Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Moposkootterien toimintasäde (eli kuinka kauaksi tankillisella pääsee?)

Aloittaja Juha, 15.05.08 - klo:08:48

« edellinen - seuraava »

megaman

#45
Meillä on 110 cc mönkkäri, jossa siis iso "mankin" nelarikone. Painoa sillä on 150 kiloa. Menee luultavasti puolet vähemmällä kuin NRG... :o
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

juza

#46
Lainaus käyttäjältä: Juissi - 29.08.13 - klo:17:10
Lainaus käyttäjältä: juza - 29.08.13 - klo:16:15
Ompa käsittämättömiä kulutus lukemia joillain mopoissa. Onkohan kaikki säädöt kaasarissa ja variaattorissa kohillaan?

Mulla 250cc skootteri vie sekalaisessa ajossa 3,2L/100km. Nyt tankilla ajettu 370km ja vielä siellä pari litraa on.
Keksintö painaa kuitenkin 200kg+kuski.

Mut sulla on kuski ~70 kiloa, meillä on mopot 100kg + kuski 100-150 kg.  ;D

Tuo 70kg on kyllä aliarvioitu hiukan ;D Mun ruho on kuitenkin lähes sata yheksänkymmentä pitkä.

NusNus

#47
Aprilia Sr50 Ditech. Ajettu 2500 km keskikulutuksella 2,11 l/100 km (pienin = 1,97 l / 100km, suurin = 2,29 l / 100km). Yhdellä tankillä olen ajanut keskimäärin 245km. Ennätysmatka on 315 km.

Jetforce TSDI söi aikanaan n. 3 l / 100 km

megaman

Lainaus käyttäjältä: juza - 29.08.13 - klo:16:15
Ompa käsittämättömiä kulutus lukemia joillain mopoissa. Onkohan kaikki säädöt kaasarissa ja variaattorissa kohillaan?

Mulla 250cc skootteri vie sekalaisessa ajossa 3,2L/100km. Nyt tankilla ajettu 370km ja vielä siellä pari litraa on.
Keksintö painaa kuitenkin 200kg+kuski.

Se pääsee suhteessa paljon vähemmällä duunilla tollanen 250cc nelari.

2T 50cc + kaasari, mopo 100kg ja kuski toiset saman verran, niin onhan siinä kova duuni pienelle pippurimyllylle...tekee käytännössä kokoajan töitä täysillä.
Siksi ruisku olisi hyvä kaveri 2T mopoon. Olisin ruiskun halunnut, mutta valmistus lopetettu.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

Sampuli

laskin joksu kauan sitten että matkalla Rauma-Ejoki-Rauma Kymco ois vienyt 80 suuttimella 2.36l/100km. Nyt vie varmaan vähän eenemmän ku pistin 90.  Silloin teor. säde olisi ollut n. 250km.
Lainaus käyttäjältä: ko2610Kannattaa muistaa vanha totuus... moottoripyöräilijöitä (skobailijoita, mopoilijoita jne.) on kahta lajia: niitä, jotka ovat kaatuneet ja niitä, jotka eivät vielä ole kaatuneet.

megaman

Lainaus käyttäjältä: megaman - 29.08.13 - klo:12:36
Voi just nippanappa päästä alta neljän litran satasella, muistaaksen 3.7 ltr satkulle joskus päässyt. Tankki on 6.5 ltr. joten 200 kilsaa tankillisella on varsin etäinen haave... :)
Matka minkä ajan kotipihasta maalle on tasan 60 km. Ja matka kestää melkein aina minuutilleen 1h 10 min = keskinopeus siis 51.42857 km/h ja siinä on taajama-ajoa ~vartin verran.
Toki 3.5 ltr sataselle on mahdollista, mutta sitten pitää ajaa todella nätisti ja painetta kumeissa... ;)

Nyt sama matka ajettuna (60 km) uudella putkella ja 72 suuttimella (alkup 53) kulutus mitattu 3,5 ltr, eli käytännössä saman kuluttaa. 2.1 lrt mahtui mökin pihassa tankkiin ainetta ajon jälkeen. :)

tässä kätevä laskuri:  http://weppipakki.com/js/code/js2/bensalsk.htm
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

-Zone-

Oman romuni kilometrillistä toimintasädettä en tiedä kun mä ajan kilometrien sijaan kalenterin mukaan, eli jos tankkaan siihen tankin täyteen ja joka päivä ajan mitä ajan yleensäkin, niin seuraavan kerran täytyy tankille poiketa viikon päästä. Se on sopiva kulutus :)

Coastside

Nyt näyttäs pääsevän yli 200 km tankillisella. Kone on hyvä ja seokset kohdillaan kiinanihmeessä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

harriveikko

Juur oli tänään kaverin kanssa juttua,ällä on hondan moposkode ja kuulemma tankillisella pääsee 180 kilsaa.Kaveri painaa yheksänkymmentä kiloo kokolailla.Kuulemma kolme neljä kertaa koittanu ja kilsat ei juurikaan ole heittäny.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

tommi

Tankkasin eilen tankin täyteen (6,5L) ja ajelin 120km matkan. Tankkiin meni tasan 2.5 litraa. Eli tekee tarkalleen 2,08L sataselle. Tasaisen vauhdin mukaan tankillisella pitäisi siis päästä yli 300km. Ei paha.

Malagutif12r

Malaguti f12r  tankin koko 9,5l ja 280 kilometriä sekalaista ajoa johon kuuluu ripeää kiihdyttelyä sekä 100km pituisia maantie lenkkejä

pösö tkr

#56
Mopona Peugeot TKR 2-tahti tehoputkella kulkee 60kmh oikeaa nopeutta. Laiska peli niin pitää kokoajan ajaa täysii. Kuski painaa 110kg.

3.5 litraa sadalla. En tiedä minkä kokonen tankki. Aina 5€ tankkaan kun olen varma että sinne mahtuu se. Kesän aikana on joku 2500km ajettu eli joku 88 litraa on mennyt. Rahaa 130€. Kesää on vielä paljon jäljellä että kyllähän sitä ehtii rahaa polttaa.

Mopo 450€, tehari 100€, kytkin 70€, uusi takarengas 100€, kasa työkaluja 100€, vakuutukset.