Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Super 8 4-tahti (piristystä kaivataan)

Aloittaja Kymco super 8, 19.04.11 - klo:16:13

« edellinen - seuraava »

Kymco super 8

Moro! Itellä on melko uusi (viime kesänä ostettu) Kymco Super 8 nyt noin 2000km ajettu. On toiminu hienosti ja voin kyllä suositella kaikille!

Olisko kenelläkään mitään neuvoa jolla saisi hieman lisättyä tota Kymcon huippunopeutta. Skootteri kyllä kulkee hienosti mutta heti kun siirtyy keskusta-alueelta hiemankin isommille teille tuntuu että jää heti muiden autojen jalkoihin ja kaikki ajavat ohitte. Jos jollakin on edes jotain neuvoja olisin TODELLA kiitollinen jos viitsisitte laittaa niitä tänne. ;)

Kirjoittakaa toki myös muutakin Kymco Super 8 aiheista. On aina kiva kulla muidenkin mielipiteitä ja kommentteja. :)

- Kymcoisti Lassi

ihmehiippari

Terve, kymcoissa taitaa olla prikka etuvariaattorissa ja sähköinen rajoitin. Googlesta hakemalla saa ohjeita mopojen virittämiseen.

Coastside

Kiinalaisosiossa on sukulaisistaan juttua ja reseptit. piristääkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pettynyt

Jätä Variaattorin holkki rauhaan ja hommaa siihen rajoittamaton CDI niin nopeus kasvaa sopivasti (N:+20KM/H) ;)!

Kymco

#4
 :P
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

pettynyt

Niin meinaatkos että muualla mailmassa kun ne moottorit kiertää sen minkä kiertää niin ne menee sit rikki :o Ei vaan silloin moottorin toimintaa ei ole keinotekoisesti rajoitettu vaan se pääsee toimimaan vapaasti ja puhtaasti! Eli palautat sen moottorin alkuperäisen tehon ennalleen CDI-boksi vaihtoon, hiukan isompi suutin(joka tulee CDI:n mukana ainakin EasyPartsista tilaamalla),ja imu puolen kuristukset poistamalla! jos se mielestäs kaupunki liikenteessä kulkee riittävästi eli kiihtyvyys on kunnossa niin variaattoriin ei kannata mennä koskeen ja kun et poista sitä holkkia niin nopeus ei kasva liikaa eli pysytään vielä laillisuuden rajamailla! 8)

Coastside

#6
Jonkin nettilähteen mukaan nämä moottorit kestävät 12 000 r/min, mutta tietenkin kestoiän kustannuksella. Kriittinen asia on männän nopeus, joka rajoittaa kaikkien moottoreiden tehoa.
Moottorin käytöksen kannalta varia ei pitäisi rajoittaa ja tehojen kannalta ei kierroksia. Jos kumpaakaan ei käytä, lipsuu nopeus ainakin vahingossa liiaksi. Kierroksia rajoittaa myös varin säädöt, joilla saa ylempänä tai alempana kiertävän koneen. Eli jos rajoittaa varia holkilla joka sallii kovat kierrokset, saa enemmän tehoa ja vähemmän kestoikää. Kestoikä taas noilla osien hinnoilla ei ole suuri juttu, siihen verraten että saa kiihtyvyyttä ja mäennousunopeutta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pettynyt

Niin ilmanvastuksenkin kasvu nopeuden noustassa pitää huolen siitä ettei se kone kyllä ajossa rikki kierrä! :D

Jonttula

Lainaampas tätä ketjua kysyäkseni että onko -08 -09 super 8 kone 2venttiilinen?

leze223

Pelkkä uusi holkki maksaa enempi, kuin virijavaran etuvariaattori...
Näissä on 2 vena tekniikka.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

jouni.jokelainen

Hmm...itse olen kokeillut kahtakin eri rajoittamantonta cdi-boksia. RacingPlanertilta ja Mopo-Osasta tilattu...molemmat Narakun valmistama. Ensin tilasin Mopo-Osasta boksin jolla skootteri ei edes käynnistynyt. Seuraava tilattiin Saksasta RacingPlanetista...sillä skootteri lähtee käyntiin mutta eipä tuokaan oikein tunnu toimivan kunnolla. Kun pistää kaasun pohjaan niin kierrokset heittelevät omituisesti...aivan kuin jokin leikkaisi kierroksia hetkeksi jonka jälkeen taas lähtee kiertämään kunnolla mutta taas iskee leikkuri päälle. Tiedä sitten onko kysymys itse CDI-boksista vai ahdistaako siten jonkin muu.