Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

peugeot speedfight

Aloittaja plasmax, 03.07.13 - klo:01:50

« edellinen - seuraava »

plasmax

#75
Männän välys sylinteriin mitataan helman alalaidasta, tämän kuuluisi olla 0,06-0,08mm mitataanko tämä männän renkailla vai ilman ?


      Sen verra kuiteski tiedän ettei tuo pitäs mittojes puolesta mennä tonne väliin.Leikattu siivu tulostuspaperista

konenikkari

#76
Mittaustapa se on tuokin, jos ei itseltä löydy, silmää, sormea tai tulostuspaperia parempaa mittalaitetta kannattaa kääntyä sen henkilön puoleen, jolla on.
Itse mittasin tulostuspapereideni paksuuden ja sain kymmenen keskiarvoksi 0,095.
Jos pistät pelkän männänrenkaan n. 1cm sylinteriin sen yläpäästä n. 1cm syvälle, paljonko on männänrenkaan päiden välissä välystä.
Ota myös kuva asettamalla mäntä sylinteriin yläpäästä ja väärinpäin.
Aikas mielenkiintoinen tapaus, mistä tilasit männän, ja mistä sylinterin.
Onko varmasti moottorissasi kampiakselin stefat  ja imuläpät kunnossa.
Jos 2T moottorissa ns. täytös ei toimi, ei ole puristuspaineitakaan.
Puristuspaineita ei myöskään synny,  jos pakoputki on tukossa.
Miksi, siis minkä ilmenneen vian takia, päädyit ostamaan uuden sylinterin?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

plasmax

#77
:) Ei tää mittaus tarkotus ollu vaan kuvannollistaminen tulostuspaperi on kerkimäärin 0,1mm paksua ja sellanen tonne väliin ei pitäis mahtua.Konehan kävi niin et pienen lenkin sai tehtyä lisäöljyllä sylinteriin seuraavana aamuna ei enää lähtenyt käymään uusittu niin paljon osaa ettei noita vuotoja yksinkertasesti voi olla. Tää on nyt vähän huonoo mainostusta mutta MP-PITSTOP  tnt valusylinteripaketti kyseessä reklamoinnin ja palautteen jälkeen viikonlopun aikana ilmestyny teksti LOPPU kyseseen tuotteeseen oma on matkalla jo takasin.

Uuden sylinterin päätysin ostamaan siitä syystä että stormin c koon mäntä joka oli paikalla uusittiin samanlaiseen ja se sitte söi sylinterin reunat karheiksi muuta ihmeellisempää syytä asialle

konenikkari

#78
Ei se huonoa mainosta ole jos jälleenmyyjälle toimitetaan toimimatonta tavaraa.
Se on huonoa mainosta jos nyt joudut ajohaluja pitkään pidättelemään ::)
Vastuunsa kantava toimittaja toimittaa sinulle jonkun muun merkkisen vastaavan sylinterin, pikaisesti, toivottavasti.
Siis ostitko männän ja sylinterin samalla kertaa ja samasta firmasta?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

plasmax

Kyllä vaan sylinteri mäntä tiivisteet kaikki samas paketis

plasmax

Noniin kauppa vahvisti väitteen välystä löytyi mutten paljo mäntä 0.02 ja sylinteri 0.01 yli valmistajan arvojen.Nyt voi sanoo et on tarkka näkö mitä tota pösöä tossa on ruuvailtu ni kaikki on pienestä kiinne että toimii kunnolla :) Matka jatkuu edelleen sylinteri jahdissa ^^

viisnelonen

Selviskö sulle vieläkään mitä se mäntä/sylinteri välys oli ?
Sehän saadaan kun sylkän mitoista vähennetään männästä saadut mitat. Ei siinä mitään rakotulkkeja käytetä.
Joo, tiedän, ei ole niitä mikrometrejä joka tallissa. En itsekään saa  otettua sylkän  mittoja vaan mittautan joskus amiksella tai koneistamossa.
Tuo että mäntä ja sylkkä ei mahdu toleransseihin ei vielä kerro kuin horo se oli.No samapa se väljä kuiteski.
Homman tarkkuudesta kertoo se että hyvän valmistajan "samankokoiset" männät/sylinterit on jaettu 3-4 kokoluokkaan joista sitten kootaan sopivat mäntä/sylinteri-parit siten että välys on juuri oikea. Samoin kuin varaosamännissä saattaa olla useita eri halkaisijoita, muutaman 1/100 mm välein. nimellismitaltaan samalle männälle..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

plasmax

#82
Tuohonha sen kirjotin jo 0.01 sylinterin jä männän välys mikä oli valmistajan lukujen yläpuolellä eli 0.09  sekä männässä oli koko erossa heittoa 0.02 jos heitto ois ollu toiseen suuntaan se ois korjannu toisen heiton

plasmax

Mainostuksen valossa pitää ny kuiteski laittaa et poikkesivat vähän omissa säännöissään ja tulivat vastaan joten varmaan oon asiakas jatkossakin vielä vaikkakin sattu tälläne tapaus heti alkukättelyssä -.-

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: plasmax - 27.10.14 - klo:15:45
Tuohonha sen kirjotin jo 0.01 sylinterin jä männän välys mikä oli valmistajan lukujen yläpuolellä eli 0.09  sekä männässä oli koko erossa heittoa 0.02 jos heitto ois ollu toiseen suuntaan se ois korjannu toisen heiton

Elikäs tää oli ton pitstopin myymä merkitön sarja, vai oliko siinä jotain valmistajan merkintöjä ?
Oliko männässä jossain edes kirjain merkintää ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

plasmax

Tnt halpis setti on seki ny nähty

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: plasmax - 11.10.14 - klo:14:47
Mp pitstopilta isketty uus sylinteri tilaukseen.Pikase googlettelu tuloksena edullisinvaihtoehto verrattuna mc/n käytettyyn 35euron malliin,johon roskana antavat vanha männä kylkee uus maksaa pyöreesti 63 euroo.sisältäe sylinteri tiivisteet ja uude männä tietysti jospa se sit ens viiko aikan ruppeis taas toimimaa ainaki syytä jo olis :D

Tää on todettu ennenkin että kun sen kaikista halvimman valitsee niin jossain vaiheessa kusee kintuille.
Ikävä että joudut näkeen noin paljon vaivaa homman eteen.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

plasmax

Näinhä se on halpa ja hyvä ei kulje käsikädessä,muttei vaatimus taso oo huipussaan ni ois kelvannu jos ois toiminu. Mopo osasta seuraava noudettuna saa varmuudella kunnossa olevan ku tarkistaa heti hommat ei etene ennen suuntaan eikä toiseen

viisnelonen

Uusi sylkkä/mäntä(2T): Kun mäntä ilman renkaita ja lämmität sitä hetken käsissäsi ja työnnät sylkkään niin ei pitäis luiskahtaa helposti ulos varsinkaan jos sylkässä on vähänkään ööliä. Tän pikakokeen voi tehdä vaikka varaosatiskillä.
Jos se lonksuu siellä vähänkin niin on valmiiksi huono yhdistelmä.
Toinen parempi tapa: työnnä männänrengas sylinteriin ja mittaa rakotulkilla renkaasta katkosrako. Eipä juuri sais poiketa ylöspäin tehtaan ilmoittamasta "uuden" mitasta.
Ja se aukkojen hiominen.. no siitä vissiin olikin jo juttua, mutta on siis homma mikä on AINA ostajan/asentajan vastuulla.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

plasmax

Voihan noita aukkoja aina isontaa palautus/vaihto mahdollisuus menee samalla sama kun avaat sähkö osan takuu raukeaa heti ihan on tiedossa nämä asiat