsari varmasti kiinni kunnolla? Voi myös siitä välistä imeä ilmaa. Toinen mahdollisuus olisi, että ottaa ilmaa luistin välistä  ::)

Eetuboi

Ei ota ilmaa mistään välistä. Mitä kokeelen seuraavaksi? Kaasarin puhdistus uudelleen? Huom. Kylmällä koneella kierrokset palautuu normaalisti.

Eetuboi

Jos joku miettii vielä tätä niin vika oli läpissä. Ostin uudet läpät ja käy ja kukkuu normaalisti :)