Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Samppa

Lainaus käyttäjältä: jumpingstone - 06.02.16 - klo:10:20
Mina asun Uudessa Seelannissa
Ihan mielenkiinnolla, mikä sinut niin kauas on johdattanut?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Valuuttamuuntimet eivät tiedä kuin uudenseelannin dollarin NZD joka on 0,60 euroa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Rific

#1487
Ei ole skootteria vielä tarttunut haaviin. 2-tahti suorasuihkuja myös katsellut, onko muita vaihtoehtoja kuin NRG purejet ja Aprilia SR 50 ditech / factory joita kannattaa tutkailla? Kiinnostaa lähinnä koska pieni kulutus, ja näistä puuttuu se 2-tahdille ominainen ja ärsyttävä "päm päm päm" ääni kun päästää kaasusta.  ::)

Palosella

Gilera Runneria on tehty myös purejettinä, eli sama kone kun NRG:ssä ja SR Factoryssä.


A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 11.02.16 - klo:07:33
Tuossa muutama

http://www.nettimoto.com/aprilia/sr/1946225
http://www.nettimoto.com/gilera/pure-jet/1900360

Mutta mää varmaan hakisin tämän  http://www.nettimoto.com/piaggio/nrg/1890180

Tuossa gileran ilmoituksessa pistää silmään se, kuin paljon siihen on tehty mekaanista remonttia ajokilometrieihin suhteutettuna. Ilmeisesti ollut kollin käytössä kovalla kädellä...;) Kun taas viimeinen ilmoitus, johon itsekkin lankeaisin kuulostaa jo ihan hyvältä, mutta ei ilman koeajoa..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

pugt200

Nuohan voivat olla mitä tahansa kunnoltaan mutta tein haun ihan vaan mielenkiinnosta.

Olen ostanut kolme käytettyä kaksipyöräistä ja yksi niistä oli käytössä juuri sellainen kuin myyjä kuvaili. Kahteen muuhun tehtiin kuukauden kuluttua remonttia summalla, joka oli 25-30% ostohinnasta. Onneksi tingin molemmista melkein sen verran ostohetkellä. Nuo kaksi remonttikohdetta oli itse "huollettuja" ja se, joka pysyi kunnossa seuraavat 2 vuotta oli ammatti-ihimisten huoltama ja dokumentit huolloista löytyivät.

Rific

#1492
Taitaa osua valinta kuitenkin 4-tahti kymco/sym linjalle. En yksinkertaisesti uskalla ostaa puhdasta kiinalaista. Mun tuurilla siitä pettää vauhdista haarukka tai jotain muuta fataalia. Joillain oli pettänyt takaa iskarin kiinnikekorva  ::) kertoo jotain. Noiden oikeasti ehjien ja toimivien suorasuihkutus 2-tahtien hinnat nousee jo niin ylös, että en viitsi toissijaiseen kulkineeseen moista summaa laittaa. Varsinkin kymcon skoottereista olen lukenut paljon hyviä kokemuksia, niin täällä kuin muuallakin. Kymcolta Agility on malli josta eniten tarjontaa, näyttää hieman pieneltä kooltaan kylläkin. Onko kokemuksia sopivuudesta kokonsa puolesta aikuiselle, 180cm kuskille?

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Rific - 14.02.16 - klo:20:15
Joillain oli pettänyt takaa iskarin kiinnikekorva  ::) kertoo jotain.
Jeps. Tommilla irtosi. Löysin nyt sen kuvankin. http://u.kahvipaketti.com/u/10630619013.jpg

Rific

#1494
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 14.02.16 - klo:20:29
Lainaus käyttäjältä: Rific - 14.02.16 - klo:20:15
Joillain oli pettänyt takaa iskarin kiinnikekorva  ::) kertoo jotain.
Jeps. Tommilla irtosi. Löysin nyt sen kuvankin. http://u.kahvipaketti.com/u/10630619013.jpg

Ei perskarva. Jos laatu on todella tuota tasoa, voi vain miettiä jos jotain oikeasti hajoaa kesken ajon. Siinä saattaa pahimmassa tapauksessa sielu irtaantua ruumiista. ;D Pelkurina saattais jäädä kiinalainen ajamati. Onneksi kelit ei ole ollut vielä kohdillaan ja on ollut aikaa tutkia ja harkita, muuten mulla olis jo joku kiinan romu. Kiitos kaikille jotka toppuutteli..  ::)

Nuukailija

Olikos se Zone vai kuka, keltä hajosi vanne ajossa, eikä kai mihinkään routareikään edes ajettu?

Kiinassa osataan mahdottoman hyvin tehdä esineitä jotka näyttävät ihan oikeilta, mutta käytössä huomaa ettei ne oikein ole sitä miltä näyttävät.

Esimerkiksi väänsin konehylsysatsin jatkopalan 90 astetta kierteelle ihan käsivoimin, kiinalainen laatuosa, cromi-vanadiumista kertoi meistetty teksti, mutta pehmeämpää kuin normaali musta rauta ja vain maalattu mustaksi. Mitä lie tinaa mokoma olikaan, mutta sitä se aina on kiinalaisen kanssa, ikinä ei tiedä se voi olla hyväkin tai sitten ei.

Jonkinlaisella hajonnalla se kappale aina osuu hyvästä huonoon väliselle janalle ja kiinalainen roiskaisee aika reilulla skaalalla, taitaen painottua enemmän sinne huonoon tuo mediaani.


-Zone-

#1496
Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 15.02.16 - klo:00:26
Olikos se Zone vai kuka, keltä hajosi vanne ajossa, eikä kai mihinkään routareikään edes ajettu?
Oli joo. Mikä lie hiusmurtuma yms syynä. Eihän se vanne ihan atomeiksi lauennut, mutta pala lähti kuitenkin ja ilmat karkas renkaasta. Se vanne tosin oli ollut koulupoikien mopossa ja sorakuopalla ne on sillä ainakin jossain vaiheessa huolella rällänneet. Oli se sitten syy hajoamiseen tai ei, tiedä häntä. Sain sen raadon ilmaseks varaosakasaksi.

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 15.02.16 - klo:00:26
Esimerkiksi väänsin konehylsysatsin jatkopalan 90 astetta kierteelle ihan käsivoimin..
Toisaalta.. Sehän kertoo vain voiman määrästä. ;) http://aijaa.com/fFkOT4

Rific

#1497
Päivitystä tilanteeseen. Muutamia kymcoja käynyt katsomassa, kaupat lähinnä kaatunut järjettömiin hintapyyntöihin. 10 vuotta vanhasta, ja liki 10tkm ajetusta agilitystä nyt ei voi 350e enempää maksaa, max 400e vaikka olisi kuinka hienossa kunnossa, korjatkaa nyt jos olen väärässä? Seuraavaksi tutustumaan muutamaan super kasiin. Saattaa jäädä mun vaatimuksilla ostamatta kokonaan, kun en halua katteiltaan paskottua, en teineillä keulima/sirkuskoneena ollutta enkä muutenkaan huoltoja laiminlyötyä laitetta. Tai ROPELLETTUA tai "tuunattua". Paljon on mopedeja joissa ei ole minkäänlaista huoltohistoriaa eikä omistajakaan osaa huolloista mitään sanoa, ostaa nyt sikaa säkissä.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Rific - 11.03.16 - klo:17:48
kun en halua katteiltaan paskottua, en teineillä keulima/sirkuskoneena ollutta enkä muutenkaan huoltoja laiminlyötyä laitetta. Tai ROPELLETTUA tai "tuunattua". Paljon on mopedeja joissa ei ole minkäänlaista huoltohistoriaa eikä omistajakaan osaa huolloista mitään sanoa, ostaa nyt sikaa säkissä.
Joo. Merkkiin tai malliin katsomatta, poikien pelit varsin usein on räpellettyjä paskoja. Oli kyse sitten varaosaraadoista tai kokonaisista, parhaimmat yksilöt on mulle tulleet aikuisilta.

Rific

#1499
Nyt on pitkät etsinnät etsitty, ja skootteri löytyi. Kymco agility 4t. Uudenveroinen vaikka mittarissa 6tkm. 10km ajelin kotio, todella mukava ajaa VS edellinen vm98 NRG. Tässä sentään etupää joustaa ja kyyti on pehmeää. Ja mikä parasta, kypärän sisään ei kantaudu muuta ääntä kuin tuulen humina.. Laadukkaalta peliltä vaikuttaa. Hyvin pidetty, ensimmäiseltä omistajalta ja huollot kirjattu. Eikä ole ollut teinillä viritettävänä eikä keulittavana. Vakio, kulkee mittariin tasan 50km/h ei tippaakaan yli. Riittää mulle, näytti pysyvän ihan hyvin muun liikenteen seassa, ja suhteellisen ripeästi kiihtyykin. Matkalla oli kohtuullisen jyrkkä ylämäki, ei tämä mun allani (80kg) ainakaan hyytynyt mäkeen. Lämpösempiä kelejä odotellessa..  ::)