Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä Maxin ostaisi?

Aloittaja pugt200, 03.11.13 - klo:19:10

« edellinen - seuraava »

Wanhapappa

#60
Lainaus käyttäjältä: sepmur - 02.07.15 - klo:20:18
Hei, mitkä misukat pistit alle?

Michelin Power Pure. Sain mielestäni edullisesti 200€ allelaitettuna ja tasapainoitettuna. Ovat kuulemma kaksoiskumiseosta. Ajaminen tuntuu entistäkin tukevammalta ne alla.

http://www.bikebandit.com/tires-tubes/motorcycle-tires/michelin-power-pure-sc-scooter-tire

pugt200

Vähän yli tuhannen kilometrin ja kuuden kaupungin otoksella näytti siltä, että Pohjois-Italian suosituin maxi on Yamahan Tmax. Suzukin Burgman oli toinen ja Kymcon isot mallit ehkä kolmanneksi yleisin. BMW:n maxeja näin vain kolme kappaletta. Keskikokoisista ylivoimaisesti eniten näkyi Piaggion Beverly -malleja ja heti perässä tuli Kymco Downtown.

pugt200


MadAri

Moi, olen aikeissa hankkia maxiskootteria. Aikaisempaa kokemusta ei ole isommista skoottereista, joten ajattelin apuja kysellä täältä. Hintahaitari hankinnalle on 2000-3000 euroa. Nettimotosta olen bongaillut seuraavanlaisia kulkuvälineitä.

Hintahaitarin alapäästä Kymco xciting 500, vm. 2005 ajettu 43tkm, konerempan jälkeen ajettu 1500km. Onko noilla kilometreillä odotettavissa jo variaattoriremppaa vai vieläkö tuolla voisi olla huolettomia kilometrejä edessä? Tarkistin niin olikin liike ostanut pois tuon yksiyiseltä ja laittanut 800 euroa enemmän hintaa, mahtuu kyllä just budjettiin, mutta mieluummin ton olisi ostanut halvemmalla hinnalla.

Hintahaitarin puolenväliin sopisi:
Piaggio x8 400, vm 2007 ajettu 24tkm, luulisi noilla kilometreillä olevan huolettomia ajokilometrejä edessä.

Hintahaitarin yläpäähän pari skobaa:

Suzuki burgman 400, vm 2000 ajettu 15 tkm, noilla kilometreillä kuvittelisi olevan vielä paljon huolettomia kilometrejä edessä vaikka alkaa ikää olemaan.

Aprilia atlantic 500, vm 2002 ajettu 12 tkm, sama kommentti kuin burgmaniin.

Mitä mieltä olette yo. kulkineista ja minkä valitsisitte noista?

Muitakin maxiskoottereita saa ehdotella hintahaarukkaan vähintään 400cc moottorilla, mielellään pääkaupunkiseudulta hommaisin  kulkineen.

Itse olen 190cm pitkä, joten missä noissa yo. on eniten tilaa kuskille? Lähinnä yksin tulisi ajettua tuolla, mutta saattahan vaimokin innostua istumaan takapenkille.

Seuraavaksi tietty pitää lähteä koeajamaan noita kulkineita. Onko joku noista sellainen johon voi olla vaikeeta saada osia/huoltoa pääkaupunkiseudulla?

Kiitoksia vastauksista etukäteen.

HiTec

#64
Kuskin tilojen suhteen Burgman, Xciting tai listan ulkopuolelta Silverwing kaikki toimii :) X8 sen sijaan tuntui kun olisi kamelin selässä istunut :-\ Itsellä on näistä kaikista jotain kokemusta ja 196cm on omalla rungollani pituutta. Kuten allekirjoituksestakin näkee, vain kahdesta näistä on sitten vähän enempikin kokemusta ;)

Ja ainakaan tuota 2000-luvun vaihteen Burgeria ei voi kyllä kehua. 1-mukinen kaasaripeli + pienehkö akku ja jos ei startilla lähde, niin se on sitten siinä, maxia kun ei mäkistartatakaan. Kahdesti jouduin tämän takia tulemaan töistä julkisilla kotiin täydessä tix-tex varustuksessa >:( Tuonne korkean plexin alle ei tuossa vm. ole vielä johdettu ilmaa lainkaan, jonka vuoksi se rupeaa 80+ vauhdeissa paukuttamaan julmasti kypärässä = päänsärkyä on siis aina lenkin jälkeen tiedossa. Myös tavaratila on laakea, mutta todella matala että sinne menee nippa-nappa vain 1x avokypärä, umpikypärää sinne saa mitenkään mahtumaan :-\ Uudemmat vm onkin sitten jo fiksumpia, pleksin alle on kunnon ilmavirta ja tavaratilaa on sekä syvennetty että pidennetty ja sinne mahtuu nyt 2x umpikypärätkin. Ja kun tullaan vielä pykälä uudempaan, tulee mukaan myös polttoaineruisku 8)

Ja sitten tosiaan listan ulkopuolelta tuo Silverwing. 2-mukinen Hondan 600cc PGM-FI ruisku, joten starttikin on jo about 100-varma. Itselläkin on joka kevät ollut skoba laakista tulilla vaikka en tankissa mitään säilöntäaineita tms. käytäkään. Ja tosiaan tilat riittää, niin kyytiläisille kuin tavaratilassa. Myös etukatteessa olevat 2x lokerot ovat näpsät, toisessa kun on vielä 12V pistokekin kännykän lataukseen tai navarin virransyöttöön. Myös muilta osin tämä laite on taattua Honda-laatua, malli on ollut about muuttumattomana valmistuksessa syntymästään 2001 lähtien, joten varaosaakin löytyy ja km-lukemaa ei tartte säikähtää. Hondallahan tunnetusti ekat 100tkm on vasta sisäänajoa ;D Ja hintapolitiikkaa, niin tuo omani löytyi jokunen vuosi sitten Tuusulasta tuon haarukkasi alapäästä, joten kovin kauaa ei tarttenut asian kanssa pähkiä ennen kuin myyjän kanssa kättä paiskattiin. Tosin tuossa sopivan hintaisen FJS:n metsästyksessä jonkinmoinen tovi jo aikanaan vierähtikin, että ihan heti näitä ei ollut eikä ole nytkään tarjolla hyviä yksilöitä edullisesti, ellei sitten käy ihan hirveä munkki 8)

Edit: Niin ja yksi pohtimisen arvoinen asia on tietysti myös vakuutukset. Tuosta listastasi Xciting muistaakseni vetää pohjat IF:ssä, jotain 300€ luokkaa muistaakseni olisi itselläni koko setti, täyskaskoineen kaikkineen. Mutta FJS vetää vielä tuostakin alle, 250€ ympärivuotisena joten ei paljoa ressaa ajoi tahi ei, mutta onpahan mopo talossa valmiina jos haluttaa ajamaan lähteä. Eihän tuohon hintaan saa edes 50cc mopoa vakuutuksiin! :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

MadAri

Kiitos HiTec vastauksesta.
Tuo Silver wing olikin uusi tuttavuus ja niinkuin toteat, näyttäisi olevan aika vähän myynnissä tuohon minun hintahaarukkaan.

Burgman 400 vm2003 mallisessa on käsittääkseni sitten jo ruiskulla polttoaineen syöttö? Olisiko tuo vuosimalli jo järkevämpi?

Vakuutusmaksuja jo katselinkin etukäteen. Täyskaskolla näyttäisi IF olevan halvin ja osakaskolla paremmat ehdot ja halvempi Pop-vakuutus.

No onneksi kelit on mitä on, niin on aikaa bongailla myynti-ilmoituksia.

viisnelonen

Minäkin plarasasin viime syksynä noita käytettyjä makseja ja huomasin että noita kaasari-burgmanneja on rekisteröity 2003 kuten myös uudempaa ruiskuversiota jo samana vuonna. Eikä ole poissuljettua etteikö tuota kaasutinmallia  löytyisi vielä 2004 rekisteröitynäkin.
Esim nettimotossakin on usein kirjattu myyjän toimesta rek.vuosi kohtaan "vuosimalli" .. tarkkana saa olla.
Tuolla http://www.suzukicycles.org/Burgman-series/AN400-Burgman.shtml on paljon kuvia joiden perusteella on kait mahdollista oppia erottamaan nuo kaksi mallia toisistaan ihan vaan ulkoisestikin.
HiTec osannee kertoa tarkemmin noitten mallien, merkillepantavista, ulkoisistakin eroista
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

MadAri

Keskiviikoksi sovittu koeajo Suzuki burgman 650 vm 2005 executive + abs mallista. Skoba on Saksan rekkarissa, joten pitääpi tutustua Tullin sivuilta miten tuon saa nopeiten ajoon, jos kaupat tulee.

Ilmeisesti käyttöönottoilmoituksella Tullille niin pääsisi ajamaan ennen rekisteröintiä ja veron maksamista.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 28.03.16 - klo:12:50
HiTec osannee kertoa tarkemmin noitten mallien, merkillepantavista, ulkoisistakin eroista
Ei muista enää kovin tarkasti, tuosta kuitenkin on jo muutama vuosi kun tuo oma Burgerini lähti kiertoon :-[

Tuo yksilö on muuten minunkin jälkeeni ollut melkoinen kiertopalkinto, kerran, parhaalla kaksi vuodessa tuo aina pullahtaa Motonettiin myyntiin jossain päin Suomea, km lukema juuri muutu ajan saatossa, mutta eipä tuo hintapyyntikään juuri vaikuta muuttuvan ;D

Eli tuota taustaa vasten jos tässä rupean hirveästi latelemaan mitä kaikkea tuossa mätti, niin voi hyvinkin olla kyseessä vain tuon yksilön ongelmat, ei ko. mallin tyyppiviat. Fillari oli mukavaa low river -tyyliä ja pitkähköllä akselivälillä varsin mukava matkapeli. Mutta tosiaan tuo tuuli-puoli tuolla touring-pleksillä ei oikein miellyttänyt ja nuo startin ongelmat oli se vimonen nou-nou joka sai tuon pelin lähtemään talosta. Liekö tuosa myös rungossa jotain sanomista, stongasta kun ajossa vimputti, niin Burgeri oli kuin pätkä spagettia. Tuon yksilön historiaan kun kuuluu mönkiminen vas. kyljellään, jota oli sitten mm. vas. astinlaudan alta paikkailtu pop-niittiviritelmillä, liekö runkokin ottanut samassa yhteydessä osumaa :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

pugt200

LainaaKeskiviikoksi sovittu koeajo Suzuki burgman 650 vm 2005 executive + abs mallista. Skoba on Saksan rekkarissa, joten pitääpi tutustua Tullin sivuilta miten tuon saa nopeiten ajoon, jos kaupat tulee.

Aika moni skode-testi on päätynyt siihen, että uusin Burgman 650 on markkinoiden paras maxi eli osta pois jos on kunnossa ja miellyttää muuten.  ;)

Tämä on poliisin valinta. http://www.nettimoto.com/yamaha/t-max/1745449

MadAri

Aika moni skode-testi on päätynyt siihen, että uusin Burgman 650 on markkinoiden paras maxi eli osta pois jos on kunnossa ja miellyttää muuten.  ;)

Tämä on poliisin valinta. http://www.nettimoto.com/yamaha/t-max/1745449

Moi, olishan tollanen t-max ihan kiva, mulla vaan on budjetti 2000-3000 euroa ja tuo Burgman sopi budjettiin. Senverran sain venytettyä budjettia että vero menee tuohon 3000 euron päälle, kun skoba on saksan rekkarissa.

Mutta joo huomennahan asia selviää, jos skoba yhtään asiallinen niin ilmanmuuta ostan sen pois. Kelitkin kelpaisi jo ajella 2-pyöräisellä.

MadAri

Noniin onnellinen Burgman 650 omistaja ilmoittautuu. Näinhän siinä kävi että kaupat tuli tehtyä. Ja ajelulla käyty.

Semmonen kysymys skobasta kun siinä on tuplavalot edessä, niin jokos Suomessa sai molemissa lampuissa palaa valo vai vaan toisessa? Joskushan oli sääntö että sai palaa edessä vaan toinen valo. Mun tiedot ehkä pikkusen vanhoja kun viimeksi ajanut 2-pyöräsellä viime vuosituhannella. Mitä nyt pari kertaa ajanut lasten moposkootterilla viime vuosien aikana.

Mistäs kannattaisi tilata öljyn+suodattimen vaihto Vantaan Tikkurilan lähistöltä?

Palosella

Miksei sais palaa molemmissa umpioissa? Kyllä ainakin Kymco Downtownissa palaa molemmissa umpioissa valot vakiona

MadAri

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 30.03.16 - klo:18:00
Miksei sais palaa molemmissa umpioissa? Kyllä ainakin Kymco Downtownissa palaa molemmissa umpioissa valot vakiona
Joskus oli ettei molemmissa saanut valo palaa. Löysin Aken sivuilta valomääräykset 2- ja 3-pyöräisille 6/2008 ja siinä lukee että lähivaloja ja kaukovaloja saa olla yksi tai kaksi. Joten asia ratkesi. En jaksanut selata mistä vuodesta asti 2 etuvaloa on ollut sallittua.

Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla


lehtijussi

Kivasti balanssissa  :)
Xciting -12