Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco agility city 50 viritys apua

Aloittaja nakkivene, 09.05.17 - klo:21:11

« edellinen - seuraava »

nakkivene

Eli laitoin tänään kiinni rajoittamattoman holkin, cdi boxin ja kevyemmät rullat. tasasella menee nyt 55 ja huiput alamäessä 65 (gps mitattu).
Tässä kitissä minkä tilasin skooterassasinilta tuli oheisten osien mukana myös isompi suutin mietin tässä että tarvitseeko sitä vaihtaa jos ei nopeutta halua lisää vai onko se pakko vaihtaa näitten muitten viritysten jälkeen? Moottori käy normaalisti tällä hetkellä. Toinen asia mikä tuli mieleen on se että jos skootteria vie huoltoon huomaavatko he nämä muutokset ja tekevätkö asialle jotain vai alanko itse tästä lähtien vaihtamaan öljyt ja kiristämään jarrut kun ei he siellä muuta tunnu tekevän.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: nakkivene - 09.05.17 - klo:21:11
Eli laitoin tänään kiinni rajoittamattoman holkin, cdi boxin ja kevyemmät rullat. tasasella menee nyt 55 ja huiput alamäessä 65 (gps mitattu).
Tässä kitissä minkä tilasin skooterassasinilta tuli oheisten osien mukana myös isompi suutin mietin tässä että tarvitseeko sitä vaihtaa jos ei nopeutta halua lisää vai onko se pakko vaihtaa näitten muitten viritysten jälkeen? Moottori käy normaalisti tällä hetkellä. Toinen asia mikä tuli mieleen on se että jos skootteria vie huoltoon huomaavatko he nämä muutokset ja tekevätkö asialle jotain vai alanko itse tästä lähtien vaihtamaan öljyt ja kiristämään jarrut kun ei he siellä muuta tunnu tekevän.
Ei pelkästään noilla muutokseilla tarvi suutinta yleensä vaihtaa, jos kerran hyvin käy ja vetää..
Voipi ne huollossa huomata, mutta tuskin niitä kiinnostaa muu kun sinun rahat.
Opettele vaan itse, jos kiinnostaa.

pera8x

itte ne kannattaa huoltaa. on sen verran yksinkertanen vekotin, että jos on yhtään viitseliäisyyttä, niin noi perus huollot tekee itsekkin ja säästää äkkiä useemman satasen huoltokustannuksissa.

perus huoltoon kuuluu moottoriöljyjen vaihto, peräöljyjen vaihto, venttiilienvälyksien tarkistus, tulpan vaihto, variaattorin remmin tarkistus ja rullien, sekä liukupalojen kuluneisuuden tarkistus/vaihto. ja perus valojen ja vilkkujen, äänitorven toiminnan tarkistus. ja ilmanputsarin tarkistus/pesu/vaihto. peräöljyt, tulppa ja ilmanputsarin huolto n. joka toisella huoltokerralla. muut asiat joka huoltokerralla. lisäksi on harvemmin tehtäviä toimenpiteitä, kuten jarrupalojen tarkistus/vaihto, jarrunesteiden tarkistus/lisäys/vaihto.  tällä tavoin pysyy laite kondiksessa. kaikki noi on aika simppeleitä toimenpiteitä. huolto tekee tuon täyshuollon n. tunnissa, vähän riippuen mitä siihen tarttee vaihdella. ja ottaa vielä öljyistä ja muista osista omat katteensa, mikä nostaa kuluja asiakkaalle. se on äkkiä reipas satasen paukku. ne, kun tuppaa vaihteleen osia, jos on pikkusenkin jotain kulumaa, vaikka ihan hyvin pääsisi vielä seuraavaan huoltoon ongelmitta. kun itse tehden tuon huollon tekee parilla kympillä.

ja mikä parasta, kun noita huoltoja ja remontteja alkaa tekeen itse, vaikkei oikein osaisikaan, niin jos haluaa oppia, niin jostain se on lähdettävä. aikansa tekee, niin lopulta huomaa osaavansa ja ymmärtävänsä näitä hommeleita, eikä ne sitten lopulta kovin vaikeita juttuja olekkaan.