Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

xtr50

Niin mulla on 07 Classic, mutta se on sama peli kun 06 Export
hullulla on halvat huvit!

rorori

#61
Moikka.

Miten saisin Solifer Speedin (2008) etujarrut säädettyä niin että ne ei hankaisi ajaessa kiinni.Kyseessä siis levyjarrut.

Ja lisäksi kysyisin että kuinkakohan paljon maksaa ensi (300km) huolto siis noin hintaa kaipaisin.

???
En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.

-Timo Niemi 2009-

Partanen

Levyjarrussa ei ole säätöä. Syy jarrun laahaamiseen on yleensä jarrupalojen tai jarrusatulan jumiutuminen. Taitaa olla takuu sulla vielä voimassa, joten kai ne huollossa korjaa, jos jotain vikaa on. Tee-se-itse mies irrottaa palat ja tarkistaa osien liikkuvuuden.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

xtr50

Mulla makso 40â,¬ ;), riippuu huoltopaikasta
hullulla on halvat huvit!

Coastside

Jarrujen suhteen ollaan joskus turhan suuripiirteisiä. Ei opetella käyttämään niitä ja huoltamaan oikein. Ajetaan palat loppuun jolloin jarruteho katoaa ja tiivisteet pettävät ja mäntä alkaa jumittamaan.
Laahaavista jarruista ei piitata vaikka alkaisi savu nousemaan tai levyt kuluisivat irti. Autopuolella näin tapauksen missä kuski valitti että jarruissa on vikaa. Vanteen aukoista näkyi hehkuva ja savuava jarrulevy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

rorori

Eli uudesta Solifer Speedistäni katosi sekä kiihtyvyys että nopeus, kun ihan uutena se kulki n.55km/h tai siis sen kerran kun kokeilin nopeutta vaikka muuten ajoin sen sisään ihan normaalisti eli noin max. 30km/h nopeudella.

Sitten kävi niin että siitä hävisi tehot aika totaalisti eli nopeutta ei saanut enää nousemaan yli tuon 30 km/h kuin alamaäessä ja ylämäkeen se hyytyi aika totaalisesti.

Minä sitten soittamaan Soliferille ja kysymään että mitä ihmettä,sain vastauksen että ilmeisesti venttiliin välykset ovat väärät ja vie mopo ensihuoltoon.

Vein sen huoltoon ja ensimmäinen kysymys oli huoltomieheltä että oletko katsonut ilmanpaineet renkaista ja sanoin että en koska en niitä ollut tarkastanut.

Jätin Sollun huoltoon ja seuraavana päivänä hain pois ja huolto ukko sitten sanoi että joskus kannatttaa katsoa ne paineet koska minun renkaissa oli ollut painetta 0,2-0,5 baaria eli ne oli käytännössä tyhjat.

Venttiilit oli myös saadetty oikein koska mm. pako vena oli ollut melkein kiinni.

Lähdin huoolon pihasta ja sankin vauhdin juuri ja juuri 45km/h mutta kiihtyvyys ei ollut oikein sama mitä se oli uutena.

Ajoin kotiin ja avasin kaasarin päältä sen musta kannen minkä alla on ilmeisesti se kumi kalvo ja huomasin että se oli hieman rutussa  ja siten se ei ollut tiivis, suoristin sen ja laitoin kannen kiinni ja töräytin mopon käyntiin, huomasin heti kun käänsin tupesta että nyt tapahtui jotakin eli se suorastaan ryntäsi iloiseti vauhtiin.

Olen itse painoltani 115 kg eli iso ukko mutta tällä hetkellä Sollu kulkee noin 65 km/h ja samaan mäkeen mihin se hyytyi aikaisemmin niin nyt mennään noin 45-50km/h.

Nyt on paljon turvallisempi olla liikenteen seassa kun se ei heti jää jalkohin esim. valoissa, nopeutta minä en tarvitsisi noin paljoa mutta se kiihtyvyys on tärkeätä.

Nopeudet on siis huippuja joita en aja koko ajan koska laki sen kieltää enkä neuvo ketään muutakaan lakia rikkomaan vaan ajetaan kaikki turvallisesti niin kaikilla on hauskempaa.
En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.

-Timo Niemi 2009-

Partanen

#66
Minä luulin, että rekat kaatuilevat tuolla liikenteen seassa nykyään enemmän siksi, että kuskit kirjoittelevat ajon aikana tekstiviestejä. Nyt tuon tarinan jälkeen alan jo pelkäämään, että tarkastavatko rekkakuskit ikinä rengaspaineita! Luulisi ammattilaisen, jos jonkun, ymmärtävän rengaspaineiden merkityksen.   :P
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

rorori

Joo siinä mulla kävi moka mutta en osannut arvata että ne niin tyhjät oli ja olin ajanut laitteella vasta noin kaksi viikkoa ja joka päivä oli tarkoitus mennä ne tarkistamaan mutta kiireeee.........?

Muuttui muuten aika paljon skotterin kulku jo pelkästään alamäessä kun renkaat oli täynnä, eli kun aamuisin lähden pihalta niin valutan ensin alamäkeen skodun niin että se ei ole käynnissä ettei naapurit herää ja silloin kun oli renkaat tyhjät niin joutui jopa antamaan vauhtia mutta nyt menee todella hyvin.

Se että tein itsestäni pellen ja kerroin nämä renkaan paineet oli sen takia että muutkin ymmärtäisi niiden tärkeyden.

Rekassa minä tarkistan paineet säännöllisesti koska olen aikamoinen aikapommi liikenteessä mikäli jotakin puutteitä autossa on kuten nyt vaikka rengas paineet.

Rekkojen kaatumiset johtuvat pääsääntöisesti kuljettajien sekä henkilöautojen  ajovirheista joita rekkakuskit joutuvat väistelemään jopa ojan pohjalle. Olen itse myös joutunut tekemään useita väistöjä henkilöautojen takia.
En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.

-Timo Niemi 2009-

Partanen

Varmasti. Ja kun ajon aikana viestejä kirjoittelee, niin väistötkin tulevat pahasti myöhässä. Voihan olla, että lehdet kirjoittelevat enemmän kaatumisista, tai sitten olen itse vain alkanut asiaan kiinnittämään enemmän huomiota. Oma tilastoni kertoo silti, että rekkoja kaatuilee enemmän kuin ennen tekstiviestejä. Varmasti henkilöautoilla ajelevat kirjoittelevat niitä viestejä myös, ajon aikana. Miksi muuten niin käsittämättömissä paikoissa voisi olla kolareita ja ulosajoja.

On totta, että ilmat saattavat hävitä kiinalaisen renkaista nopeastikin. Silti 0.2 bar pitäisi tuntua jo ajossakin. Sehän on käytännössä vanteilla noilla paineilla.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Ostettuani skoden, en tarkastellessani huomannut renkaissa mitään erikoista. Ajossa ilmeni joskus kiemurtelua, joka korjautui kun lisäsin paineita. Edessä oli 0,5 ja takana 0,7.
Skoden renkaat ilmeisesti sallivat ajaa täysin tyhjilläkin jos on pakko. Vanteita kannattaa varoa
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

rorori

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 07.06.08 - klo:11:21
Varmasti. Ja kun ajon aikana viestejä kirjoittelee, niin väistötkin tulevat pahasti myöhässä. Voihan olla, että lehdet kirjoittelevat enemmän kaatumisista, tai sitten olen itse vain alkanut asiaan kiinnittämään enemmän huomiota. Oma tilastoni kertoo silti, että rekkoja kaatuilee enemmän kuin ennen tekstiviestejä. Varmasti henkilöautoilla ajelevat kirjoittelevat niitä viestejä myös, ajon aikana. Miksi muuten niin käsittämättömissä paikoissa voisi olla kolareita ja ulosajoja.

On totta, että ilmat saattavat hävitä kiinalaisen renkaista nopeastikin. Silti 0.2 bar pitäisi tuntua jo ajossakin. Sehän on käytännössä vanteilla noilla paineilla.

Kyllä se itseasiassa tuntuikin mutta ajetttelin että se on tuo minun "pieni" elonpainoni joka aiheutti ongelmia.

Enkä myöskää osannut ajatella että tehtaan paketista kun skoden purkasin juotuisin heti tarkistamaan ilmanpaineet mutta nyt se tulee olemaan jokaisen tankkauksen yhteydessä oleva homma koska vaikutukset ajoon on niin suuret.
En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.

-Timo Niemi 2009-

Partanen

No huh! Toivottavasti tarkastit öljyt koneesta ja voimansiirrosta, nekin kun ovat kiinalaisen tehtaan jäljiltä.

Ihmiset sitten kai vaan ajattelevat eri tavoin eri asioita, sillä minä olisin tarkastanut rengaspaineet ennenkuin olisin ajanut metriäkään. Siis olisin itse "koonnut" mopon.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

rorori

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 07.06.08 - klo:13:10
No huh! Toivottavasti tarkastit öljyt koneesta ja voimansiirrosta, nekin kun ovat kiinalaisen tehtaan jäljiltä.

Ihmiset sitten kai vaan ajattelevat eri tavoin eri asioita, sillä minä olisin tarkastanut rengaspaineet ennenkuin olisin ajanut metriäkään. Siis olisin itse "koonnut" mopon.

Tyhmä olen mutta en sentään niin tyhmä että en olisi tarkistanyt öljyjä, sekä kaikki mahdolliset ruuvit ja mutterit myös tarkistin (siis niiden kireyden),rengaspaineet pidin lähinnä itsestään selvyytenä.

MUTTA OPPIA IKÄ KAIKKI vai miten sitä sanotaan.
En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.

-Timo Niemi 2009-

kekra

Mulla on 7000km ajettu kinuski ja KERTAAKAAN en ole vielä tarkistanut rengaspaineita. Luullakseni paineet ovat ihan ok kun matkanteko sujuu ihan ongelmitta.

Ihmetyttää nämä tapaukset joissa paineet katoavat itsekseen jo muutaman päivän/viikon kuluessa ostopäivästä. Mihinkä ne mahtavat itseasiassa kadota? Onko siellä alunperinkään ollut oikeat paineet?

Ainoatakaan pulttia ei ole tarvinnut kiriä vielä tähän päivään mennessä. Näyttää siltä että suuri merkitys on mistä skodensa ostaa. Mulle tuotiin pihalle ajovalmiina, kilvet paikalleen ruuvattuna. Joka ikinen mutteri kirittynä ja rengaspaineet kohillaan. Terveisiä vaan Keskiselle sinne Motor Poweriin, hienoa työtä  8) (sori mainostus)

Partanen

Lainaus käyttäjältä: kekra - 07.06.08 - klo:14:40
Mulla on 7000km ajettu kinuski ja KERTAAKAAN en ole vielä tarkistanut rengaspaineita.

Tuommoista en olisi edes halunnut tietää! Uskomatonta touhua..  :(
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003