Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Fude

Aloittaja Tiina89, 15.06.07 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

jalat

Kiitos taas vinkeistä. Täytyy iltasella taas säätää kun pääsee kotia.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

Uimurikammiossa oleva vesikin voi aiheuttaa kakattelua kun tarvitaan vahvempaa seosta, mutta se aiheuttaisi kakattelua myös lämpimänä.
Voisikohan tuo kaasarin kalvo olla herkkä kylmälle jäkistymällä ja se vastaisi hittaammin kaasunkäyttöön?
Seokset kannattaa säätää lämpimälle moottorille, koska se on tehon ja kulutuksen kannalta parempi.

Olikohan TM:tä sittenkin hyvä veto ostaa se Zonerin kaasari? Ongelmat tuntuvat usein mainitun Fuden kohdalla. Jopa letkujen laatu ja niiden oikea sijoittelu on hakusessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kinkster

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 21.04.08 - klo:10:39
Itse kokeilisin nostaa aluksi neulaa yhden pykälän (-> sokkaa alaspäin) jos tekee tuota, että käännettäessä kaasua aluksi uuvahtaa, jonka jälkeen lähtee vasta vetämään.

Mulla tekee juuri tuota uuvahtamista kun lähtee paikaltaan. Nyt on neulan prikka toiseksi alimmaisessa. Keskimmäisessä teki samaa ja mielestäni vehje toimii paremmin kun se on tuossa toiseksi alimmaisessa. Kaikista alimmaisessa ollessaan vehje sammuilee valoihin.

Isompaa suutinta ajattelin koittaa. 88 tai 90 kokoista. Nykyinen on kai 85 mutta varmaksi en osaa sanoa koska ei siinä lukenut mitään enkä omaa välineitä noin pienien kolojen mittaamiseen. Yli 0.7mm se ainakin on koska lyijykynän terä meni sujahtaen läpi...

Kinkster

Yleisesti ottaen minullakin tekee juuri jossain +2 keleissä sitä että vähän käynti tökkii mutta eteenpäin pääse silti hyvin. Sade keleillä tai isoissa miinus asteissa ei ko. ongelmaa ole. Tuntui olevan vain tuossa +0-keleillä.

Partanen

Kaikki kaasuttimen säädöt pitäisi tehdä aina lämpimällä koneella. Kylmänä käyntiä varten on sitten rikastuspiiri, johon ei varsinaisesti ole säätöä. Ryyppymötikän kiinnikkeen alle voi laittaa pienet prikat, jolloin ryyppy pysyy päällä vähän pidempään.

Semmoiset heti kaasun väännön jälkeiset kakomiset mulla loppui siihen, kun otin kiihdytyspumpun pois toiminnasta, ja laitoin pääsuuttimen kokoa 86. Kiihdytyspumppu ainakin minulla rikasti seosta liiaksi. Tämän enempää en jaksa tästä aiheesta toistaa, sillä on olemassa myös pysyvä aihe kaasuttimesta. Sinne on kerätty tietoa kaasuttimen oikuista ja toiminnasta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

jalat

#80
Sampan vinkin mukaan pistin neulaa ylöspäin (sokkaa alaspäin). Fudeni neulassa oli 3 uraa ja sokka oli keskimmäisessä. Pistin sen alimpaan. Samalla ruuvasin kannen messinkitapin niin ylös kuin saa. Tämän jälkeen vielä säädin hieman seosruuvia ja tyhjäkäyntiä.

JA WOE POJJAAT NYT MENNÄÄN  ;D ;D ;D Siis suoraan sanoen voe hemmetin hemmetti :D

Vehje muuttui ihan totaalisesti. Nyt fude vasta heräsi eloon. Kaasua vääntää paikallaan, niin lähtee oikeastaan samantien matkaan. Kiihtyy aivan totaalisen erilailla. 0-50km/h joku 10 sekunnin tietämillä. (aiemmin 0-40km/h noin 12 sek). Kiihtyminen on melkein koko matkalla yhtä rivakkaa. Valoista lähtiessä autot jää jatkossa hienosti jälkeen. Huippunopeudet suoralla nousi tuolta 55-58km/h tienoilta 65km/h tietämille. (Kaikki luvut siis mittarin mukaan ja päässä sekuntteja kellotettuna.) Nyt vasta saan ensikertaa ajaa 45km/h vauhtia ns. pintakaasulla ilman että moottori huutaa täysillä hoosiannaa.

Ja ylämäkeen kiihtyy ilman että tarvii haukotella :) Jyrkässä (siis oikeasti jyrkässä) ylämäessäkään ei ollut minkäänlaisia ongelmia kiihtyä jopa 40km/h vauhtiin. Veikkaan että tuo pispalanharju jonka aikaisemmin nousin tien tukkona 35-40km/h vauhdilla ylös, niin jatkossa se mennään 50-55km/h ylös. Tämä selvinnee huomenna tai ylihuomenna :)

Ai niin ja äänet. Äänet muuttui paljon terveemmäksi koneessa kun kiihdyttää ja ajaa. Enää ei kuulosta sellaiselta vetelältä menolta, vaan miten sen sanoisi... Ryhdikkäältä ja terveeltä ajolta.

Saas nähdä miten tuo huomenna käynnistyy kylmänä  ;)

Sampalle, kinksterille ja muille ISO KIITOS!
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Minä_

#81
Tervehdys!

Mulla on tommonen keväällä ostettu, tosin viimevuotista mallia ilmeisesti, oleva Race. Pari kertaa ollut kumien takia vesisateella ongelmia, ja kun ensimmäisen kerran kuudesta kympistä jouduin renkaiden takia pyörimään ojassa, niin päätin vaihtaa renkaat. Ihan turvallisuus syistä.

Jos tuohon nyt haluais noiden peltivanteiden tilalle muita (lue: alu-) vanteita, niin onko tietoa muiden merkkien keskiöistä? Onko kukaan kokeillut, esim nitron tai muiden yleisien skootterien vanteita/renkaita Fudeen? Erityisesti siis raceen..

Ajattelin, että ostais 13" kumit samanlevyisinä alle, kolmitoistasiin vanteisiinkin. Mitkä on mm Nitrossa. Siinä samalla asentaisin nitron underin tuohon raceen, sillä sorateitä tulee kuljettua, kalapaikat kun ei ole ihan asfalttiteiden varsilla.. Yleensä ajon jälkeen skootterin penkinalus/konetila on aika kauhen näköinen. Tämänhän sais siis underilla peitettyä. Vielä samaan syssyyn ostaisin NRG-tyylin kuransuojusta renkaan päälle, siis sinne taaemmas, sillä underin kanssahan se kuraläppä siitä lähtee kävelemään..

Kaiken näköiset tuumailut, kokemukset, kommellukset ja mietteet asian tiimoilta enemmän kuin toivottuja..

T: Juho

Coastside

En oikein usko että pyörien tuunaaminen kiinalaiseen kannattaa. Duro- kumit on hyvät tai olen tajuton kuski bakeliitti-nylon kumien kanssa...

Kurasuojia voi mykeltää kuten taitaa tai hyllystä löytää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Minä_

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.07.08 - klo:21:53
En oikein usko että pyörien tuunaaminen kiinalaiseen kannattaa.
Miksei kiinalaisia voisi "tuunata" siinä missä europaanejakin.. Mielestäni jopa mielummin, sillä taitaapi tulla vähän halvemmaksikin..(iso ehkä) Tosin tuo hommahan olisi vain ulkonäön "siistimistä", ei tuunaamista..

Onko muuten tietoa käykö Raceen CPI Oliverin taikka Hussarin "underi"? Sillä perähän on aika suora kopio&sekoitus molemmista..?

Juho

Coastside

#84
http://forum.scooter-attack.com/showthread.php?s=6a2d35af2a88371b288eea0ac6b3e83f&t=341138&page=2

Tuolla on tuunattu qingqi (Zoner) Meinasitko jotain tuollaista? Noissa on vakiona noin hyvät vanteet.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Minä_

No een ehkä ihan noinkaan radikaalin näköstä muutosta, vaikka eihän tuohonkaan qinqqiin oltu kuin vähän osia vaihdeltu.. Mutta tuo astinlauta-underi oli mun mielestä turhan karski..  ;D Kaverin qinqqissä oli underina muotoiltu musta liukuri.. 8)

Tuohon Raceen jos sais mustan underin, siihen minivilkut, ilmanputsarin "pienennöstä" olen harkinnut, etu lokaria vähän muokata&korkeammalle ja alle nuo uudet kumit. Ehkä vielä vanteet mustaksi, jahka ne alta pois otan.. Ja sitten vielä jos jostain löytäis (vaikka käytetyn) NRGn taka kura-suojan..
(http://www.ostamyy.com/moottoripyorat/kuvat/mopo_004_166_204.jpg - Kuvassa on renkaan päällä .ko kurasuoja)

http://www.youtube.com/watch?v=Aofb95SRvXo
Tuossa on underi, mutta väärän värinen.. Itsellänikin tuo Race on puna/musta. Video on vain paras ikinä.. :D ..ruottalaisia..

Juho

jvaisanen

Onko tosi että Oulun kokoisesta kaupungista ei löydy Fude/Baotian varaosia mistään.Soitin pariinkin paikkaan missä huolletaan ko. merkkejä ja vastaus oli että neki tilaa osat ??? ??? :-\
Kerrotko "salaisuuden" minullekkin jos tiedät  :)
Ei vielä täysin hyytynyt Baotian omistaja...tai alkaa olla...ei se ollukkaan öljyn vähyyttä vaan nokkaketjun kiristin simahti ja ketju pois päältä...shit.

Kenzy

Melko varmasti kaikki tilaa osat, sen verran nopeasti muuttuvat hinnat näiden kiinalaisten varaosien osalta kysynnän kasvaessa, että niiden varastointi on sekä kuluttajalle että jälleenmyyjälle kallista, maahantuojalta / toimittajalta kun saa päivässä tai kahdessa tilauksesta paketin kotiovelle.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

jvaisanen

Mistähän kannattaa sitten tilata? Saksalaista 4Takt-shop.de ei kannata ehdottaa koska sieltä postikulut olis olleet 30e kaasarin kurkulle ja tiivisteille...
Ei vielä täysin hyytynyt Baotian omistaja...tai alkaa olla...ei se ollukkaan öljyn vähyyttä vaan nokkaketjun kiristin simahti ja ketju pois päältä...shit.