Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

hannu8619

Porasin putsarin kannen alaosaan 3 reilun sentin  reikää kun on aina tuntunut liian rikkaalla tuo käyvän ---> toimii ja kiihtyy paljon paremmin, nyt loppui sekin "kiihdytyspumpun nykäisy"  :)
Baotian bt49qt-11

yamaha

#586
tässä kun tutkiskelin tota uutta solikkaa niin panin merkille että täsä taitaa olla joku uudehko kaasutin malli (ehkä) metallinen hattu päällä ja pohjassa ja sivuilla ei näy kiihdytys pumppua ollenkaan ja kyljessä lukee jotain japan  standardi myös numeroita on oisko 18 jotain paha nähä selvästi kun katteet on tiellä onko tietoo oisko kaasutin voitu muuttaa noitten ongelmien vuoksi??? edellinen skootteri cpi ei kyllä koskaan käynyt niin tasaisesti tyhjäkäyntiä kuin tämä nykyinen ehkä jotain parannusta.

Plom

Tyyppikilvessä varmaan lukee kaasarin malli.

yamaha

#588
pitää tarkistaa asia ihan piruttaan kun näissä on ollut tuo kaasutin usein melko susi,jos ovat nytten oivaltaneet laittaa paremman katsotaan 8)

EDIT: ei lötynyt kun tuommoinen kilvestä PD18J  penkin alla ja kaasuttimesta tuo sama  PD18J. vasta puolella joku pikku teksti ja japan.saako tuosta numerosta jotain tietoo?

Coastside

Bensaletkun pituus olisi hyvä olla niin pitkä että irroitetun kaasarin saa skoden sivulle huoltoa varten ilman letkun irroitusta, joka vähentää huimasti paloriskiä.

Huoltoa varten voi koneen päälle panna levyn, jonka pää voi avata kaasarin. Bensan valumisen varalta suuri puuvillainen kangas on hyvä turvavaruste, sen imiessä bensan ja jos syttyy sen saa heitettyä kauemmas.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Espi

Lainaus käyttäjältä: openflow - 15.06.10 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: Espi - 14.06.10 - klo:23:13
Miksi tuo vertailu on tehty 6000 kierroksen kohdassa?
Eikö se pitäisi olla maksimitehon kierroksilla, eli esim 8000?
Kun viritysaste nousee, niin käsittääkseni samalla pyrkii tuo huipputehon kierrosluku nousemaan?  ???
Muistaakseni siksi, että se on kiinanihmeissä osapuilleen suurimman vääntömomentin kierrosluku. Sylinterin täytös on suurimmillaan max-väännön kohdalla. Ilmamäärä mikä kaasuttimesta menee läpi ei kovinkaan paljon lisäänny yli tämän kierrosluvun. Voihan siihen kaavaan pistää periaatteessa minkä kierrosluvun tahansa(esim huipputehon) kunhan jollain tavalla ottaa huomioon sylinterin täytösasteen muutoksen kyseisellä kierrosluvulla.

Jos tarkoitat viritysasteella isompaa sylinteriä, niin 4t-koneissa huipputehon kierrosluku yleensä laskee mitä isompaa pyttyä laittaa ellei sitten vaihda nokkaa/kantta yms.
Onko täytös suurin tosiaan max väännön kohdalla? Yritin nopeasti googlettaa vahvistusta väitteelle, mutta en heti löytänyt. Onkohan se mainittu esim. Bellin 4-tahti viritys kirjassa? (Olen vasta selaillut sitä, mutta en ole ehtinyt kokonaan lukea)

Itse olen järkeillyt, että max teholla olis myös max täytös. Tai miksi max tehon kierrosluvulla väittämän mukaan saadaan pienemmällä täytöksellä ulos enemmän tehoa? Voin hyvin olla väärässäkin, tämä oli vain omaa ajatteluani.

Viritysasteella tarkoitan litratehoa, eli viritysaste kasvaa, kun tehoa saadaan lisää kuutiotilavuutta nostamatta.
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti

Coastside

#591
Aika ja täytösten lukumäärä. Suuremmilla kierroksilla tehdään tiuhempaan niitä vajaampina ja siitä tehon lisä verraten huippuväännön tehoon, jossa on suurin työpaine. Täytös taas on virtaustekniikan kummallisuuksia kuten tässä: http://www.youtube.com/watch?v=NXWSQ4clh7k&NR=1

Jos yrität sutittaa fillaria, et onnistu täydessä vauhdissa sotkien vaan hitaassa mäessä seisoen polkimella tai jos on klossit niin vääntäen molemmin jaloin jolla saa auton moottorin vääntölukemia, mutta kierrosten ollessa pienet, jää teho pieneksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Espi

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.08.10 - klo:09:22
Aika ja täytösten lukumäärä. Suuremmilla kierroksilla tehdään tiuhempaan niitä vajaampina ja siitä tehon lisä verraten huippuväännön tehoon, jossa on suurin työpaine. Täytös taas on virtaustekniikan kummallisuuksia kuten tässä: http://www.youtube.com/watch?v=NXWSQ4clh7k&NR=1

Jos yrität sutittaa fillaria, et onnistu täydessä vauhdissa sotkien vaan hitaassa mäessä seisoen polkimella tai jos on klossit niin vääntäen molemmin jaloin jolla saa auton moottorin vääntölukemia, mutta kierrosten ollessa pienet, jää teho pieneksi.
Ihan totta, unohdin kokonaan ottaa huomioon aika-akselin. Nyt asia looginen ja selvä, kiitoksia!
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti

JaakkoFagerlund

Tuli tässä mieleen kysyä, että jos kalvokaasain neulaa rupeaa nostamaan, niin millaisilla määrillä sitä kannattaisi kokeilla? 0.1 mm kerrallaan, 0.5 mm kerrallaan, milli? Koneessa seokset on aivan hitusen laihan puolella, joten tuolla voisi yrittää trimmata sitä kuntoon, mutta olisi hyvä kun olisi jokin lähtökohta kokeilulle.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

pekpel

Kokeile niitä neulassa olevia säätökoloja, prikkaa pykälä alemmaksi ja neula nousee enemmän.
Kun tuntuu että nousi liikaa voisit löytää "optimaalisen" noston mm-määrän pikku laskutoimituksella jolla neulaa muokata.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 08.08.10 - klo:18:36
Kokeile niitä neulassa olevia säätökoloja, prikkaa pykälä alemmaksi ja neula nousee enemmän.
Kun tuntuu että nousi liikaa voisit löytää "optimaalisen" noston mm-määrän pikku laskutoimituksella jolla neulaa muokata.
Vitsi on siinä, että neula ei ole säädettävissä, siksi tuota summittaista nostomäärää vähän kyselinkin :) Mellaa löytyy eri vahvuuksia vino pino, joten niistä on helppo tehdä sopivan paksuinen koroke neulan olakkeen alle jotta sitä saa nostettua, mutta tosiaan se noston määrä on vähän hakusessa...
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

pekpel

No sitten, mulla ne 5 uraa on vajaan millin päässä toisistaan ja neulan varsi on hiukan paksumpi niiden kohdalla.
Eli säätöalue on jotain 4.5 mm päästä päähän, mutta jo 2,5 milliä voi liikaa, nyt prikka on keskellä ja siirto toiseen laitaan vie seokset ihan poskelleen.

Helpompi olisi kokeilla jos tekisit sellaisen säädettävän neulan joka sopisi sun kaasariin testejä varten.
Snadit urat neulanvarteen ja pienen pieni lukkoprikka voisi kestää testit.

Muuten lähtisin sellaisen 0,5 - 0,9 millin muutosilla hakemaan aluetta josta se "oikea" ja lopullinen sitten löytyisi.
Eli pikkuhiljaa neulaa ylös tiedot talteen ja sitten kun selkeästi menty yli, katsoo vaan tiedoista mikä se paras mitta oli ja täydellinen neula sun koneeseen on siinä ihan lähellä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

JaakkoFagerlund

pekpel, kiitokset noista mitoista :) Nyt tietää paljonko sitä kannattaa alkuun kokeilla, eli näemmä aionlyödä sinne millin mellan väliin ja kattoa miten käy. Jos on liian paljon , niin tuosta sitten hakea alaspäin ja jos vaan parani, niin lisää mellaa väliin.

Toinen vaihtoehtohan on tuossa pätkiä sopivan mittaisia rinkuloita messinkiputkesta, jos pitää ihan millejä nostaa, noita melloja kun on huono rei'ittää...
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

pekpel

Ollos hyvä tiedoista, noin mun Bellassa on.
Ja suutinkin on vakio, en ole edes katsonut sitä, saatikka avannut kaasaria.

Siitähän tuo lähtee, kokeilu, mellaan saa kyllä reiän, mutta vaikeaa se on.

Villi arvaus oikeaan mittaan:
Sulla oli isompi suutin jo laitettuna, ja jos vain hitusen käy laihalla, niin alle 1,23 millin noston se paras alue taitaa olla, optimaalinen 0,85 mm.

Kerrohan kuinka kävi, niin tarjoan itselleni munkkikahvit jos olin lähellä oikeaa.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Skootteri1

Minkä verran tuota seosruuvia pitää laittaa rikkaamalle kun tulpan eristinjalka on melkein vitivalkoinen?