Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin tekniikka

Aloittaja A_sentaja, 05.05.07 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Eikä kannata unohtaa purkuskoottereitakaan.. Ehjiä aeroxin sähköosiakin kun suomesta purettunakin löytyy.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 27.04.16 - klo:20:39
Olis kiikarissa yks kipinävammanen aeroxi. Mitähän noista yleisimmin kyrvähtää, kun kipinä katoaa? Ja mitä noihin maksaa sähköosat kipinäpuolelle?

Cdi on noista se joka useimmiten on paljastunut kipinän himmentymisen syyksi, ja vanhempiin sitä saa n 25e tarvikkeena. Staattorin saa vaihtaa siinä tapauksessa, että petari on poikinut ja tullut staattoria moikkaamaan, ei yleensä muuten.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

pera8x

ok, hyvä homa, jos noihin saa tarvikeosia. orkkis sähköosat noihin ei muistaakseni ole mistään ihan halvimmasta päästä. tarvii alkaa tutkailemaan valikoimaa.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 28.04.16 - klo:09:07
ok, hyvä homa, jos noihin saa tarvikeosia. orkkis sähköosat noihin ei muistaakseni ole mistään ihan halvimmasta päästä. tarvii alkaa tutkailemaan valikoimaa.

Saa kyllä, kunhan se kotiin tuleva roxi ei ole kolmen teinin jäljiltä raiskattu virivari yllätys..;) Kerran ostin vanhalta papalta roxin pois,oli vakio ja prikat paikoillaan ja huollettukin. Päältäpäin asiallinen ja tekniikka ok, toinen ääripää oli se 16v jantterin rässimä peli, jossa oli katteetkin valmiiksi palasina ja startti sahattu sököks.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Jond

Kyselisin aeroxin sähköstartti ei toimi ollenkaan, vaikka juuri vaihdettiin uusi sähköstartti ja akkukin. Skooterikin on avattu kokonaan mikään johto ei ole poikki antureitakin on testeiltu jarruista myös takajarru valo ei pala. Mikä voisi olla vialla?

konenikkari

Ne jarrukahvan juuresta löytyvät pienet katkaisimet joista lähtee sähköjohto,
pitää toimia ja jarruvalon täytyy syttyä kun virta on päällä, molemmista jarrukahvoista.
Koska ilmiselvästi tarvit tuossa ongelmassasi ulkopuolista apua,
kerro nyt ensinalkuun missä päin suomea sun mopos on.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Ajox

Aerox vm10.  Kylmänä hörähtää 1-2 sekuntia sammuen heti ja sitten saakin starttailla 2-3 minuuttia ennenkuin käynnistyy. Starttauksen aikana ei yritäkkään vaikka kaasukahvan asento ois mikä ja sitten ku lähtee, toimii heti kaikin puolin ok. Vastaa hyvin kaasuun ja kulkee hyvin.  Lämpimänä aina hipasusta käyntiin. Ryyppykin vaikuttaa toimivan, kun puottaa kierrokset hetken käynnin jälkeen. Tosin sähköjohto liitoksesta irti ei tunnu vaikuttavan asiaan.
Vasta hankittu peli, eli ei tietoa onko kauanki oireillu. Tulppa ja akku uusittu.
Onko näissä tämmöstä esiintyny?

AeroxHelvetti

Ongelma: Virtalukko EI sammutta virtoja. Pystyy käynnistää vaikka ilmanavainta.
Kaverin CDI:llä kokeiltu, vika ei siinä. Liittimet tarkistettu, ei niissä pitäisi olla mitään.

Miten korjata??? Laitteena Aerox 50R 2004

konenikkari

#1028
Siis käynnistyykö skotu startillakin, vai vain polkimesta, vaikka ei virrat ole päällä.
Vuonna 2004 on roxin sähköt vaihtunu, onko sulla uudet vai vanhat.
Eli onko cdi:llä erilliset, vaiko yksi ryhmäliitin
Jos vanhat.
Musta/valkoisen johdon pitäisi virtalukolla maadoittua mustaan johtoon, kun skotun sammuttaa.
Bensamittarivika ei liity virtalukkoon, jos esim. vilkut toimii.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#1029
Sen mustavalkoisen voi ohittaa johdolla: virtalukko-CDI. Itse kokeilin ensi johdolla mihin juotin neulat (niin ohuet kuin sain) päihin ja pistin kuoren läpi. Kun toimi niin tein lisäjohdolla. Jätin vanhan koska sillä sivujalka sammutti yhä.

Tuo neulakoestus sopii sähkövikojen hakuun ohittaa osia joita epäilee syyksi tai voi mitata onko jännitettä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

AeroxHelvetti

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.08.16 - klo:07:13
Siis käynnistyykö skotu startillakin, vai vain polkimesta, vaikka ei virrat ole päällä.
Vuonna 2004 on roxin sähköt vaihtunu, onko sulla uudet vai vanhat.
Eli onko cdi:llä erilliset, vaiko yksi ryhmäliitin
Jos vanhat.
Musta/valkoisen johdon pitäisi virtalukolla maadoittua mustaan johtoon, kun skotun sammuttaa.
Bensamittarivika ei liity virtalukkoon, jos esim. vilkut toimii.

Kyllä käynnistyy sähköstartista myös.
Uudetsähköt ovat (cdi yksikkö iso musta Boxi)

konenikkari

Nyppää etukatteen sisältä, virtalukolle menevä ryhmäliitin irti, käynnistyykö vieläkin?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

AeroxHelvetti

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.08.16 - klo:13:44
Nyppää etukatteen sisältä, virtalukolle menevä ryhmäliitin irti, käynnistyykö vieläkin?

Ei sähköstartti toimi nyt näköjään lainkaan. Missään virtalukon asennossa.

konenikkari

Käynnistyykö polkimesta virtalukon liittimen irti ollessa?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

AeroxHelvetti

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.08.16 - klo:14:54
Käynnistyykö polkimesta virtalukon liittimen irti ollessa?

Kyllä käynnistyy ja vilkut ja töötti toimii. Takavalo palaa vasta kun roxi on käynnissä.