Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco People 2-T käynnistysongelmia.

Aloittaja Lalli Kirvesniemi, 31.03.15 - klo:20:56

« edellinen - seuraava »

Lalli Kirvesniemi

Ajoin eilen 12 km töistä kotiin hirveässä säässä, eli todella märkää. Lähtiessä starttasi hyvin sähköstartilla ja pääsin kotiin.
Kotipihalla ei sitten startti päästänyt enää ääntäkään, kuin ei myöskään jarruvalo syty sitä painaessa.
Polkimella lähti kyllä käymään.
Akkussa on virtaa ja sulakkeet ehjät.
Jossain mainittiin jarruvalon releestä. Mikä se on ja missä päin sijaitsee?
Olisiko ehdotuksia vian määrittämiseksi?

PappaSkootteri

jarruvalokytkin irti, rikki tai muuten toimimaton siksi ei starttaa... kokeilitko toista jarrukahvaa jotta syttyykö valo siitä jos syttyy ja silloin starttaa niin aiempi ehdotukseni viaksi toimii
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Lalli Kirvesniemi

Ei starttaa kummallakaan mutta, mulla on sellainen mielikuva että aimin starttasi myös oikeasta kahvasta. Sitten lopetti ja nyt ei starttaa vasemmastakaan eli perinteisemmästä vaihtoehdosta.
Missähän toi jarruvalokytkin sijaitsee?

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Lalli Kirvesniemi - 31.03.15 - klo:23:14
Missähän toi jarruvalokytkin sijaitsee?

Eikös se löydy kun avaa jarrukahvan?

Coastside

#4
Ruosteen irroittajalla alkaa kytkimet joskus liikkumaan ja kun suttaa vaseliinia suojaksi ei jumita niin pian. Vaijerijarrun katkaisija luistaa paikaltaan kun painike jumittaa. Ainakin kiinanihmeessä. Kytkin off/on mallia ja joko jumii päälle tai pois päältä. Hätäkeinona on liittää niiden haaroitus ohittaen kytkimet ja liittimet voivat sopia suoraan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Lalli Kirvesniemi

Ok kiitos!
Onkohan toi kytkin ns yleismallia, eli löytyykö biltemasta tai vaikka varakiristä, vai pitääkö tilata jostain/mistähän löytyis nopeasti?

Täytyy tänään avata toi kahva ja tarkistaa liitokset yms...

Lalli Kirvesniemi

No sainhan tuon pelittämään. Tosin oikea kahva on se jonka avasin, putsailin liittimet ja kiristelin.
Samalla tul avattua etukate ja kurkattua sen alle. Siellähän se cdi boxikin nökötti!
Mitäs mieltä olette boxin sahaamisesta tai vaihtamisesta virimalliin? Täytyykö tehdä muita toimenpiteitä kuin vaihtaa tai sahata?
Paljonko tulee lisää tehoja pelkästään tuolla?

jwalk

Noh, siinähän kierrostenrajoitin joka tavalla tai toisella poistetaan. Kylhän se paremmin kulkee ilman sitä, toki aina kestävyyden kustannuksella. Teknisestihän on kyse koneen rajoituksen poistamisesta, eikä niinkään virittämisestä.
Kilowatteja se ei pahemmin lisää, mutta saa ne paremmin käyttöön

Sillikai

Siellä etukatteen alla ei ole cdi-boksi vaikka näyttääkin samalta. Se on valojen kontrolliboksi. Cdi-boksi on akun vieressä.

Lalli Kirvesniemi

Moi,
Kyllä siinä ainakin luki CDI ja näytti ihan samalta .mitä kuvahaulla

Lalli Kirvesniemi

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 06.04.15 - klo:20:01
Noh, siinähän kierrostenrajoitin joka tavalla tai toisella poistetaan. Kylhän se paremmin kulkee ilman sitä, toki aina kestävyyden kustannuksella. Teknisestihän on kyse koneen rajoituksen poistamisesta, eikä niinkään virittämisestä.
Kilowatteja se ei pahemmin lisää, mutta saa ne paremmin käyttöön

Aivan. Monasti puhutaan tuon kestävyyden menettämisestä. Kuitenkin esim Kymco USA:n sivuilla saman mopon huippunopeudeksi ilmoitetaan 60mph eli satasen huitteille.
Oliskin kiva tietää optimaaliset kuristusten purut, siten että kulkisi sen kuuskymmentä tai vähän alle, ja se mulle riittäis.
Mitähän kaikkia kureja tässä oikein on. Pakoputki oli kuin mehupilli, variaattorissa lienee jokin estäjä, oisko sitten vielä kaasarissa ja tuolla cdi boxissakin omansa. Yhtäkaikki tää kulkee nyt aivan liian hiljaa. Hyvä jos alamäessä saa nipin napin 45 rikki.
Katsoin että halvimmillaan rajoittamaton cdi boxi maksaa 29e.

Sillikai

Usko tai ole uskomatta, mutta jos katsot akkukoteloon niin sielläkin on palikka jossa lukee cdi.

Lalli Kirvesniemi

Okei, täytyy huomenna vilkaista. Tässähän on akku siinä ohjaustangon alla. En ainakaan akkua ladatessa ole pannut merkille että siellä olisi, mutta tutkitaan asiaa.

Sillikai

#13
No sitten pitää perua omia puheita. Olen yhtä Kymco Peoplea rassannut ja siinä akku oli jalkatilassa lattian alla. Mulla on omassa Kymcossa etukatteiden alla valojen kontrolliboksi joka on ihan cdi-boksin näköinen.

Edit. Onko skootteri 2 vai 4 tahtinen?

PappaSkootteri

4t mallissa se CDI on etukatteen alla kulkusuunnassa vasemmassa reunassa
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T