Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

JaskaPappa

Otin kaasarin irti ja pöydälle. Oli niin puhdas ja roskia en löytänyt. Suutin oli puhdas. Kalvo ja neula kunnossa.

Tutkiskelin sitä kohon neulaa ja kunnossa oli ja liikettä ei mikään estelly.
Rupee mietityttään toi uusi bensahana... Pitää kokeilla vanhalla kun vesisade helliittää. Sateella en aja edes koeajoja...

JaskaPappa

Voi kele tota Soliferia otin sitten sen tulpankin tarkasteluun. Oli ihan musta ja paksussa noessa.
Putsasin tulpan ja pisti paikalleen ja ajoin pätkän. Sitten tulppa irti ja taas musta nokinen ja märkä öljystä.
Eli onko nyt sitten männän öljyrengas menny? Taitaa täytyä pistää virijavarasta uus pytty ja mäntä tilaukseen...

-Zone-

Venttiilinohjurin kumikin saattaa pullahtaa pois paikaltaan, jonka jälkeen se liiskautuu hajalle. Tämmöseenkin tapaukseen olen kerran törmännyt. Liekko ollut huonosti yms. Se voi uittaa sitä öljyä pyttyyn yllättävänkin paljon.

JaskaPappa

Ok, pistin jo uuden syliterin ja männän tilaukseen.
Tässä näyttää ny olevan sadepäiviä, niin on aikaa ottaa kansi ja sylinteri irti.
Katotaan mitä löytyy. Kai noita ohjurin kumeja saa kans varaosina?

-Zone-

Viristä ja varasta oon niitä itse tilannut. Kyllä niitä oon erikseenkin saanut kun ole pistänyt tilauksen yhteydessä että tartten, vaikka niitä ei taas erikseen sivuilla olekaan. Välillä on ollut ihan erikseenkin. 69mm venasatsissa näkyy olevan kanssa mukana http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=405

Kone

Carburettor Cleaner. Kaasuttimenpuhdistusaine. Puhdistaa kaasuttimet ja polttoainejärjestelmät ilman purkamista. Liuottaa sitkeän ja kovettuneen lian.
Poistaa karstan sekä lakkakovettumat. Onko kellään tuosta kokemuksia, tai vastaavanlaisista aineista. Eli tekeekö mitään?

-Zone-

Kyllä ne tuntuisi ihan toimivan, mutta jos esim kohokammiossa on ruostesakkaa, sille se ei tee mitään ja ne saattaa joskus tukkia suuttimen. Joskus käytin autossa, mutta olen nykyään mopossa vaan purkanu kaasarin ja putsannu.

jwalk

Bilteman ultraäänipäristin on toistaiseksi täyttänyt tarpeeni noissa hommissa.

helkama sc-r

Toistaiseksi on riittänyt kun katsoo ettei suuttimet ole tukossa ja poistaa paperilla kohokammion pohjalta sakat ja roskat ilman mitään puhdistusaineita.

JaskaPappa

Joo eli kaasariketjuun palataan. Ryypystä tällä kertaa. Epäilys on että uuden kaasarin ryyppyyn on tullut vika.
Mittasin liitimeltä koneen käydessä kokonaista 2V DC eikös se pitäisi olla 12V?
Kyseessä siis edelleen Solifer XTR.


jwalk

Lainaus käyttäjältä: JaskaPappa - 20.06.15 - klo:21:02
Joo eli kaasariketjuun palataan. Ryypystä tällä kertaa. Epäilys on että uuden kaasarin ryyppyyn on tullut vika.
Mittasin liitimeltä koneen käydessä kokonaista 2V DC eikös se pitäisi olla 12V?
Kyseessä siis edelleen Solifer XTR.
Mitäs näyttä AC alueella? En oo ihan perillä xtr:n sähköistä, mutta mun Solifer SFR antaa ryypylle AC:ta

JaskaPappa

No ilmankos. Mittaan huomenna AC:n mitä pitäisi tulla lukemaksi ja onko se vakio vai muuttuuko?

jwalk

Mie muutes tein sillee,että katkasin ryypyn johdot ja laitoin abikon pyöröliittimet väliin. Helppo ottaa tarvittaessa koko kaasaripaketti irti, ilman penkin irrotusta.
Myös tuommosessa ryypyn vianetinnässä kätevä, pääsee helposti mittailemaan, tai kytkemään suoraan akkuun jos epäilee virransyöttövajetta...
Nii, tietääkseni aika useissa kiinanmopoissa tulee ryypylle virta samasta, kuin ajovalon syöttö

JaskaPappa

No niin vika selvis ja korjattu. Eli kun Soliferi sammuili ja röpötti eikä tahtonu kiertää sekä tulppa oli nokinen.
Viimeineisen sammumisen jälkeen lähti vartin päästä käyntiin. Syyksi lopulta paljastui CDI poxi.
Hain uuden Motorpowerista ja taas Soliferi kehrää, tuli kansikin purettua ja venttiilit hiottua yms..

Nuukailija

Mitenkäs nuo emulsioputket?

Mulla on kaksi erilaista, toisessa on muistaakseni 5kpl tosi pieniä reikiä ja toisessa 3kpl isoja reikiä alaosassa.

Käsittääkseni tuo 3 reikäinen olisi laihempi pienellä kaasulla ja tuo 5 reikäinen taas sekoittaisi paremmin ilmaa?

Pienellä kaasullahan mulla on on ollut ongelmia röpöttämisen kanssa, kun menee niin törkeän rikkaalle, tuli nyt sitten mieleen, että saattoi aikoinaan vaihtua putket kahden kaasarin kanssa keskenään, pitää testailla nyt tuolla kolmireikäisellä, jos toimisi paremmin.

Noita reikiä lisäämällä ja juotostinalla umpeen pistämällä, voisi periaatteessa rikastaa / laihentaa seosta eri neulan korkeudella, jos nyt oikein olen ymmärtänyt.

Tavallaan se tekee jonkinlaisen käyrän, curve on termi jota näkyy olevan ulkomaisilla sivuilla käytössä tuon yhteydessä. Täyskaasulla esim. 13:1 seos ja osakaasulla 14.7:1 tai miten paljon laihemmalle nyt voi viedä, osakaasullahan seos saa olla laihalla ilman isoa riskiä nakutuksesta.

Jos nyt edes pääsisi eroon tuosta, että tulpan väri on pikimustasta vitivalkoiseen riippuen kuormituksesta...