Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 21.05.16 - klo:18:57
Tuossa olisi viisainta tehdä sinne päähän esim prikasta yms. peräpillin korvike ja suurentaa siitä sisäreikää vähän kerrallaan. Saisi haettua parhaan kompromissin läpivirtausreiän koolle ja äänille.
Näin ois meininki  ::)

openflow

Kävin pikaisesti mittaamassa 4t-mopojen peräpillejä. Välttämättä niiden ei tarvitse olla tulitikkuaskin kokoisia.

Alkukäyrän ja peräpillin paksuudet.
426cc
0,59x = 23 / 39  (peräpilli ~23 mm)

110cc
0,6x = 12 / 20  (peräpilli ~12mm)

90cc(kiinan 4t-skootteri)
0,68x = 13 / 19  (peräpilli ~13 mm)


Coastside

Minun putkesta putosi holkki. Tein putkesta sen pään supistaen neliön muotoiseksi. Aukkoon menee pikkusormi. Äänet on kohtuulliset.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Minua jäi nyt askarruttamaan, itsekin olen täällä väittänyt että peräpillillä ei ole suuremmin vaikutusta kuin ääniin. Tuommonen pönttö oli alunperin: http://www.dhgate.com/store/product/scooter-performance-exhaust-muffler-for-gy6/167645539.html
Mutta olen sitä jonkin verran modaillut. Se killeri oli semmonen,että se tavallaan loi kammion tuonne peräkartioon. Oiskohan se aiheuttanut jonkin ei-toivotun paisariefektin?  :o Yritänpä jossaa vaiheessa piirrellä kuvia. Se selventäis.
Kertokaas sedät, että miten saa kuvat linkitettyä tähän silleen, että ne näkyvät suoraan, eikä vaan linkin takaa?

-Zone-

#2029
On erilaisia tapoja mutta pistä kuvat vaikka aijaahan. http://www.aijaa.com/ (ei vaadi rekisteröitymistä yms)
Eli aijaasta valitset selaa ja sitten valitset koneeltasi haluamasi kuvan, sen jälkeen klikkaat lataa ja kun kuva on aijaassa voit esittää kuvasi foorumeilla eritavoin. Esim jos valitset kohdan Foorumille pieni , niin kopioit sen linkin ja liität sen viestiisi niin kuvasi näkyy näin ja tuota pikkukuvaa klikkaamalla pääsee sitten tarkistelemaan kokokuvaa.

Esimerkkilopputulos:

jwalk


Nonnii!!! Olin yrittänyt aina tuon "lisää kuva" nappulan kautta  :)

-Zone-

#2031
Virtauspenkissä olen hakenut pikkuvenaisiin kansiin pakopuolellekin mahdollisimman hyviä virtausarvoja. On näemmä aika turhaa. Tänään kokeiltiin kahta kantta jossa imupuolen virtaavuudet oli likimain samat, mutta pakopuolella toinen oli suurennettu aivan äärimmilleen ja muotokin oli huono. Siis jos verokkina käytetään viri-oppikirjoja. Molemmissa oli putki jonka sisähalkaisija oli 22mm eli suurempi kuin vakio. Ei mitään eroa, vaikka virtauspenkkitestit osoitti äärimmilleen jyrsitylle selkeesti huonompia arvoja suuremman turbelenttisuuden vuoksi.

Johtopäätös: Kun pakopuoli vain virtaa riittävästi imupuoleen nähden ei enemmästä kairaamisesta ole hyötyä, mutta ei ole haittaakaan. Mäntä työntää sen ulos mitä työntää, eikä virtaavuudella ole sen jälkeen mitään merkitystä. Kunhan se pakopuoli ei vain ole liian ahdas. Jos moottori olisi 2-sylinterinen + yhdistetyllä putkella (kampiakseli 180 astetta pyttyjen nähden) asia saattaisi ollakin eri, eli minkä verran toisen pytyn pakopulssi häiritsee toista pyttyä.

E: Typo - 24mm korjattu 22mm

openflow

Ihmeiden imu ja pakopuolen nokat valmistetaan samalla "muotilla". Tämä on valmistusteknisesti sekä taloudellisesti varmasti hyvä, mutta se ei ole sitä moottorin toiminnan kannalta. AIka-alat on imun ja paon suhteen hitusen epätasapainossa.

Mitä enemmän konetta kierrättää sitä tärkeämmäksi pakokanava tulee. Alle 8000 rpm pakokanavan merkitys on pieni, mutta lähempänä 10000 rpm sen merkitys onkin jo valtava.

-Zone-

Virivaran virinokalla siis tämä testi. Unohtui mainita kun vakionokkia mulla ei ole ollut koneissa pitkiin aikoihin.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 11.09.15 - klo:20:54
Pistellääs vielä tuosta pösön vivacitystä.

Elikkäs pösön rullakuppi sopii baotianiin mikäli käyttää baotianin holkkia. Pösön omassa holkissa kun on pienempi sisäreikä. Rullakupin takana oli rajoitinlevy joka on kuvassa poistettu. Vieressä vertailuna uusi baotianin rullakuppi. Sivukuvassa molemmat samassa holkissa josta nähdään pösön rullakupin hiukan suurempi ulkohalkaisija. Rullarampeissa ei havaittavaa eroa. Rullat ovat kooltaan samat.


E: Tuossa vielä pösön rullakupista isompi kuva, josta näkee liukulaakerin paremmin. http://aijaa.com/QKTbdC
Pistellääs tähän päivitystä;

Pösön etuvariaattori toimii erittäin hyvin, mutta se pösön takavari ei. Se takertelee jostain syystä. Purin pariin kertaan ja tsekkasin paikat+rasvasin huolellisesti. Kaiken pitäisi olla ok, mutta aina se vaan takertelee. Samaa se teki kyllä siinä pösössäkin. Se pösön kytkin oli baotianin kytkinkellon kanssa kerrassaan loistava. Se on nyt käytössä ja tulee olemaankin niin pitkään kuin vain kestää. Baotianin vakioilla kytkinjousilla tuskin voisi parempaa kytkintä toivoakaan. Siinähän oli siis ne kitkapinnat baotiania pidemmät.

Kinkster

Mitä asennusrasvaa olette käyttäneet pytynvaihto hommissa? Useissa youtuben videoissa jengi ruiskuttelee purkista aina jotain osille mutta mitä se on?

-Zone-

Mun asennusrasva on moottoriöljy. Tippakannusta ruuttailen.

Meisselix

Käykö 82cc ja isoventtiilikannen kanssa vakio imukurkku? Alkaako ahdistamaan, kaasutin on pd19J siipimalli joka olen nimennyt Batmaniksi.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

Itse ajelin puoli kesää juurikin noilla hilppeillä + virivaran isompi imukaula: http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=299
Tuossa oli varaa työstää sen verran, että sai kanteen juohevasti.
Ainakin mun kaulayksilöissä oli myös outo valupykälä mutkassa, jonka siloittelin

Meisselix

#2039
Scooters To Go Michiganissa tarjoaa hyviä ja käytännössä koeteltuja paketteja. Heitä ei kiinnosta alkaa kuulemma säätämään huonolaatuisten osien hyvitysten/palautusten kanssa, on parempaakin tekemistä :)
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **