Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Fude

Aloittaja Tiina89, 15.06.07 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

Samppa

Ja taas offtopic, mutta Kinkkimönkijässäni oli takatavarateline hitsattu suoraan ruosteisen putken päälle, joka sitten ylimaalattu. Osia siis säilytetty ennen kokoamisvaihetta jossain pihalla sateessa, sitten koottu ruosteisina ja päälle maali. Ainakaan maalin alta noita ruosteita ei hiottu ole, eli tuskinpa hitsinkään. Ja saumahan on todella pitävää...  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Anna-Maria

Lainaus käyttäjältä: Tiina89 - 15.06.07 - klo:10:49
Minkälaisia käyttökokemuksia muilla on fudesta?

Huonoja. Siinä oli kaikenlaista vikaa jatkuvasti, vaikka uutena ostettiin. Takuuseen vaihdettiin ja korjattiin useampia osia ja siinä ne kesät sitten menivätkin.. Kahden vuoden aikana ehdin ajamaan vain vajaat 2000 kilometriä. Lisäksi Fude jätti Kaksi kertaa matkalle. Ensimmäisellä kerralla hajosi puola ja toisella kerralla takuussa vaihdettiin tulpanjohto.  :(

fudeisti

Varmaan jo kulunut aihe täällä, mutta vasta löysin nämä sivut.
Eli siis tyttären Fude ei tahdo kiihtyä, eikä kulkea ainakaan ennenkuin on kunnolla lämmennyt. Sittenkin tosi laiska. Onko mitään laillista konstia lisätä kiihtyvyyttä? Esim. jotain suuttimia vaihtamalla? Huippunopeushan kyllä riittää, paitsi kylmänä kulkee n. kolmeakymppiä. Lämpimänä tasaisella jotain reilu 50. Ajettu vähän päälle 5000 km. Uudempana kulki kyllä paremmin.

Partanen

Koskas viimeksi tehty ihan perushuolto? Kaikki öljyt, tulppa, venttiilisäätö, ilmanpuhdistimen puhdistus, renkaiden ilmanpaineet.

Ilmansuodattimessa ei alkujaankaan ole kovin kummoista öljyä suodattamassa pölyjä, joten jos huollot on tehty puutteellisesti, niin ei ole täysin mahdotonta sekään, että sylinteri olisi väljä.

Jos nuo eivät auta, niin seuraavaksi voisi etsiä imuvuotoja. Ei ehkä kannata virittää, jos ihan perusjutuillakin saa suorituskyvyn ennalleen. Viritysaste vakiokoneessa vastaa tavallista perheautoa, eli on ajateltu enemmän taloudellisuutta ja pitkää käyttöikää ennemmin kuin suorituskykyä. Kovin kummoisia tehoja tuosta koneesta ei saa irti, jos haluaa noudattaa lakeja.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

se että se kulkee sitten kuitenkin lämpimänä, vai kiihtyykö silloinkaan... Mitäs jos siellä makaa jostain syystä ryyppy koko ajan päällä? Kuitenkin, odottelen myös tuota huoltohistoriaa. Koska tehty ja mitä?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Fudessa on tuo sama "juuttuvakurkkuinen" kaasari, jonka päälle jääminen aiheuttaa "Eskomörkö":n kuvaileman oireet. Eli meno maistuu siten, ettei meinaa edes liikennevaloihin pysähtyä.  ;D
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

fudeisti

Tulpan ja moottoriöljyn vaihdoin keväällä ja samalla putsasin ilmansuodattimen. Variaattoriöljyä en vaihtanut, katsoin vain, että sitä on riittävästi. Mitä öljyä sinne muuten pitää laittaa? Venttiilit on säädetty jossain 1500 km:n kohdalla. Variaattorista kyllä kuuluu kummaa kalinaa ( varsinkin kylmänä ), mutta ei siellä mitään outoa näkynyt, mutta vaihdoin kuitenkin remmin varalta kesällä. Itse asiassa tuon remmin vaihdon jälkeen vauhti hidastui.

Partanen

Ihan vaan vaihteistoöljyä sinne voimansiirtoon.

Venttiilit kannattaisi ainakin tarkastaa.

Remmejäkin on useampaa mallia. Olihan se uusi hihna varmasti saman mittainen kuin ensiasennusremmi?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

fudeisti

#23


Joo - leveämpi vaan ku ei ollut kulunut. Pitänee säätää ne venttiilit.

fudeisti

No tänään vasta sain aikaiseksi säätää venttiilit. Vaan kun en muuta ohjetta löytänyt, niin säädin imu ja pakoventtiilin samaan 0,08 mm välykseen. Pitäiskö pakoventtiilissä olla isompi välys?????
Käyntiääni tasoittui, mutta ei edelleenkään kulje mihinkään. Tasaisella n. 45, kun ennen meni 60!

Baotian

Heh, mopon laillinen enimmäisnopeus on se 45 km/h. Eikös sillä ehdi ihan hyvin ?
0.08 on ihan hyvä arvo venttiileille.

fudeisti

No joo, mutta kun se romu on hidastunut selvästi. Eihän se oo normaalia.

Partanen

Saattaapi olla seokset pielessä. Onko kaasutinta, tai ilmanputsaria räplätty? Jos ei sinun, tai tyttäresi toimesta, niin tyttären poikakaverien toimesta?  ;) Niillä on pikkupojilla taipumus muutella ilmanputsaria, mutta eivät ymmärrä vaihtaa isompaa pääsuutinta samalla. Nyt ristikuulustelu tyttärelle, että mitä mopolle on tehty, ja sitten pohditaan miten vahinko korjataan.  8)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Lainaus käyttäjältä: fudeisti - 02.10.07 - klo:22:44
Tulpan ja moottoriöljyn vaihdoin keväällä ja samalla putsasin ilmansuodattimen. Variaattoriöljyä en vaihtanut, katsoin vain, että sitä on riittävästi. Mitä öljyä sinne muuten pitää laittaa? Venttiilit on säädetty jossain 1500 km:n kohdalla. Variaattorista kyllä kuuluu kummaa kalinaa ( varsinkin kylmänä ), mutta ei siellä mitään outoa näkynyt, mutta vaihdoin kuitenkin remmin varalta kesällä. Itse asiassa tuon remmin vaihdon jälkeen vauhti hidastui.
Avasitko myös ensiöhihnapyörän ja katsoit keskipakopainojen, eli rullien kunnon??? Kantikkaasti kuluneet rullat saattavat muuttaa koneen käyntiääntä ja tietysti liian kevyillä rullilla kone kyllä ottaa kierroksia, mutta välitykset eivät kasva ja vauhti ei nouse. 5000 km alkaa olemaan toisille rullille jo aika maksimi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

fudeisti

Jotenkin tuolta rullista luulisin kaiken johtuvan, kun se äänikin on sieltä muuttunut. En todellakaan ole niitä katsonut, enkä niitten päälle mitään ymmärrä. Pitänee ottaa taas työkalut käteen ja katsoa....paitsi, että tietämätön taitaa tehdä vaan vahinkoa siellä....