Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Helkama

Aloittaja Kappas Vaan, 29.04.07 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

leze223

Koneeseen menee kaikki perus kinkin osat. Myös aika varmasti sähköihin myös.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Kari-matti

Lainaus käyttäjältä: leze223 - 03.03.12 - klo:16:32
Koneeseen menee kaikki perus kinkin osat. Myös aika varmasti sähköihin myös.
Olisko joitain merkki/malli esimerkkejä joiden varaosat sopii?
Kaikki kiinalaiset on aika laaja käsite .  ???

leze223

On oikeastaan. Kaikki 4 tahti kiinan mopot, esim. Baotian, solifer ja ynnä muut kiinan pojan vehkeet.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Coastside

#198
Tämä voi kuullostaa oudolta mutta eri mallisia kiinalaisia on pienin muunnoksin tehty melko samoin osin, joissa on ennalta arvaamattomia eroja, joista kukaan ei ole pitänyt kirjaa. Jos vertaa kahta myyntinimikettä kantavaa kiinanskootteria, ne ovat hämmästyttävän samanlaisia, mutta kun alkaa vaihtaa osia, ei kaikki vaihdukkaan.
Voi vaihtua muttei toimi kuten CDI (AC tai DC, kytkentäeroja samoissa liittimissä) tai magneetto ( maadoitettu ja maadoittamaton ja eri säätimellä). Perän välitys on eri pyöräkoosta riippuen joita voi olla sallittu kahta samassa mallissa. Etujarrusatula näyttää samalta, mutta osat ei vaihdu eri tappimitoituksista johtuen. Etuhaarukkaa on eri putkipaksuuksilla ja jarrulaipoilla ja eri jäykkyyksillä. Kaasuttimia on useita eri mitoituksilla. Muovikoteloita samoin. Vanteissa on eri suuria mittaeroja. Mittarin vaijereita on eri napoihin eri liittimin. Öljypumppuja on kahdella eri hammasmäärällä. Etuvariaattoreita on suljettuja ja avoimia. Niiden holkin pituus vaihtelee ja se vaikuttaa poljinkoneiston toimintaan, jopa rikkoen sen sekä kopan. Takavariaattoria on avattavaa  ja ei avattavaa, josta johtuen voitelun uusinta ei aina onnistu. Sylinterin kansia on eri mitoituksin.

Moottori väitetään perustuvan GY6 moottoriin, jota kovista etsinnöistä huolimatta ole löydetty. Suurinta sukulaisuutta 139qm koneessa on Kymcon moottoriin jossa on sama sylinteri ja mäntä ja variaattori. Kiinalainen "Classic" malli on Kymco Filly (näköis)kopio viimme vuosituhannelta.

Syy miksi tuo variaatiosotku elää, on se että vaikka valmistajia on paljon plagioimassa toistensa osia, niin myydään kuitenkin jokaista hirveitä määriä markkinoille joilla ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa asiaan. Kovin kitisijä saa tuhannen kpl eränsä hieman halvemmalla.

Naraku merkillä myytävät osat on hyvin yhteensopivia eri moottoreihin, jota voi pitää ohjenuorana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Jaoin boxiaiheen omakseen, jatketaan siitä siinä. Jos joku omistaa sellaisen voisi kertoa johtojen paikat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Fresh

Mul pitäs ois tollanen Helkama sc3 ja pitäs rajoittamaton cdi-boksi löytyy niin käviskö esim. tällänen? Ja tollasia suunnilleen vastaaviahan on monilla muillakin sivuilla. Vai pitäiskö kysyy Falmekilta erikseen rajoittamatonta sc3 boksia?

sc2

ajoin lätäkköön mikä olikin kuoppa mopedi tärähti jonka jälkeen seuraavana päivänä alko nykimään ja sitä seuraavana päivänä ei kestänyt kaasua sammui kun moottori lämpeni, bensa haisee lievästi, ajettu 3000 huolettu 400 km sitten ei kaaduttu ei muita iskuja saanut kuin kyseisen kuopan, kipinää tulee kolmella eri tulpalla akku täys 2x ladattu saa bensaa todella paljon, öljyt on. Voiko olla kaasuttimessa vika tärähdyksen myötä, jos niin kertokaa. KIITOS ETUKÄTEEN ! 

ramba

Onko tulpanhattu kunnolla kiinni/tiukka sekä tulpanjohto kunnolla kiinni?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

sc2

#203
tulpanhattu ja tulpanjohto on kunnolla kiinni tarkistettu on !

EDIT:

nii koitettiin ilman hattuu ja kipuna tulee
:-X :-[ :-[ :-[

leze223

Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

sc2


viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: sc2 - 26.04.12 - klo:19:04
tulpanhattu ja tulpanjohto on kunnolla kiinni tarkistettu on !

EDIT:

nii koitettiin ilman hattuu ja kipuna tulee
:-X :-[ :-[ :-[

Tarkista ryypyn johdot että on kiinni ja jos sulla on yleismittari niin olis hyvä tsekata että ryypylle tulee virtaa..    Ja kaasuttimen bensan pinnankorkeuden tarkistus vois olla paikallaan jos oli kova tärsky.
Käynnistyykö yhtähyvin kuin ennenkin  a) kylmänä  b) lämpimänä   ??
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Samppa

Viisnelosen kanssa samoilla linjoilla eli huomio kaasariin (myös putsari liitoksineen). Huomioi, että ryypylle tulee AC.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 28.04.12 - klo:00:31
Viisnelosen kanssa samoilla linjoilla eli huomio kaasariin (myös putsari liitoksineen). Huomioi, että ryypylle tulee AC.

Se vielä että virtaahan tulee vain käynnin aikana, siis pelkkä "virta päällä" ei riitä tähän..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pekpel

Eipä olis eka kerta kun joku letku- tai sähköliitos olis irronnu tuollaisen täräyksen takia..
Jopa maajohto on revennyt irti joskus..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..